فهرست:

راهنمای خرید چمدان: نحوه انتخاب چمدان مناسب برای مسافرت

راهنمای خرید چمدان:چه یک جهانگرد با تجربه باشید که به دنبال یک چمدان با اندازه کامل هستید یا یک مسافر هفته طولانی در جستجوی یک کیف جدید و تمیز ، خرید چمدانی که برای سال‌های آینده رفیق سفر شما خواهد بود، شایسته بررسی دقیق است.

با تمام هیجان و استرسی که در سفر به وجود می آید، به چمدان هایی نیاز دارید که قابل اعتماد، کاربردی، مانور دادن آسان و مطابق با محدودیت های شدید خطوط هوایی باشد. افسوس، بازار آنقدر بزرگ است که دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد دشوار است! اینجاست که راهنمای متخصص ما به کار می آید.

chamedan 1 1

با این حال، فهمیدن اینکه کدام کیف را با خود ببرید، همیشه آسان نیست. با سبک‌ها، اندازه‌ها و قیمت‌های بی‌شماری برای مقایسه، خرید چمدان می‌تواند بسیار زیاد باشد.

در زیر عواملی وجود دارد که باید هنگام خرید چمدان در نظر بگیرید – از جمله نحوه حمل و نقل، مدت زمان سفر، انواع چمدان و مواد موجود، و ویژگی‌هایی که باید جستجو کنید.

هنگام خرید چمدان به چه نکاتی توجه کنم؟

نوع چمدانی که به آن نیاز دارید بستگی به نحوه سفر شما دارد. رنگ‌ها و سبک‌های بی‌پایانی برای انتخاب وجود دارد، اما این ایده هوشمندانه است که قبل از ریختن پول نقد، موارد کاربردی را در نظر بگیرید.

وزن

محدودیت وزن برای چمدان چک شده بین خطوط هوایی متفاوت است. قبل از حرکت چک کنید که چمدان شما خیلی سنگین نباشد، زیرا هزینه چمدان های اضافی اخاذی است. پروازهای مکرر ممکن است سرمایه گذاری در برخی از ترازوهای چمدان را مفید بدانند. به خاطر داشته باشید که هر چه چمدان شما در حالت خالی سبک تر باشد، می توانید لباس های بیشتری را برای تعطیلات ببندید. بهترین چمدان‌های سایز کاملی که ما آزمایش کردیم در حالت خالی 2.3 کیلوگرم وزن داشتند و گزینه‌های حجیم‌تر با وزن 6.2 کیلوگرم به بازار عرضه می‌شوند.

موارد کابین: توجه داشته باشید که برخی از خطوط هوایی برای چمدان های دستی نیز محدودیت وزنی دارند. اگر نمی‌خواهید کتاب‌ها، هدایا و سوغاتی‌ها را قربانی کنید، یک کابین سبک وزن انتخاب کنید یا با یک شرکت هواپیمایی آرام‌تر پرواز کنید.

chamedan 2 1

امنیت

قفل در هر کجا که سفر می کنید ضروری است، اما قفلی با عملکرد اداره امنیت حمل و نقل (TSA) برای مسافران به ایالات متحده بسیار توصیه می شود.

این قفل ها دارای نشان قرمز TSA و دارای کلید اصلی جهانی هستند.

فقط TSA یک کپی از این کلید را دارد که به کارکنان امنیتی خطوط هوایی آمریکایی اجازه می دهد تا چمدان شما را باز کنند و محتویات آن را بدون آسیب رساندن بررسی کنند.

اگر نتوانند قفل شما را باز کنند، حق دارند آن را از بین ببرند تا در بررسی های تصادفی به آن دسترسی پیدا کنند.

اندازه

چه اندازه چمدانی نیاز دارید؟
این امر عمدتاً به طول سفر شما و در صورت پرواز به محدودیت چمدان های خطوط هوایی بستگی دارد. همچنین بستگی به این دارد که در زمانی که دور هستید به چه چیزی نیاز دارید. اگر انتظار دارید برای کاری سفر کنید، به فضای کافی برای لباس های کاری نیاز دارید. برای تعطیلات، آزادی عمل بیشتری در مورد اینکه چه چیزی باید بیاورید خواهید داشت.

chamedan 4

کیف های سایز کامل: اگر قصد دارید با ماشین شخصی به فرودگاه سفر کنید، چمدان چقدر راحت در صندوق عقب جا می شود؟ آیا عبور از میان جمعیت آسان خواهد بود؟ سپس قفسه چمدان در اتوبوس فرودگاه وجود دارد. آیا می‌توانید آن را روی پله‌ی بالایی بلند کنید؟ اگر شک دارید، به دنبال گزینه ای سبک وزن باشید، به خصوص اگر به ندرت بیشتر از یک دو هفته سفر می کنید. شما یک چمدان می خواهید که به اندازه کافی بادوام باشد تا در طول حمل و نقل در برابر رفتارهای خشن مقاومت کند، اما کمردرد برای شما ایجاد نکند.


خرید اینترنتی بهترین چمدان از دیجی استایل

کیس کابین: اکثر خطوط هوایی اجازه می‌دهند یک چمدان دستی به ازای هر مسافر داشته باشند، و برخی از آن‌ها کیف کوچک‌تری مانند کیف دستی، کوله‌پشتی یا کیف لپ‌تاپ را مجاز می‌دانند. فقط به این دلیل که یک چمدان خود را “اندازه کابین” می نامد، به این معنی نیست که در کابین هواپیمای شما جا می شود. محدودیت‌های اندازه متفاوت است، اما بسیاری از خطوط هوایی موارد تا اندازه‌های 56 × 45 × 25 سانتی‌متر را می‌پذیرند.

chamedan 3

چمدان های هوشمند

راهنمای خرید چمدان:قابلیت های الکترونیکی داخلی جدیدترین ویژگی چمدان است. یک چمدان «متصل» می‌داند کجاست، چقدر وزن دارد و چه کسی مجاز است از طریق عملکردهایی مانند ردیابی مکان، ترازوهای دیجیتال داخلی، قفل‌های دیجیتال، قفل‌های تشخیص اثر انگشت، حسگرهای مجاورت، ردیابی سفر، و محفظه هایی برای نگهداری و اتصال منابع برق برای شارژ وسایل الکترونیکی برای جلوگیری از اتصال کوتاه، آن‌ها را در حالی که تماس‌های آن‌ها پوشیده شده حمل کنید.

دستگیره ها

چمدان های دارای دسته در بالا و کنار بسیار کاربردی هستند. این دسته های اضافی، علاوه بر دستگیره بکسل، بلند کردن چمدان شما را در ترازوهای ورود و خروج، قفسه های چمدان و چرخ و فلک های چمدان بسیار آسان می کند.

اکثر دستگیره های بالا تلسکوپی هستند و می توان آنها را در چندین موقعیت برای راحتی کاربر گسترش داد. آنها همچنین برای فشار دادن به پایین در صورت عدم استفاده قابل جمع شدن هستند.

چرخ ها

بیشتر چمدان ها چهار چرخ هستند که گاهی اوقات به آن ها اسپینر نیز گفته می شود، به این معنی که لازم نیست کیف خود را قبل از بکسل کج کنید و می توان آن را در کنار شما چرخاند. چمدان‌های دو چرخ معمولاً دارای چرخ‌های کمی بزرگ‌تر هستند و می‌توان آن‌ها را آسان‌تر به سمت بالا و بالای حاشیه‌ها کشید، اما اسپینرها برای تطبیق پذیری برنده می‌شوند.

chamedan 5

ذخیره سازی

جیب‌های داخلی را می‌توان در داخل اکثر چمدان‌های با پوسته سخت و نرم پیدا کرد، از جیب‌های یکپارچه کوچک و محفظه‌های بزرگ‌تر که می‌توانند برای لپ‌تاپ جا شوند، تا کیسه‌های لباس‌شویی قابل جابجایی و بخش‌های لباس که به جلوگیری از چروک شدن کت‌ها کمک می‌کند. جیب های خارجی برای قرار دادن اقلام با دسترسی آسان معمولاً فقط در چمدان های نرم یافت می شوند.

محدودیت چمدان های دستی

انتخاب کیف کابین می تواند گیج کننده باشد، زیرا خطوط هوایی محدودیت های اندازه و وزن متفاوتی دارند. مسافران مکرر باید چمدان دستی بخرند که مطابق با الزامات خاص خطوط هوایی است که معمولاً از آنها استفاده می کنند.

چمدان سفت بخرم یا نرم؟

پوسته ی سخت

راهنمای خرید چمدان سخت که اغلب به عنوان بادوام‌ترین نوع چمدان در نظر گرفته می‌شود، بیرونی سفت و سخت دارد که معمولاً از پلی‌پروپیلن قالب‌گیری شده، پلی کربنات یا پلاستیک ABS ساخته می‌شود و برخی از آنها از آلومینیوم استفاده می‌کنند. آنها نسبت به چمدان های نرم انعطاف پذیری کمتری دارند، و آنها را گزینه بهتری برای محافظت از وسایل ظریف می کند. پوسته ها در برابر آب مقاوم هستند، اما ممکن است آب همچنان از زیپ عبور کند.

چمدان های سخت می توانند در برابر حمل و نقل خشن که چمدان های چک شده متحمل می شوند، بهتر مقاومت کنند. جدیدترین مدل ها سبک وزن هستند و قابلیت های زیادی دارند و بسیاری از آنها یک تقسیم کننده داخلی برای بسته بندی وسایل شما به دو نیمه دارند. جیب خارجی ندارند، اما معمولاً یک جفت داخل آن وجود دارد.

مزایا: اینها برای محافظت از محتویات شکستنی بهترین هستند، به علاوه به دلیل قفل های یکپارچه، امنیت بهتری را ارائه می دهند. چمدان های سخت به راحتی روی هم چیده می شوند و برای کشتی های کروز ایده آل است، زیرا چمدان ها معمولاً قبل از حرکت در شکم قایق انباشته می شوند. اگر تمایل به بسته بندی بیش از حد دارید، یک قطعه سخت شما را مهار می کند. هیچ شانسی برای پر کردن آن وجود ندارد.

معایب: اینها می توانند به راحتی خراشیده و خراشیده شوند. همچنین، تعداد کمی از چمدان های سخت دارای جیب بیرونی هستند.

پوسته نرم

چمدان‌هایی که از جنس پلی‌استر، نایلون یا ترکیبی از هر دو ساخته شده‌اند، معمولاً دارای کناره‌های قابل افزایش برای فضای بسته‌بندی اضافی هستند. آنها نسبت به چمدان های سخت در برابر آب مقاومت کمتری دارند، اما بیشتر آنها دارای روکش PVC ضد آب برای سفر در باران خفیف هستند.

مزایا: وزن این چمدان‌ها معمولاً سبک‌تر از چمدان‌های سخت هستند و می‌توانند خم شوند و فشرده شوند تا با فضاهای تنگ، مانند سطل بالای سر هواپیما، مطابقت داشته باشند. این انعطاف‌پذیری همچنین به شما امکان می‌دهد لباس‌های اضافی را به تن کنید. همچنین می‌توان آن‌ها را در صندوق عقب خودرو بسته‌بندی کرد و در خانه نگهداری کرد.

معایب: آنها به اندازه چمدان های سخت محافظ نیستند و در برابر پاره شدن آسیب پذیر هستند.

چمدان های نرم معمولا دارای طیف وسیعی از جیب های داخلی و خارجی هستند که آنها را به انتخاب خوبی برای مسافران سازمان یافته تبدیل می کند. با این حال، جیب‌های خارجی قفل‌های مخصوص به خود را ندارند، بنابراین اشیاء قیمتی را در جای دیگری پنهان کنید.

چگونه چمدان ها را تست می کنیم

  • دسته ها:

زاویه مچ دست و احساس گرفتن را بررسی کنید. برای حداکثر دوام، دسته باید هنگام کشیدن کیسه تکان یا جغجغه نداشته باشد. همچنین هنگام بالا کشیدن و جمع کردن آن، حرکت نرم را بررسی کنید.

  • چرخ ها:

راهنمای خرید چمدان: چرخ ها باید به آرامی بچرخند و در جای خود بمانند. به آرامی چرخ ها را با دستان خود تکان دهید تا مطمئن شوید که محکم وصل شده اند.

  • ظرفیت داخلی را بررسی کنید:

اندازه گیری های بیرونی مهم هستند، اما فراموش نکنید که فضای داخلی چقدر جادار است. انجام این کار می تواند دشوار باشد زیرا بسیاری از تولید کنندگان حجم داخلی را فاش نمی کنند. بنابراین به دنبال ویژگی هایی باشید که فضای داخلی را به حداکثر می رساند.

هر چمدانی تحت یک سری آزمایش‌های دقیق قرار می‌گیرد تا ببینیم چگونه در سناریوهای زندگی واقعی عمل می‌کنند. وقتی خالی هستند وزن می کنیم تا مطمئن شویم قبل از بسته بندی خیلی سنگین نیستند. ما وسایل کافی برای یک آخر هفته طولانی را در جعبه‌های کابین و دو هفته در چمدان‌های بزرگ بسته‌بندی می‌کنیم، و توجه می‌کنیم که چقدر خوب جا می‌شوند و همه چیز را در جای خود نگه می‌دارند. ما از هر جیب داخلی یا خارجی، تسمه بسته بندی و تقسیم کننده استفاده می کنیم.

پس از بسته بندی، ما قدرت مانور هر چمدان را در زمین های مختلف – از جمله آسفالت، بتن، فرش و سنگفرش – آزمایش می کنیم تا بررسی کنیم که چقدر در حرکت پایدار هستند و کشیدن آنها چقدر آسان است. ما دوام چرخ‌ها، بدنه و گوشه‌ها را در نظر می‌گیریم و هرگونه ادعای مقاومت در برابر آب را آزمایش می‌کنیم. سهولت کلی استفاده، طراحی و وضوح دستورالعمل ها نیز بررسی شده است.


خرید اینترنتی بهترین چمدان از دیجی کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یک =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من