فهرست:

راهنمای خرید بهترین سشوار،کدام سشوار مناسب موهای من است؟

راهنمای خرید بهترین سشوار: شاید به نظر عجیب برسد اما نوع موهای شما در انتخاب نوع سشوار تأثیر دارد. چون کیفیت سشوار قطعات و ساخت آن رابطه مستقیمی با سلامت و زیبایی موهای شما دارد. جالب است بدانید که برخی از مدل‌های سشوار تنها برای موهای فر و مجعد طراحی شده‌اند و یا دارای سری‌هایی هستند که مخصوص این نوع موها است.

توان مصرفی موتور سشوار میزان عمر و کارکرد مفید آن را تعیین می‌کند. سشوارهای خانگی باید قدرت یا توان پایینتر از ۲۰۰۰ وات داشته باشند و بهتر است سشوارهای حرفه‌ای یا آرایشگاهی توان موتور بالاتر از ۲۰۰۰ وات داشته باشند. سشوارهای با کیفیت بالا، دارای حداکثر توان و قدرت ۲۵۰۰ یا ۲۶۰۰ وات هستند، بنابراین اگر دستگاهی دیدید که روی آن عددی بیشتر از ۳۰۰۰ وات نوشته شده، بدانید که تقلبی و بی کیفیت است. لازم به ذکر است که موتور سشوار برق زیادی مصرف نمی‌کند و ۸۰ درصد برق مصرفی سشوار به المنت آن برمی‌گردد.

راهنمای خرید بهترین سشوار

  • نوع موتور سشوار

نوع موتور سشوار مناسب مهمترین نکته برای انتخاب و خرید دستگاهی کارا است. سشوارهایی که در آرایشگا‌ه‌ها استفاده می‌شوند اصطلاحاً حرفه‌ای هستند و دارای موتوری سنگین یا از نوع موتور AC هستند. اما سشوارهای خانگی معمولاً موتور سبکتری دارند که به موتور DC معروف است.

در سشوارهای خانگی با موتور DC، برق موتور و المنت یکی است و در نتیجه تنها یک دکمه بر روی دستگاه تعبیه شده است. این دکمه دارای سه حالت سرعت باد زیاد و حرارت بالا، سرعت باد ملایم و حرارت متوسط و حالت خاموش است.


خرید انواع سشوار از دیجی کالا

در سشوارهای حرفه‌ای با موتور AC، برق المنت و موتور جدای از یکدیگر هستند و به همین دلیل هم برای کنترل سرعت و کنترل حرارت دو دکمه مجزا طراحی شده است. در مورد این سشوارها، دکمه کنترل حرارت دارای سه حالت باد گرم، ملایم و سرد است و دکمه کنترل سرعت نیز دارای سه حالت خاموش، سرعت کم و سرعت زیاد است.

لازم به ذکر است که طول عمر موتور سشوارهای AC تقریباً ۳ برابر طول عمر سشوارهای DC و قدرت پرتاب باد آن‌ها نیز ۲ برابر سشوارهای DC است. در مقابل وزن سشوارهای حرفه‌ای بیشتر از ۲ برابر وزن سشوارهای خانگی است. لازم به ذکر است که موتور سشوارهای DC قابلیت سرویس و روغن‌ کاری ندارند اما موتور سشوارهای AC باید پس از ۶ الی ۱۲ ماه استفاده، سرویس و روغن کاری شوند.

سشوارهای آیونیک معمولاً به ۲ صورت زیر طراحی می‌شوند:

  • سشوار به صورت تمام آیونیک طراحی شده و برای تولید یون نیازی نیست کاری انجام دهید یا دکمه‌ای را بزنید، دستگاه به صورت خودکار و پس از اتصال به برق و روشن شدن شروع به تولید یون منفی می‌کند.
  • درمدل‌های دیگر بر روی سشوار دکمه‌ای طراحی شده که با نگه داشتن آن بار مثبت تجمع پیدا کرده بر روی موهای شما، خنثی می‌شود و در نتیجه موهای شما از حالت وزی خارج خواهد شد.

راهنمای خرید بهترین سشوار

پس فراموش نکنید که اگر برای خانه یا برای آرایشگاه سشوار می‌خرید، به این نکته توجه کنید که دستگاه مورد نظر شما چه به صورت خودکار (تمام آیونیک) و چه به صورت دستی (دکمه آیونیک) قابلیت تولید یون منفی را داشته باشد.

  • نوع المنت بکار رفته

در حال حاضر المنت تمامی سشوارهای موجود در بازار از جنس نیکل هستند، اما در برخی سشوارهای جدید از المنت‌های سرامیکی استفاده می‌شود. المنت‌های سرامیکی نسبت به المنت‌های نیکلی بسیار گرانتر هستند اما میزان مصرف برق کمتری دارند و علاوه بر این با ایجاد حرارتی یکنواخت باعث داغ شدن موها از بیرون و گرم شدن آن از داخل خواهند شد. این فناوری موها را سریعتر خشک کرده و همچنین موها سریعتر و بهتر حالت می‌گیرند.

جالب است بدانید که المنت‌های حرارتی بر خلاف انواع المنت‌های دیگر، دستگاه را داغ نمی‌کنند و این موضوع طول عمر سشوار را بالا برده و کاربری آن را نیز راحتتر می‌کند. با تمام مزایایی که المنت‌های سرامیکی دارند، باید حین کار با این سشوارها خیلی مراقب باشید چون کوچکترین ضربه‌ای باعث شکستن المنت خواهد شد.

  • فناوری تولید یون یا سشوارهای آیونیک

سشوارهای آیونیک دارای یک مولد تولید کننده یون منفی هستند. یون منفی برای خشک کردن سریعتر و بهتر مو و همچنین حفظ چربی سطحی مو ضروری است. لازم به ذکر است که اینگونه سشوارها آسیب کمتری هم به موهای شما وارد می‌کنند چون زمان کمتری از آن‌ها برای خشک کردن یا حالت دادن موهای خود استفاده می‌کنید. همانطور که می‌دانید حفظ چربی مو مانع از وز شدن و به هم چسبیدن موها می‌شود. بنابراین فناوری تولید یون منفی در سشوارهای خانگی و حرفه‌ای یا آرایشگاهی یک ضرورت است.

seshor 3

  • فناوری تورمالین

تورمالین نوعی سنگ معدنی است که در اثر حرارت دیدن، بار الکتریکی طبیعی تولید می‌کند. سشوارهایی که دارای فناوری تورمالین هستند مانند سشوارهای دارای فناوری یون عمل می‌کنند با این تفاوت که روش تولید یون منفی به شکل دیگری است. در مورد سشوارهایی که از فناوری تورمالین استفاده می‌کنند، بدنه دستگاه به سنگ تورمالین آغشته می‌شود و زمانی که سشوار روشن شده و دمای آن بالا می‌رود، تورمالین شروع به تولید یون منفی می‌کند.


خرید ماشین اصلاح صورت فیلیپس مدل AT890/20

عمده‌ترین تفاوت میان سشوارهای با فناوری تورمالین و سشوارهای با فناوری تولید یون یا آیونیک:

  • در سشوارهای تورمالین تنها زمانی که حرارت بالا باشد تولید یون منفی آغاز می‌شود در حالیکه در سشوارهای آیونیک در زمان استفاده از باد سرد هم امکان تولید یون منفی وجود دارد. به دلیل اینکه سشوارهای آیونیک برای تولید یون منفی نیازی به حرارت ندارد.
  • سشوارهای تورمالین برای تولید یون منفی نیازی به برق مستقیم ندارند و تنها با حرارات بالاست که این فرآیند آغاز می‌شود، در حالیکه سشوارهای آیونیک برای تولید یون منفی به برق مستقیم نیاز دارند.

راهنمای خرید بهترین سشوار

  • وزن سشوار

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم سشوارهای حرفه‌ای یا آرایشگاهی تقریباً وزنی ۲ برابر سشوارهای خانگی دارند. وزن بالای سشوار مانع از حرکت دادن راحت آن در قسمت‌های مختلف سر شده و در نتیجه کنترل دستگاه سخت خواهد شد. از طرفی اگر موهای بلندی داشته باشید ممکن است به زودی خسته شوید و نتوانید تمام موهای خود را سشوار کنید. حداکثر وزن سشوار باید ۴۵۰ گرم باشد تا کاربری آسانی داشته باشد.

مقالات مرتبط

راهنمای خرید بهترین اتو مو

راه های مراقبت از پوست

  • طول سیم و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه آن

شاید این موضوع به نظر برخی از افراد آن‌چنان با اهمیت نباشد، اما زمانی که پریز برق از میز توالت یا آینه شما فاصله داشته باشد، تازه متوجه ضرورت داشتن سیم بلند خواهید شد. سشوارهای با سیم کوتاه محدودیت حرکتی برای کاربر ایجاد می‌کنند در حالیکه اگر سیم سشوار طول مناسبی داشته باشد، کنترل آن نیز راحتتر خواهد بود. طول سیم سشوارهای موجود در بازار معمولاً بین ۱.۵ الی ۲ متر است. از طرفی سشوارهایی که دارای سیم گردان ۳۶۰ درجه هستند مانع پیچیدن سیم به دور دستگاه و دست و پا گیر شدن آن می‌شوند.

  • دکمه‌های تنظیم میزان حرارت، سرعت، باد سرد و روشن و خاموشی سشوار

اکثر سشوارهای موجود در بازار دارای دکمه تنظیم سرعت باد و میزان حرارت هستند. دکمه‌های تنظیم درجه حرارت دارای سه حالت کم، متوسط و بالا هستند و دکمه‌های تنظیم سرعت باد نیز دارای سه حالت باد سرد، باد گرم و خاموش هستند.

دکمه‌های تنطیم دما و سرعت باد، اهمیت زیادی دارند چون شما می‌توانید با توجه به میزان خیس بودن موها، پرپشتی یا کم پشتی، نازکی و ضخامت و همچنین بلندی و کوتاهی مو، حالات مختلف را استفاده کنید.

چند توصیه برای استفاده بهتر از دکمه‌های درجه حرارت سشوار و کاهش آسیب دیدگی موها:

  • اگر موهای نازک و ظریفی دارید از درجه حرارت کم و سرعت باد ملایم سشوار برای خشک کردن و حالت دادن به موهایتان استفاده کنید.
  • اگر موهای شما ضخامت خوبی دارد و نازک نیست از درجه حرارت متوسط سشوار برای خشک کردن و حالت دادن به موهایتان استفاده کنید.
  • اگر موهای زبر، ضخیم و پرپشتی دارید از درجه حرارت بالای سشوار برای خشک کردن و حالت دادن به موها استفاده کنید.


خرید انواع ماشین اصلاح صورت از دیجی استایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − چهار =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من