فهرست:

راهنمای خرید بهترین عصای کوهنوردی

 راهنمای خرید عصای کوهنوردی: عصای کوهنوردی که اغلب نادیده گرفته می شوند و مورد توجه قرار نمی گیرند، مزایای زیادی را برای کسانی که از فضای باز لذت می برند، ارائه می دهند:

  • عصا به محافظت از زانو، مچ پا، باسن و ستون فقرات شما کمک می کنند. مخصوصاً هنگام راه رفتن از تپه ها و شیب ها و سربالایی ها.
  • از آسیب های موجود محافظت کنید یا در حال نقاهت پس از جراحی زانو یا لگن هستید.
  • می‌توانید با سرعت بیشتری در سراسر زمین سفر کنید، به‌ویژه هنگام سرازیری، که به شما کمک می‌کند تا با پیاده‌روهای جوان‌تر یا متناسب‌تر همگام شوید.
  • عصاها تکنیک راه رفتن در سربالایی را بهبود می‌بخشند و حالت ایستاده را تشویق می‌کنند که احتمال افتادن یا لغزش را کاهش می‌دهد و به ارتقای وضعیت تنفس کارآمد کمک می‌کند.
  • عصاها به تعادل در مسیرهای ناهموار کمک می کنند (چهار نقطه استحکام به جای دو نقطه) خطر آسیب دیدگی و پخش شدن وزن کوله پشتی را کاهش می دهند.
  • خستگی را کاهش می دهد، کارایی را بهبود می بخشد و عضلات مرکزی، بازوها و شانه ها را تقویت می کند. این پیشرفت‌ها در بالاتنه به شما کمک می‌کند که با عصا راه بروید.

این استقامت، قدرت و استحکام بیشتر می تواند اعتماد به نفس شما را در مسیرها بهبود بخشد و به شما امکان می دهد مسیرهایی را انجام دهید که فکر نمی کردید در حد توان شما هستند. (لطفاً هنگام ارزیابی سختی مسیرها احتیاط کنید و همیشه بهتر است در صورت امکان با کوهنوردان با تجربه تر پیاده روی کنید).

آناتومی یک عصای کوهنوردی

راهنمای خرید بهترین عصای کوهنوردی

مچ بند

از افتادن قطب ها جلوگیری می کند و به اهرم برای حداکثر خروجی کمک می کند.

گیره

دما و شرایط آب و هوایی که در آن پیاده روی خواهید کرد باید انتخاب دسته ها‌ را تعیین کند.

چوب پنبه: برای هوای گرم، چوب پنبه گزینه خوبی است. این عرق را از دستان شما خارج می کند، به شکل دست شما در می آید و ارتعاشات را کاهش می دهد. همچنین یک انتخاب سازگار با محیط زیست است.

لاستیک: در دمای پایین دسته های لاستیکی دست شما را در برابر سرما و لرزش عایق می کند. با این حال، در هوای گرم تر، آنها می توانند با دست های عرق کرده دست و پنجه نرم کنند که باعث مالش و تاول می شود.

فوم: گاهی اوقات روی شفت ها به عنوان یک ناحیه کشیده یا در دسته برای جذب عرق و ضربه استفاده می شود. این یک جایگزین ارزان تر و بادوام تر برای چوب پنبه است.

شفت

آلومینیوم: سبک و بادوام، این گزینه مناسبی برای کسانی است که می دانند تیرهایشان چکش می زند، به دنبال بهترین جذب ارتعاش هستند و نگران حداقل صرفه جویی در وزن نیستند.

کربن: انتخاب سبکتر از این دو ماده است. وزن کم باعث کاهش خستگی می شود، اگرچه این ماده ارتعاشات کمتری را جذب می کند و در صورت برخورد خشن می تواند مستعد ترک باشد.

مکانیسم قفل

بیشتر عصاهای پیاده‌روی با یکی از این دو مکانیسم همراه هستند:

گیره: مزیت گیره این است که می توانید طول میل را به سرعت و به راحتی با یا بدون دستکش تنظیم کنید.

پیچ و تاب برای قفل کردن: مکانیزم در داخل شفت قرار دارد و از یک عمل چرخشی ساده برای باز کردن و قفل کردن تشکیل شده است. این نیز یک مکانیسم قفل قابل اعتماد است، اما تنظیم آن در هنگام پوشیدن دستکش کمی سخت تر است.

سبدها

این ها دیسک های پلاستیکی هستند که از فرو رفتن قطب ها در زمین نرم یا برف جلوگیری می کنند. اغلب می توان آنها را برای استفاده در شرایط گرمتر و خشک از عصا جدا کرد.

راهنمای خرید بهترین عصای کوهنوردی

نوک

انتهای قطب ها برای ایجاداستحکام باید زمین را بگیرد. برای کمک به آنها در انجام این کار، آنها نکات تخصصی دارند که به طور کلی دو نوع از آنها وجود دارد به خوبی روی سنگ و یخ و سایر سطوح خارج از جاده می‌چسبد.

نوک پوشش لاستیکی: برای استفاده در جاده ها یا مناطق بتنی، از نوک کاربید محافظت می کنند و ارتعاشات کا راربر را کاهش می دهند.

مقالات مرتبط:

راهنمای خرید چمدان: نحوه انتخاب چمدان مناسب برای مسافرت

دسته بندی عصا

چند منظوره

برای استفاده در زمین های متنوع، این نوک ها معمولاً از آلومینیوم سخت ساخته می شوند و در صورت لزوم باید همراه با پایه های لاستیکی استفاده شوند.

راهنمای خرید بهترین عصای کوهنوردی

ضد ضربه

برخی از نوک ها دارای ویژگی جذب ضربه هستند که به جذب بیشتر در هر ضربه کمک می کند. این به ویژه در بخش های سراشیبی و برای کسانی که ممکن است آسیب یا ضعف قبلی داشته باشند برای محافظت خوب است.

راهنمای خرید بهترین عصای کوهنوردی

آلپاین

این عصاره های سبک وزن که از کربن ساخته شده اند به استقامت در طول دوره های طولانی راه رفتن کمک می کنند و در زمین های چالش برانگیز مفید هستند.

راهنمای خرید بهترین عصای کوهنوردی

فشرده – جمع و جور

عصای پیاده روی تاشو به اندازه کافی کوچک هستند تا در کوله پشتی قرار گیرند نه اینکه آنها را به بیرون کوله خود وصل کنید.

راهنمای خرید بهترین عصای کوهنوردی

نحوه استفاده از عصاهای پیاده روی

  • قفل هر دو گیره را باز کنید، شفت پایین را به ¾ باز کنید و آن را در جای خود قفل کنید. سپس طول قسمت بالایی را به ارتفاع مناسب تنظیم کنید. (طول قطب صحیح باید زاویه 90 درجه در آرنج ایجاد کند که عصا را در مقابل خود نگه می دارید – برای راحتی و کنترل).
  • دست خود را از طریق مچ بند به سمت بالا رد کنید تا بین انگشت شست و کف دست شما قرار گیرد سپس دسته عصا را بگیرید. اکنون بند و دسته باید در دسته شما قرار گیرند. مراقب باشید دسته را خیلی محکم نگیرید زیرا باعث هدر رفتن انرژی می شود و باعث مالش بیش از حد می شود.
  • زمین مسطح: قطب ها را کمی جلوتر از نوک خود به سمت عقب با زاویه 15 درجه در آرنج قرار دهید. شما می خواهید در حین راه رفتن روی عقب راندن عصاها تمرکز کنید و شما را به جلو سوق دهد.
  • سربالایی: طول تیرها را برای زمین تنظیم کنید- هنگام بالا رفتن از تپه ها تیرها را 5 تا 10 سانتی متر کوتاه کنید. آنها را نزدیکتر به بدن خود قرار دهید تا روی تخت در غیر این صورت بالا رفتن از تپه دشوار است.
  • در سراشیبی: 5 تا 10 سانتی متر طول بکشید، عصاها را کمی جلوتر از زمانی که در سربالایی حرکت می کنید قرار دهید، اما قدم های خود را کوچک نگه دارید تا احتمال لغزش کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − دو =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من