فهرست:

راهنمای خرید و نگهداری انواع محصولات چرمی

نگهداری انواع محصولات چرمی: احتمالا شما هم معتقد هستید که لباس‌ها می‌توانند بیان‌گر علایق و شخصیت متفاوت ما باشند؛ به همین دلیل نیز سالانه هزاران لباس با طراحی‌های جدید به بازار عرضه می‌شوند تا پاسخ‌گوی سلیقه همه افراد باشند. علی‌رغم تمام تفاوت‌ها، می‌توان گفت که وسایل چرمی جزء مشترک تمام کمدها هستند. جالب است بدانید که محبوبیت محصولات چرمی به حدود 5000 سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد و تقریبا در تاریخ تمامی ملت‌ها ردپایی از آن دیده می‌شود. علت این امر نیز کیفیت، دوام بالا و زیبایی منحصر به فرد آن است. تقریبا امروزه بر کسی پوشیده نیست که نگهداری از چرم، می‌تواند تعیین‌کننده اصلی در ماندگاری و ظاهر شیک آن‌ها باشد.

نحوه نگهداری از کاپشن چرم

charm

  • مراقب نرمی و انعطاف‌پذیری آن باشید:

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در نگهداری انواع محصولات چرمی توجه به نرمی آن است. برای این کار، تنها کافی است پس از احساس سفتی و خشکی کم در چرم، از نرم‌کننده‌های مخصوص چرم استفاده کنید؛ البته استفاده از وازلین و روغن‌های طبیعی نیز می‌تواند به همان اندازه تاثیرگذار باشد. برای نرم کردن کت یا کاپشن چرم مصنوعی و طبیعی خود حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. از مقدار کم و به اندازه نرم‌کننده یا روغن استفاده کنید؛ چرا که مقدار زیاد این مواد می‌تواند منافذ چرم را ببندد و دوام و رنگ آن را تحت تاثیر قرار بدهد.
  2. محصولات نرم‌کننده را با توجه به نوع چرم، با کمک فروشنده و از فروشگاه‌های متخصص در زمینه چرم تهیه کنید.
  3. روغن‌های طبیعی حیوانی نیز می‌توانند کاربردی باشند؛ اما ممکن است موجب تیره شدن چرم شوند.
  4. محصولاتی که در ترکیب خود دارای روغن معدنی یا پترولئوم هستند، می‌توانند موجب آسیب به بافت چرم شوند.
  5. محصولات دارای موم یا سیلیکون می‌توانند موجب خشکی و سفتی چرم شوند؛ بنابراین بهتر است به میزان کم و با دقت استفاده شوند.
  • به درخشندگی و براق بودن آن اهمیت بدهید:

یکی از جذابیت‌های چرم، بافت درخشنده آن است که می‌تواند به دلایل متعددی کم شود. برای حفظ درخشندگی آن می‌توانید از براق‌کننده‌های مخصوص استفاده کنید. بهتر است برق انداختن کاپشن چرمی خود را با فاصله زمانی بیش‌تر از ضد آب و نرم کردن آن انجام دهید؛ چرا که برق انداختن بیش از اندازه می‌تواند موجب از بین رفتن رنگ، خشکی و تکه تکه شدن چرم بشود.

راهنمای خرید اینترنتی کت و شلوار به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • تمیز کردن آن را فراموش نکنید:

چه قرار باشد کت چرمی یا کاپشن شما از کمد بیرون بیاید و چه برای مدتی طولانی آویزان شود؛ باید حتما تمیز و بدون غبار باشد. برای این کار به نکات زیر توجه کنید:

  1. برای گرفتن غبار آن، می‌توانید از برس مخصوص، یک حوله یا یک پارچه لطیف، بدون پرز و تمیز خشک یا کمی مرطوب استفاده کنید.
  2. هرگز برای تمیز و خشک کردن، کاپشن خود آن را در ماشین لباسشویی یا خشک‌کن نیاندازید.

راهنمای بهترین انتخاب بوت زنانه

  • شرایط نگهداری از کاپشن چرم را بدانید

پس از تمیز، نرم و براق کردن کاپشن باید شرایط و طرز نگهداری انواع محصولات چرمی را نیز بدانید تا مطمئن شوید که این کاپشن تا سالیان سال مثل روز اول باقی می‌ماند.

نکات مراقبت از کاپشن چرم مشکی

  1. بهترین شرایط نگهداری از چرم را می‌توان دوری از نور خورشید و رطوبت معرفی کرد؛ بنابراین سعی کنید تا کاپشن چرمی خود را در مکانی تاریک و بدون هیچ‌گونه رطوبتی نگه دارید. رطوبت می‌تواند موجب کپک زدن و آسیب رسیدن به چرم شود؛ لذا پیش از آویزان کردن کاپشن خود، از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  2. به هیچ وجه از کاور پلاستیکی برای پوشاندن کاپشن چرمی خود استفاده نکنید و در صورت تمایل، بهتر است از کاورهای پارچه‌ای مخصوص منفذدار استفاده کنید.
  3. بهترین روش برای نگهداری از کاپشن چرمی، آویزان کردن آن به چوب لباسی با اندازه مناسب است. از تا کردن و مچاله کردن چرم خودداری کنید؛ چرا که می‌تواند موجب به وجود آمدن چروک‌هایی دردسرساز و ماندگار شود.
  4. برای جلوگیری از کش آمدن، جیب‌های کاپشن خود را تخلیه کنید.
  5. به هیچ وجه به صورت مستقیم روی آن از اسپری‌های خوشبوکننده استفاده نکنید.


خرید اینترنتی پوشاک چرم زنانه از دیجی کالا

الهام گرفتن از شخصیت‌های محبوب و خوش‌پوش را می‌توان یک روش رایج و بدون دردسر دانست. برای شروع، می‌توانید با کمی دقت به استایل بسیاری از شخصیت‌های محبوب فیلم و سریال‌ها آیتم مشترک و بسیار جذاب کاپشن چرم را پیدا کنید؛ دلیل این امر نیز شیک و باشکوه بودن کاپشن یا کت چرم است. البته یکی از مهم‌ترین عوامل این زیبایی و جذابیت،نگهداری انواع محصولات چرمی می‌تواند به میزان و روش‌های مراقبت از آن‌ها نیز بستگی داشته باشد. به طور کلی نحوه نگهداری کاپشن چرم مصنوعی یا طبیعی تفاوت چندانی ندارد و تنها با رعایت یک سری نکات کلی و ساده، که در ادامه به آن‌ها اشاره شده، می‌توان همیشه روی این آیتم حساب باز کرد.

نگهداری وسایل چرمی

  • در برابر آب از آن محافظت کنید:

یکی از مهم‌ترین دشمنان زیبایی، نرمی و تمیزی لباس‌های چرمی، آب است. نگهداری انواع محصولات چرمی برای محافظت از کاپشن یا کت چرمی خود، حتما از محصولات ضد آب مخصوص چرم، حدودا هر چند هفته یا هر چند ماه یک بار، استفاده کنید. برای ماندگاری بیش‌تر نیز بهتر است کاپشن چرمی خود را در روزهای بارانی نپوشید.

نرم کردن کاپشن چرم

راه‌های نگهداری از کیف چرمی

بدون شک یکی از مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری برای داشتن یک استایل شیک، داشتن کیف چرمی است؛ حال می‌خواهد کیف دستی باشد یا کیف پول! توجه به نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا از این سرمایه ارزشمند هر چه بهتر مراقبت کنید:

کیف دستی چرم قهوه ای

  1. بهتر است بلافاصله پس از خرید کیف، به سراغ استفاده از محصولات ضد آب و مرطوب‌کننده‌های مخصوص چرم بروید و مراقبت از چرم را از همان روز اول شروع کنید.
  2. برای داشتن کیف چرمی همیشه جذاب، بلافاصله لکه‌های ایجاد شده را با ملایمت پاک کنید. در صورت مشاهده لکه‌های پیچیده‌ای مانند جوهر و… بهتر است به سراغ محصولات پاک‌کننده و احیاکننده مخصوص چرم بروید.
  3. کیف خود را در یک مکان مناسب بدون وجود هیچ‌گونه فشار فیزیکی، نور، رطوبت و گرد و غبار نگهداری کنید.
  4. کیف چرمی می‌تواند به مرور زمان شکل خود را از دست بدهد؛ بنابراین بهتر است در صورت عدم استفاده، آن را با پارچه، روسری یا حتی روزنامه پر کنید.
  5. وسایل داخل کیف را دسته‌بندی کنید. برای این کار می‌توانید بطری آب، لوازم آرایشی، اسپری، خوراکی‌ها، خودکار و حتی لوازم خراش‌دهنده‌ای مانند کلید را در کیسه‌ها یا کیف‌های کوچک جداگانه‌ای قرار دهید.
  6. مراقب تمیزی و سالم بودن تزئینات غیر چرمی کیف خود باشید.
  7. سعی کنید به صورت مرتب از یک کیف استفاده نکنید و حداقل مدت کمی را به آن استراحت دهید.


خرید اینترنتی پوشاک چرم مردانه از دیجی کالا

سوالات مهم درباره نگهداری چرم:

در این قسمت به چند پرسش مهم و رایجی که هنگام نگهداری انواع محصولات چرمی به ذهن همه می‌رسد؟

علت پوسته شدن وسایل چرمی چیست؟

چرم چه مصنوعی باشد و چه طبیعی به دلیل بافتی که دارد می‌تواند رطوبت و نرمی خود را از دست بدهد؛ نتیجه این امر نیز ترک خوردن، پوسته شدن و در نهایت نیز تکه تکه شدن آن است. برای جلوگیری از این امر:

  1. حتما استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و روغن‌های مخصوص را در روتین نگهداری از چرم بگنجانید.
  2. چرم را در معرض نور مستقیم آفتاب، گرمای زیاد (کنار وسایل گرم‌کننده مانند شوفاژ و بخاری و باد سشوار) قرار ندهید.
  3. بلافاصله قطرات آب یا لکه‌های ایجاد شده از رسوب نمک را به آرامی از روی چرم پاک کنید.
  4. برای نگهداری محصولات چرمی خود را در معرض مواد شیمیایی خصوصا با بوی شدید مانند حشره‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها قرار ندهید.

آیا استفاده از وازلین می‌تواند برای نگهداری انواع محصولات چرمی مفید باشد؟

بله! وازلین مانند یک کرم نرم‌کننده برای پوست، می‌تواند نرمی و لطافت را به کفش شما بازگرداند و از خشکی، ترک خوردن و خط افتادن آن جلوگیری کند، درخشندگی را به آن‌ بازگرداند، به دلیل بی‌رنگ بودن تاثیری در رنگ چرم نخواهد داشت، بوی آزاردهنده مانند برخی واکس‌ها ندارد و البته ارزان‌قیمت و در دسترس است. شما می‌توانید با پخش کردن مقدار کمی وازلین تمامی وسایل چرمی خود را نرم و براق کنید!

کیف چرمی

استفاده از روغن زیتون برای نگهداری از چرم چه تاثیری بر آن می‌گذارد؟

برای نگهداری انواع محصولات چرمی استفاده از روغن زیتون (به دلیل ترکیب دوستانه‌ای که برای چرم دارد.) نه تنها مشکلی نخواهد داشت؛ بلکه می‌تواند آن را نرم، انعطاف‌پذیر و درخشان کند. تنها کافی است چند قطره از آن را روی یک پارچه بدون پرز و تمیز بریزید و روی کفش یا هر وسیله چرمی دیگری به آرامی پخش کنید.

چه رنگی برای خانم ها درفصل پاییز مناسب است؟

نکات استفاده از واکس چرم چه هستند؟

  1. واکس می‌تواند موجب حفظ نرمی، درخشندگی و رنگ چرم شما شود. بهتر است هر چند ماه یک بار (بستگی به شرایط آب و هوایی و میزان استفاده از آن دارد.) چرم خود را واکس بزنید.
  2. حتما پیش از استفاده از واکس یا هر محصول دیگری، وسایل چرمی خود را کاملا تمیز و گردگیری کنید.
  3. برای اطمینان کامل از کیفیت واکس یا هر محصول دیگری، بهتر است ابتدا مقداری از آن را روی قسمتی از محصول چرمی که در دید نیست امتحان کنید. این نواحی می‌توانند شامل قسمت داخلی یقه در لباس، زیر کیف و… باشند.
  4. بهتر است واکس زدن چرم خود را در هنگام شب و در مکانی در بسته انجام دهید تا واکس بتواند در طول شب جذب شود و چرم نیز از گرد و خاک در امان بماند.
  5. حتما به کاربرد واکس توجه کنید. بسیاری از واکس‌ها تنها مختص به یک محصول چرمی خاص مانند کفش، کاپشن، کیف و… ساخته می‌شوند و برای سایر وسایل کاربردی نخواهند داشت.
  6. به هیچ وجه از واکس برای محصولات نبوک و جیر استفاده نکنید. جیر و نبوک روش‌های مراقبت خاص خود را دارند.
  7. توجه داشته باشید که برای استفاده از رنگ‌های مختلف واکس، باید از فرچه یا پارچه‌های جداگانه استفاده کنید.
  8. بهتر است رنگ واکس یک درجه روشن‌تر از رنگ محصول چرمی باشد.
  9. بهترین واکس‌ها برای کفش چرمی، از نوع جامد هستند.


خرید لباس و پوشاک زنانه از دیجی استایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من