فهرست:

راهنمای خرید تجهیزات ایمنی موتورسیکلت

ارزش زندگی شما چقدر است؟

تجهیزات ایمنی موتورسیکلت: اگرچه استفاده از موتورسیکلت ممکن است دارای یک عنصر خطر باشد، یک راکب در نحوه کاهش این خطرات یک انتخاب آگاهانه دارد . استفاده صحیح و مداوم از تجهیزات حفاظت فردی و تکنیک سواری محکم، که از طریق تجربه و آموزش تقویت شده است، راه طولانی را در پیش می‌گیرد. ممکن است هزینه اولیه زیاد به نظر برسد، اما تجهیزات ایمنی تایید شده می‌تواند سلامت شما را تا حد قابل توجهی بالا ببرد.

واقعاً به چه تجهیزات ایمنی موتورسیکلت نیاز دارم؟

tajhizat motor

  • حقایق سرد سخت:

موتور سواری ذاتاً خطرناک است. طبق گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها تصادفات زیادی با موتورسواری بدون تجهیزات گزارش میشود، موتورسواران 14 درصد از کل تلفات رانندگی را تشکیل می دادند. موتورسیکلت ها نسبت به سایر وسایل نقلیه در جاده کمتر دیده می شوند و هیچ یک از محافظت های لازم برای زنده ماندن در برخورد با سرعت بالا را ارائه نمی دهند.

  • کلاه ایمنی:

مطمئن شوید که کلاه ایمنی واقعاً یک کلاه ایمنی مورد تایید است، زیرا کلاه های ایمنی جدید (مخصوصاً سبک ارتش آلمان) اغلب با برچسب DOT فروخته می شوند. بیشتر کلاه‌های ایمنی DOT معتبر دارای علامت‌هایی از سایر سازمان‌های ایمنی غیرانتفاعی مانند اسنل، موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) یا ECE 22.05 هستند.

هنگامی که یک کلاه ایمنی مورد تایید را پیدا کردید، تناسب مناسب مهمترین جنبه است. اطمینان حاصل کنید که کلاه ایمنی که انتخاب می کنید هنگام تکان دادن سر خود به اطراف نچرخد. کلاه ایمنی نباید مانع دید محیطی شما شود.

kasket

  1. کلاه کامل – کلاه کامل قرار است بیشترین پوشش را در اطراف سر و صورت شما با محافظت اضافی در پایه سر شما ارائه دهد. محافظ چشم به احتمال زیاد یک گیره خواهد بود که می تواند در صورت لزوم از مسیر خارج شود. محافظت در این نوع بهترین است زیرا همه چیز حیاتی را پوشش می دهد، باید با تهویه خوب نفس بکشد.
  2. ¾ کلاه – کلاه ایمنی ¾ شبیه کلاه ایمنی تمام صورت است، اما پوشش یکسانی برای صورت ارائه نمی دهد. کنار، بالا و پشت سر شما فقط پوشیده می شود. گیره های کلاه ایمنی ¾ معمولاً از نوع روکش دار هستند که می توانند شفاف یا رنگی یا رنگی باشند. محافظت کمتر از صورت کامل در ناحیه چانه و صورت خواهد بود، اما سایر نواحی (کنار، پشت و بالا) باید قابل مقایسه باشند. شنوایی و تهویه نیز شبیه کلاه ایمنی تمام صورت خواهد بود، زیرا هنگام پوشیدن آن باید به خوبی نفس بکشد و شما می توانید آنچه را که به شما نزدیک است بشنوید.
  3. ½ کلاه – در حال حاضر، ½ کلاه ایمنی آن چیزی نیست که بیشتر آن را “سطل مغز” می نامند. ½ کلاه ایمنی بالای سر شما را با پوششی جزئی از پهلو و پشت می پوشاند. هنوز هم محافظت می کند اما صورت شما را به هیچ وجه نمی پوشاند. سوارکاران معمولاً نوع دیگری از محافظ چشم مانند عینک را انتخاب می کنند. این سبک به دلیل پوشش محدود کمترین محافظت کلی را از این سه ارائه می دهد.


خرید تجهیزات ایمنی موتور سیکلت از دیجی کالا

  • دستکش:

وقتی زمین می خورید و می افتید، اولین چیزی که معمولاً به زمین می خورد چیست؟ اگر جواب دستان شما بود، با اکثریت قریب به اتفاق انسان‌ها درگیر می‌شوید. این مفهوم در موتور سیکلت تفاوتی ندارد.

dastkesh 2

وقتی در نظر می گیرید که اگر قادر به استفاده از دستان خود نباشید، زندگی چقدر دشوار خواهد بود، به این واقعیت نیز پی می برید که محافظت خوب از دست چقدر مهم است. در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که دریچه گاز Beemer خود را با یک جفت دستکش چرمی اتریشی شیک بچرخانید، اگر زمانی به آن نیاز داشتید، چیزی بسیار بادوام تر می خواهید.

به دنبال دستکش‌هایی باشید که از مواد بادوام ساخته شده‌اند که در صورت سقوط با سرعت بزرگراه در برابر سایش مقاومت کنند. برخی از دستکش‌ها مجهز به «لغزنده» یا «لغزنده کف دست» هستند که در صورت سر خوردن در جاده، ضربه ناشی از سقوط را جذب می‌کنند و از کف دست‌های شما محافظت می‌کنند. حتی اگر هرگز پایین نروید، دستکش‌ها می‌توانند از شما در برابر آسیب‌های تصادفی دیگر به دست‌هایتان محافظت کنند، مانند (تجربه شخصی در اینجا) رانندگی در میان انبوهی از جلیقه‌های زرد. دستکش های تمام انگشت آن روز فوق العاده بود.

درست مانند کت و شلوار، چند گزینه مواد برای انتخاب وجود دارد. چرم همیشه انتخاب درستی است، برخی از آن‌ها لایه‌های اضافی و محافظت از انگشتان، بند انگشتان، پشت دست و کف دست را ارائه می‌دهند، و همچنین ترکیبات نساجی وجود دارند که با ضد آب، از سایش محافظت می‌کنند.

هنگام عبور از بحث مادی، در سطح پایه، دستکش باید به خوبی اما راحت به دستان شما برسد. شما اهرم‌ها و دکمه‌هایی برای دستکاری در حین سواری دارید، و جست‌وجوی دکمه چراغ راهنما در دستکش‌های اسکی بزرگ بسیار ناخوشایند است، البته خطرناک است.

dastkesh 1

در میان سبک های مختلف دستکش های موجود، انتخاب های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برخی خواهان محافظت و سبک وزن یک دستکش مسابقه کامل با بند انگشتان کربن / کولار، تهویه و محافظ مچ هستند. اگر این خیلی زیاد است، شاید یک دستکش توریستی که محافظت، تهویه و گرمایش عالی برای سواری سرد و گرم ارائه می دهد و می تواند به همه جا برود و هر کاری انجام دهد. اگر قصد دارید در یک محیط شهری تر سوار شوید، یک دستکش سبک وزن که از مچ شما امتداد نمی یابد، پیشنهادات عالی وجود دارد که باعث می شود سوار شدن با یک ژاکت آسان شود. با فناوری امروزی در ارتباطات بی سیم، برخی دستکش های بدون انگشت را به گونه ای در نظر می گیرند که می توانند از صفحه لمسی موبایل بدون نیاز به برداشتن دستکش استفاده کنند. در این موارد، ما توصیه می کنیم به جای استفاده از دستکش های بدون انگشت، دستکشی پیدا کنید که کف دست سازگار با صفحه لمسی باشد.


خرید کلاه کاسکت ازدیجی کالا

هنگامی که در مورد مواد و ویژگی ها تصمیم گرفتید، پیدا کردن اندازه مناسب چالش بعدی شما است. مانند کلاه ایمنی و چکمه، اندازه و شکل سازنده کمی متفاوت خواهد بود. اندازه های اروپایی و اندازه های آمریکایی را می توان به عقب و جلو تبدیل کرد، اما هنوز هم تفاوت جزئی در مورد آنچه واقعاً با دستان شما مناسب است و چنگ زدن راحت در مچ دست دارند. توصیه می‌کنیم چند دستکش در جنس و سبکی که به آن علاقه دارید امتحان کنید تا بدون خفه کردن انگشتان یا احساس دستکش‌های اسکی آماده برای پیست‌ها، دستکش‌هایی را بیابید که راحت و راحت باشد.

einak

  • محافظت از چشم:

در حالی که اکثر کلاه‌های ایمنی تمام صورت مجهز به شیشه جلویی با درجه ANSI یا Snell هستند، بسیاری از کلاه‌های ایمنی نیم‌صورتی از چشم محافظت نمی‌کنند. اگرچه جفت ری بن شیرین شما ممکن است عالی به نظر برسند، اما هیچ درجه ایمنی و محافظتی در برابر صخره‌ای که از جاده از روی ماشین جلوی شما بلند می‌شود، ندارند. سبک های بسیاری از عینک های ایمنی وجود دارند که دارای گواهینامه های CE، ANSI و MILspec هستند که از چشمان شما در برابر زباله محافظت می کنند.

می توانید عینک اضافی اضافه کنید که برای همه موقعیت ها از چشم محافظت می کند. عینک آفتابی استاندارد برای محافظت در برابر ضربه درجه بندی نمی شود، و همچنین از چشمان شما در برابر چیزی که پشت لنز و داخل چشم شما می آید محافظت نمی کند. اگر چیزی شبیه به عینک آفتابی می‌خواهید، گزینه‌های عینک‌هایی وجود دارند که برای محافظت در برابر ضربه رتبه‌بندی شده‌اند و دارای لایه‌هایی هستند که از نفوذ زباله‌ها بدون آسیب به دید محیطی شما محافظت می‌کنند. اگر چیزی محافظ تر می خواهید، به مجموعه ای از عینک های موتورسواری نگاه کنید. آنها به طور ایمن روی سر شما خواهند ماند، و برخی از سبک های سرگرم کننده وجود دارد که با ژاکت سواری مورد علاقه شما مطابقت دارد.

چکمه:

سبک های مختلفی از چکمه های سواری وجود دارد، از چکمه های رزمی نظامی گرفته تا چکمه های مسابقه ای SuperSport. چکمه ها ساده ترین محافظی هستند که یک سوارکار می تواند داشته باشد. یک جفت با کیفیت خوب از پاها و مچ پاها در صورت تصادف یا اگر به طور کلی از دوچرخه خود بیفتید محافظت می کند. یک کفی محکم و ساپورت مچ پا خوب حداقل چیزی است که یک سوارکار به آن نیاز دارد، اگرچه چکمه های تخصصی ممکن است ضد آب و هوا، مفصل بندی یا محافظت بیشتری را ارائه دهند.

چکمه‌های مخصوص موتورسیکلت با در نظر گرفتن ویژگی‌های خاص موتورسیکلت و ایمنی طراحی شده‌اند. آنها معمولا بالای کفش مچ پا با محافظ داخلی مچ پا، افزایش سفتی پیچشی برای کاهش خم شدن، و کفی مقاوم در برابر روغن برای محکم گرفتن روی زمین (و همچنین کفش شیک) قرار دارند. یکی از شایع‌ترین آسیب‌هایی که در موتورسواری رخ می‌دهد، زمانی است که پا در زیر موتور سیکلت گیر می‌کند و مچ پا و ساق پا نیروی سقوط موتورسیکلت را می‌گیرند. چکمه های محافظ محکم موتور سیکلت کلید محافظت از استخوان مچ پا هستند.

chakme

بند های روی چکمه های موتور سیکلت معمولا در قسمت داخلی چکمه قرار می گیرند تا از گره خوردن موتور سیکلت جلوگیری کنند. توری های بیرونی می توانند بر روی شیفتر، گیره پا و غیره گیر کنند و از پایین آمدن پای شما در هنگام توقف جلوگیری کنند. هر چکمه ای با بند بیرونی باید این قابلیت را داشته باشد که بند ها را در چکمه فرو کند. چکمه‌های موتورسیکلت علاوه بر بند، باید دارای یک پد تعویض دنده، سگک‌های محکم (اگر با سگک طراحی شده باشند) و دوخت یا سه‌تایی داشته باشند که به اندازه کافی بادوام باشند تا از لغزش روی زمین جان سالم به در ببرند. اگر بند ها سبک شما نیستند، جایگزین هایی برای سگک های چسب دار یا محکم وجود دارد که چکمه شما را روی پای شما محکم می کند و همچنان راحت است.

چکمه‌های موتورسیکلت معمولاً از چرم ضخیم با کیفیت بالا ساخته می‌شوند که مقاومت بالایی در برابر سایش دارد. تولیدکنندگان می‌دانند که چرم همیشه خوب نفس نمی‌کشد و شروع به طراحی چکمه‌های نساجی با مواد سایشی بالا کرده‌اند که ضد آب و با تهویه خوب هستند. آنها همچنین تقویت‌کننده‌های پلاستیکی یا چرمی قابل تعویض را در نواحی سایش زیاد روی انگشتان پا، پد شیفتر و پاشنه‌ها اضافه می‌کنند. اینها را می توان در صورت فرسودگی به جای نیاز به خرید یک جفت چکمه جدید تغییر داد. همچنین اگر قصد دارید در ترافیک بیشتری سوار شوید، می توانید برای محافظت بیشتر از انگشتان پا، چکمه هایی با محافظ های فلزی پنجه (داخلی یا خارجی چکمه ها) در نظر بگیرید. اگر یک چکمه چرمی انتخاب می کنید، مطمئن شوید که از چرم تمیز شده ساخته شده است که در طوفان باران آب را جذب نمی کند. چکمه‌های خیس، یک سواری ناراحت کننده را ایجاد می‌کنند.

آخرین چیزی که در مورد چکمه های موتورسیکلت باید تاکید کرد این است که برای پوشیدن در تمام روز باید روی پای شما راحت باشند. تولیدکنندگان چکمه‌های خود را مخصوص برندهای خود می‌سازند و درست مانند کلاه‌های ایمنی، آنها تمایل دارند پاها را با برند متفاوتی به پا کنند. جوراب هایی را که قصد دارید با چکمه ها بپوشید را در نظر داشته باشید، زیرا جوراب های ضخیم و سنگین ممکن است چکمه ها را خیلی تنگ کند و تهویه را در طول یک روز طولانی سواری محدود کند.


خرید دستکش موتور سواری از دیجی کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هجده =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من