فهرست:

بهترین و موثرترین راه های مراقبت از پوست شما

راه های مراقبت از پوست: مراقبت از پوست صورت و بدن به ویژه بعد از ۳۰ سالگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. معمولاً در این دوران دچار تغییراتی می‌شوید که تا پیش از این سن با آن‌ها رو به رو نشده‌اید. اما برای مراقبت از پوست چه کنیم. جای نگرانی نیست؛ با چند راهکار ساده می‌توانید پوست جوان و شاداب داشته باشید. این مقاله را دنبال کنید تا همه‌ی روش‌های مفید را بدانید. فهرست زیر راه های مراقبت از پوست خوب باید بدانید.

مواردی که برای جوانسازی پوست شما تاثیردارد

  • نوشیدن آب کافی

برای مراقبت از پوست به اندازه‌ی ۸ تا ۱۰ لیوان در روز آب بنوشید. به همین سادگی! نوشیدن منظم آب برای آب‌رسانی به ارگان‌های داخلی بدن حیاتی است. می‌توانید کمی آبلیمو یا تکه‌های لیموترش را به آب اضافه کنید تا نتیجه مؤثرتری بر سلامت پوست داشته باشد. علاوه بر این، مواد غذایی با فیبر بالا به سیستم گوارش شما کمک می‌کند تا آب کمتری از دست بدهید.

moragebat poost 1

  • ورزش کردن و پرهیز از استرس

روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی یا ورزش کنید و استرس را کاهش دهید. استرس موجب تضعیف سیستم دفاعی بدن و کاهش بازسازی سلول‌های بدن می‌شود. فعالیت بدنی نه تنها به مراقبت از پوست کمک می‌‌کند بلکه فعالیت سلول‌های خون را نیز افزایش می‌دهد و اکسیژن‌رسانی را بهبود می‌‌بخشد. ورزش کردن باعث بالا رفتن ضربان قلب و ترشح هورمون‌های مفیدی می‌شود که استرس را کم می‌کنند؛ در نتیجه سرعت روند جوانسازی پوست افزایش می‌یابد.

  • استفاده از مرطوب‌کننده‌های مناسب برای پوست

مراقبت از پوست با مرطوب‌کننده‌های قوی را دست کم نگیرید. لوسیون‌ بدن و انواع کرم‌ها را بعد از شست‌وشوی پوست و حمام استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها در سلامتی پوست شما مؤثرند و باعث آبرسانی به آن می‌شوند.

  • محافظت از پوست

در طول روز برای مراقبت از پوست خود از سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین C استفاده کنید. این دو ماده در ترکیب با هم یک محافظ قوی می‌سازند. دقت کنید که در ابتدا ضدآفتاب را روی پوست خود بمالید و بعد از این سرم‌ها استفاده کنید.

مقالات مرتبط

راهنمای خرید بهترین اتو مو، کدامیک برای موهای شما مناسب است؟

کدام سشوار مناسب موهای من است

  • آبرسانی به پوست

از خشک شدن پوست در اثر کم‌آبی جلوگیری کنید. بیشتر از ۵ دقیقه دوش آب گرم نگیرید و با آب ولرم حمام کنید. آب خیلی گرم چربی طبیعی روی پوست شما را از بین می‌برد. معمولاً بعد از ۳۰ سالگی به دلیل تغییرات هورمونی میزان ترشح چربی پوست کم می‌شود و در نتیجه پوست بیشتر در معرض خشکی است. برای مراقبت از پوست در مقابل خشکی، از شامپوهای شست‌وشوی حاوی مرطوب‌کننده استفاده و بعد از آن با کرم‌های مرطوب‌کننده از پوست محافظت کنید.

  • روغن بدن
  • روغن بادام
  • روغن ویتامین E
  • روغن کنجد

به‌راحتی می‌توانید در خانه ترکیب‌ مؤثری برای آبرسانی به پوست تهیه کنید. ۴ تا ۵ قطره از هر کدام از مواد زیر را با دو لیوان آب مخلوط و روی بدن اسپری کنید.

moragebat poost 2

استفاده از ضد آفتاب مناسب برای پوست

برای محافظت از پوست در برابر UVA و UVB، کرم ضد آفتاب با درجه‌ی مناسب SPF را هر روز روی پوست و به خصوص پوست صورت بمالید. اشعه‌ی UVA اثرات مضر طولانی‌مدت دارد و در افزایش چروک و پیری زودرس پوست مؤثر است. برای مراقبت از پوست مهم نیست در چه فصل یا آب‌وهوایی هستید. در تمام شرایط از جمله آفتابی، ابری، بارانی و برفی باید همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید.

  • لایه برداری پوست

لایه برداری پوست باعث جوان شدن آن می‌شود و بهتر است هنگام شب انجام شود. لایه بردارهای مختلفی برای انواع پوست وجود دارد که می‌توانید متناسب با جنس و بافت پوست خودتان از بین آن‌ها انتخاب کنید. لایه برداری در شب باعث می‌شود که پوست مرده از سطح صورت شما برداشته شود تا عمل بازسازی سلول‌های پوست هنگام استراحت در شب به خوبی انجام شود. اگر پوست چرب یا جوش‌دار دارید، عمل پاک‌سازی را دو بار در هفته انجام دهید؛ در غیر این صورت یک بار در هفته کافی ست.

moragebat poost 1

  • کمک به افزایش کلاژن‌سازی

کلاژن یکی از موارد مهم در بازسازی و جوانسازی پوست است. بعد از سن ۳۰ سالگی روند تولید کلاژن کند می‌شود، پس باید به تولید آن کمک کرد. اگرچه کرم‌های حاوی کلاژن به بازسازی پوست کمک می‌کنند اما نقش تغذیه در کلاژن‌سازی مهم‌تر است. ماهی، سبزیجات تازه‌ی سبز، ویتامین ث، تخم مرغ، گوجه فرنگی، مغز تخم کدو، آووکادو، سیر، دانه‌ی گیاه شیا و ژلاتین منابع مهم برای کمک به تولید کلاژن در بدن هستند. همچنین می‌توانید از متخصص تغذیه برای شناختن مکمل‌هایی که به کلاژن‌سازی کمک می‌کنند مشورت بگیرید.

  • راه های مراقبت از پوست صورت و دور چشم‌ها

از مراقبت پوست دور چشم غافل نشوید. پوست دور چشم حساس‌ و آسیب‌پذیر است، پس در فرآیند افزایش سن به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. از پاک‌کننده‌های مخصوص دور چشم استفاده کنید و بعد از آن یک کرم مخصوص دور چشم را روی پوست اطراف چشم بمالید.

  • پاکسازی پوست

مراقبت از پوست با تمیزی آن ارتباط مستقیم دارد. هر روز صبح پوست صورت خود را بشویید تا تمیز شود و هر شب پیش از رفتن به رختخواب کاملاً آن را از هر نوع مواد آرایشی پاک کنید. رعایت این نکات باعث می‌‌شود روند بازسازی پوست تسریع شود. رفع آلودگی‌ها از روی پوست به آن امکان تنفس می‌دهد تا شاداب و جوان بماند.

از متخصص پوست مشاوره بگیرید تا پاک‌کننده‌های مناسب را به شما معرفی کند. همچنین روش‌های مختلفی در کلینیک‌های پوست وجود دارد که برای شما عمل پاکسازی را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 13 =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من