فهرست:

راهنمای خرید بهترین رینگ لایت

راهنمای خرید بهترین رینگ لایت: رینگ لایت یک نوع وسیله نورپردازی است که به دلیل شکل خاص، ابعاد کوچک و قابلیت‌های جانبی دیگر، به یکی از بهترین تجهیزات نورپردازی برای کارهای تولید محتوا یا عکس‌برداری و فیلم‌برداری به صورت سلفی تبدیل شده است. از جمله مزیت‌های این ابزار می‌توان به کم کردن چین و چروک‌ها و لکه‌ها، کم کردن سایه‌ها و ایجاد نوری کم و یکنواخت و زیباتر شدن هر چه بیشتر سوژه اشاره کرد. رینگ لات‌ها هم مخصوص موبایل و تپلت هستند و هم مخصوص دوربین‌های حرفه‌ای.

ring lite 1

نورپردازی نیاز به تجهیزات مختلفی دارد و معمولاً هم با یک لامپ یا یک منبع نور ساده نمی‌توانید عکس و فیلم حرفه‌ای تهیه کنید.

حداقل به دو نور ثابت نیاز دارید که از دو زاویه به سوژه بتابد. راهنمای خرید بهترین رینگ لایت انواع مختلفی از تجهیزات نورپردازی مثل سافت باکس یا نورهای ثابت پروژکتوری وجود دارد که این کار را انجام می‌دهند. مشکل اصلی اینجاست که حمل و نقل، هزینه، استفاده و کار با این تجهیزات ساده و راحت نیست. اما به جای خرید این تجهیزات، خرید رینگ لایت برای فردی که می‌خواهد به تنهایی از خودش فیلم بگیرد یک انتخاب کاملاً درست است.


خرید اینترنتی انواع رینگ لایت از دیجی کالا

اگر شما هم در مکان‌های مختلفی می‌خواهید سریع از خودتان ویدیو ضبط کنید، یا نیاز به منبع نوری دارید که عکس‌های سلفی خوبی از خودتان بگیرید، خرید رینگ لایت یک کار درست است.

رینگ لایت‌ها بسیار متنوع هستند و هر نوع نیازی که داشته باشید را پوشش می‌دهند.

ring lite 3

  • قدرت و ابعاد

حتماً توجه داشته باشید که قبل از خرید کردن،بهترین رینگ لایت به ابعاد و قدرت آن توجه کنید زیرا در نوری که عکستان بعداً خواهد داشت تأثیرگذار است. در مورد ابعاد، به فاصله خودتان از سوژه توجه کنید. مثلاً اگر سوژه از شما دور است، از نوع بزرگ و اگر سوژه به شما نزدیک است، از نوع کوچک استفاده کنید. در مورد قدرت، از آنجایی که شما به عنوان عکاس، از سوژه‌های متفاوتی عکاسی می‌کنید، رینگ لایتی را تهیه کنید که بتوانید نور خارج شده از آن را تنظیم کنید؛ زیرا ممکن است نور زیاد در بعضی مکان‌ها، سوژه شما را محو کند.

ring lite 5

  • با چه وسیله‌ای عکاسی می‌کنید؟

هنگام خرید کردن، بدانید که برای کدام ابزار اقدام به تهیه این محصول می‌کنید. در این مورد، هم برای گوشی هوشمند، هم تپلت و هم دوربین دیجیتال، این ابزار ساخته می‌شود. لذا با توجه به نوع وسیله‌ای که با آن عکاسی می‌کنید رینگ لایتی بخرید که بشود آن وسیله را در درونش گذاشت. این‌گونه بهتر و راحت‌تر با آن عکاسی یا فیلم‌برداری می‌کنید.


خرید اینترنتی انواع رینگ لایت از دیجی کالا


خرید مودم و تجهیزات شبکه از دیجی کالا

  • کیفیت نور

توجه به میزان کیفیت نوری که این وسیله به شما می‌دهد از جمله موارد اساسی است که هنگام خرید باید با آن توجه کنید زیرا شما به خاطر همین مسئله است که این محصول را خریداری می‌کنید. برای این منظور باید به شاخص سنجش کیفیت نور یا SRI توجه کنید. این شاخص، نور خورشید را با SRI100 معیار قرار می‌دهد. رینگ لایت دوربین‌های حرفه‌ای SRI 95 تا 97 دارند و هر چه این عدد بیشتر باشد، کیفیت نور وسیله شما بهتر است. مثلاً SRI لامپ‌های آل ای دی بالای 80 است. البته اگر هیچ نشانی از SRI پیدا نکردید، بدانید عددش پایین است و ارزش نوشتن ندارد؛ بنابراین آن را نخرید.

مقاله های مرتبط:

راهنمای خرید بهترین هندزفری و هدفون

نقد و بررسی تخصصی هدفون بلوتوثی اپل مدل 

  • رنگ و دمای نور

رینگ لایت های معمولی رنگ نورشان سفید و کمی مایل به زرد است. رینگ لایت های  حرفه‌ای‌تر کمی امکان تنظیم رنگ و دما دارند.

یعنی می‌توانید از نور خالص سفید به اصطلاح مهتابی تا نور زرد به اصطلاح آفتابی را داشته باشید. در بعضی مدل‌ها هم از LED چند رنگ استفاده شده که می‌توانید انواع رنگ‌های اصلی را از موبایل یا ریموت کنترل تنظیم کنید.

نورهای رنگی وقتی کاربرد دارد که بخواهید ویدیوهای خلاقانه ضبط کنید اما تنظیم دمای نور خیلی مهم است و توصیه می‌کنیم رینگ لایت بدون قابلیت تنظیم دمای نور نخرید.

  • باتری و برق

    بعضی از رینگ لایت های مسافرتی باتری دارند و همزمان می‌توانید با برق مستقیم هم استفاده کنید.

    باتری رینگ لایت در نهایت چند ساعت دوام دارد پس انتظار زیادی نداشته باشید و معمولاً رینگ لایت های کوچک هستند که باتری دارند.

    در کل خرید رینگ لایتی که با برق مستقیم کار می‌کند بهتر است مگر این که نیاز خاصی داشته باشید.

  • نوع و طول پایه

پایه رینگ لایت‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان موقع خرید رینگ لایت است.

پایه‌ها تنوع زیادی دارند. در کل این مدل پایه‌ها در بازار موجود است:

هر کدام از این پایه‌ها با توجه به نیازی که دارید می‌تواند انتخاب درستی حساب شود اما تا جای ممکن سعی کنید پایه‌ای را انتخاب کنید که قابلیت چرخش، کوتاه و بلند شدن، امکان سازگاری با ابعاد مختلف موبایل‌ها و همین‌طور قابلیت تنظیم زاویه بالا و پایین باشد.

  • پایه کوتاه رومیزی
  • پایه بلند قابل تنظیم و غیرقابل تنظیم
  • پایه دارای نگهدارنده موبایل
  • پایه با قابلیت نصب دوربین
  •  پایه‌های متفرقه برای نصب روی دیوار
  •  و…
  • رینگ لایت‌های دارای آینه

یکی از کاربردهای اصلی رینگ لایت در این روزها، استفاده از آن در سالن‌ها و میزهای آرایش است. معمولاً آرایشگرها رینگ لایت را جلوی آینه قرار می‌دهند تا بیشترین نور را روی چهره داشته باشند و با دقت بالایی بتوانند آرایش کنند. برخی از ولا گرهای آرایشی هم دوربین را در وسط رینگ لایت و جلوی آینه قرار می‌دهند.

با توجه به این نیاز روز افزون، تولید کننده‌های رینگ لایت هم انواعی را ساختند که خودشان در وسط حلقه آینه دارند.

بعضی افراد هم دوست دارند تصویر خودشان را همزمان با ویدیو گرفتن یا عکس گرفتن در آینه ببینند تا هیچ عیب و نقصی در تصویر نباشد.

در هر صورت،  وجود آینه به جز کاربردی که گفتیم کاربرد دیگری ندارد.

03 1

  • کنترل از راه دور

رینگ لایت های معمولی که فقط دکمه روشن و خاموش و تنظیم دمای رنگ دارند نیازی به ریموت ندارند چون فاصله زیادی از رینگ لایت نخواهید داشت، اما رینگ لایت های چندکاناله و چند رنگ حتماً ریموت کنترل دارند.

رینگ لایت های جدید هم معمولاً اپلیکیشن مخصوص موبایل دارند که به راحتی می‌توانید انواع تنظیمات و پروفایل‌های نوری را برای خودتان تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یازده =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من