فهرست:

راهنمای جامع خرید اسپیکر | با انواع اسپیکرها و ویژگی های آنها آشنا شوید!

راهنمای جامع خرید اسپیکر: اسپیکرها رابط بین الکترونیک سیستم صوتی و دنیای فیزیکی که صدا در آن پخش می شود را فراهم می کند. انتخاب مجموعه مناسب می تواند تفاوت بین صدای فشرده، گل آلود و صدای شفاف سالن کنسرت را ایجاد کند. اما با گزینه‌ها و قیمت‌های بسیار متفاوت تشخیص اینکه کدام نوع اسپیکر برای نیازهای شما مناسب است، دشوار است. این راهنمای خرید اسپیکر اصول اولیه را برای شما عزیزان توضیح می دهد تا بتوانید هنگام خرید یک تنظیم صوتی جدید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

راهنمای جامع خرید اسپیکر

اسپیکرها چگونه کار می کنند؟

اسپیکرها انرژی الکتریکی را از باتری یا پریز می کشند تا میدان مغناطیسی ایجاد کنند. سیم پیچ صدای اسپیکر به میدان مغناطیسی واکنش نشان می دهد تا راننده/مخروط را به جلو و عقب حرکت دهد. همانطور که مخروط حرکت می کند، هوای اطراف خود را به حرکت در می آورد و امواج صوتی تولید می کند. مخروط با حرکت سریع به جلو و عقب در فاصله کوتاه نت های بلند ایجاد می کند. هنگامی که مخروط بیشتر به جلو و عقب موج می زند، این کار را آهسته تر انجام می دهد و نت های عمیق تری ایجاد می کند.

فرکانس امواج درک ما از زیر و بمی صدا را دیکته می کند. برای تجسم این موضوع، به پرتاب یک سنگ در یک حوض فکر کنید. سنگ بزرگی با چنگال عمیقی به آب می خورد. انجام این کار باعث ایجاد امواج بزرگی می شود که از هم فاصله زیادی دارند. برعکس، پس از پرتاب یک سنگریزه به یک حوض، صدای زنگ زدن با فرکانس بالا را می شنوید. امواج حاصل کوتاه تر و با فاصله نزدیک به هم خواهند بود.

امواج در آب دقیقاً به همان روشی عمل می کنند که امواج صوتی در هوا حرکت می کنند. امواج بزرگ و آهسته نت های کم تولید می کنند. امواج کوتاه کوتاه نت های بلند تولید می کنند. بیشتر اسپیکرها از دو مخروط/درایور (یک ووفر و توییتر)، یک شبکه متقاطع و یک جعبه تشکیل شده‌اند. اسپیکرهای دو مخروطی به عنوان اسپیکرهای دو طرفه شناخته می شوند، مخروط ها قطعات نازکی به شکل قیف (معمولا پلاستیک) هستند.

هر مخروط فرکانس هایی را تولید می کند که به بهترین وجه متناسب با اندازه خود هستند. ووفر باس تولید می کند در حالی که توییتر فرکانس های بالا را منتشر می کند. میدرنج جایی بین این دو قرار می گیرد و توسط شبکه متقاطع که فرکانس ها را بین مخروط ها تقسیم می کند تعیین می شود.

در طراحی 3 جهته، یک درایور میان رده اختصاصی کار ووفر و توییتر را افزایش می دهد. اسپیکرهای 4 طرفه یک ساب ووفر را به ترکیب اضافه می کنند. چنین طراحی هایی مزایایی دارد، اما به کار بردن سه یا حتی چهار راننده می تواند دشوار و پرهزینه باشد.

2

شبکه متقاطع سیگنال صوتی را که از دستگاه رسانه شما می‌آید (ضبط، سی‌دی، جعبه‌های جریان…) تفسیر می‌کند و فرکانس‌های مختلف را به درایور مناسب ارسال می‌کند. یک شبکه متقاطع خوب طراحی شده از یک فیلتر پایین گذر (LPF) تشکیل شده است که از رسیدن اوج ها به ووفر جلوگیری می کند و یک فیلتر بالا گذر (HPF) که از نفوذ پایین ها به توییتر جلوگیری می کند. همه این اجزا در داخل جعبه اسپیکر قرار دارند که خود جزء مهمی در طراحی اسپیکر است که تاثیر زیادی بر صدای آن دارد.

یک جعبه باید سفت و محکم باشد، به خوبی مهاربندی شود و از داخل مرطوب شده باشد تا از تشدید صداها جلوگیری شود. جعبه های پلاستیکی ممکن است برای اسپیکرهای کامپیوتر خوب کار کنند، اما برای قطعات صوتی جدی کار نمی کنند. جعبه ها معمولاً باید از چوب یا معمولاً از تخته فیبر با چگالی متوسط (MDF) ساخته شوند.

طراحی جعبه معمولاً یکی از دو نوع است: یک محفظه مهر و موم شده، یا یک نوع “بازتاب باس” با دهانه، یا “پورت” که برای ایجاد یک حفره تشدید طولانی‌تر/عمیق‌تر برای فرکانس‌های پایین استفاده می‌شود. هنگامی که یک ووفر حرکت می کند، هوا را به دو جهت جلو و عقب می راند. اگر به درستی با آن برخورد نشود، صدای خارج از فاز موج پشتی، موج جلو را خنثی می کند و در نتیجه بیس ضعیفی ایجاد می کند. پورت به موج عقب مکانی برای رفتن می دهد.

یک سیستم به درستی طراحی شده باعث می شود که دو موج به جای لغو، اضافه شوند و در نتیجه به جای کاهش باس، باس تقویت می شود. یک روش جایگزین و بسیار محبوب تقویت باس “تعلیق صوتی” نامیده می شود. این طرح از یک جعبه مهر و موم شده استفاده می کند که در آن هوای محبوس شده مانند فنر عمل می کند. مزیت این روش این است که یک جعبه کوچکتر می تواند باس بسیار عمیق تولید کند. نقطه ضعف راندمان پایین تر است و در نتیجه نیاز به تقویت کننده قوی تر است.

انواع مختلف اسپیکرها

با انواع مختلف اسپیکرها، تشخیص اینکه کدام یک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند دشوار است. با فکر کردن به اینکه قصد دارید از اسپیکرها برای چه کاری استفاده کنید، شروع کنید!

آیا در حال ساخت یک سینمای خانگی پیشرفته هستید، به دنبال یک سیستم صوتی چند اتاقه هستید، یا رویای یک سیستم صدای استریو با کیفیت بالا برای مجموعه وینیل خود را دارید؟ شاید بخواهید در حین آشپزی به موسیقی گوش دهید یا برای شروع روزتان در حمام با آهنگ های مورد علاقه خود آواز بخوانید. هنگامی که می دانید چگونه می خواهید از سیستم خود استفاده کنید، به اتاقی که در آن گوش می دهید فکر کنید.

هرچه فضای شما بزرگتر باشد، سیستم شما باید قدرتمندتر باشد. آیا صدا را به یک آپارتمان استودیویی یا یک سینمای خانگی 1000 فوت مربعی می آورید؟ یک اسپیکری هوشمند ممکن است برای اولی کافی باشد. برای دومی، احتمالاً به یک تنظیم صدای فراگیر پرقدرت با 5+ اسپیکر و حداقل یک ساب ووفر نیاز دارید. بیایید نگاهی به انواع مختلف اسپیکرهای موجود برای انتخاب بیندازیم.

3

  • اسپیکرهای برج/طبقه

همانطور که از نام آن پیداست، اسپیکرهای روی زمین معمولا خانه خود را روی زمین پیدا می کنند. اغلب به عنوان اسپیکرهای برج نامیده می شود، اکثر آنها بین سه تا چهار فوت از سطح زمین کشیده می شوند. اگرچه اندازه یک اسپیکر با کیفیت صدا ارتباط کمی دارد یا اصلاً ارتباطی ندارد، اسپیکرهای بزرگ معمولا بلندتر هستند.

از آنجایی که ایجاد فرکانس‌های پایین با مخروط‌های بزرگ‌تر آسان‌تر است، اسپیکرهای ایستاده برای تولید باس بیشتر مجهزتر هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، اسپیکرهای برج برای فضاهای بزرگ مناسب ترین هستند. یک جفت اسپیکری استریو روی زمین ممکن است تمام چیزی باشد که نیاز دارید. اما معمولاً در سیستم‌های صدای فراگیر نیز استفاده می‌شوند و در بیشتر موارد به عنوان اسپیکرهای جلوی چپ و راست عمل می‌کنند.

4

  • اسپیکرهای قفسه کتاب

اسپیکرهای قفسه کتاب جایگزین بسیار خوبی برای اسپیکرهای برجی هستند، به خصوص برای فضاهای کوچکتر. آنها به طور قابل توجهی کوچکتر هستند و معمولاً مجهز به توییتر و ووفر یا درایور میان رده هستند. با این حال، می توانید اسپیکرهای قفسه کتاب 3 طرفه را نیز بیابید که هر یک از این درایورها را شامل می شوند. در حالی که این نوع از اسپیکرها می توانند روی قفسه کتاب قرار بگیرند، وقتی روی پایه اسپیکر قرار می گیرند کیفیت صدای بالاتری را ارائه می دهند.

راهنمای خرید بهترین هندزفری و هدفون

 

پایه به صدا اجازه می دهد تا آزادانه تابش کند در حالی که یک قفسه بیشتر صدایی را که اسپیکر منتشر می کند جذب می کند. مانند برج ها، یک جفت اسپیکری قفسه کتاب می تواند برای تنظیم صدای استریو به خوبی کار کند. آنها همچنین برای سیستم های صدای فراگیر که می توانند به عنوان اسپیکرهای جلو یا عقب یا هر دو عمل کنند عالی هستند. و در حالی که اندازه آنها پاسخ باس آنها را محدود می کند، جفت کردن آنها با یک ساب ووفر به شما امکان می دهد از طیف وسیعی از فرکانس های صدا لذت ببرید.

5

  • اسپیکرهای فراگیر / اسپیکرهای ماهواره ای

اسپیکرهای ماهواره به گونه ای طراحی شده اند که در پشت یا خارج از کناره های ناحیه گوش دادن شما قرار بگیرند. ماننداسپیکرهای قفسه کتاب، آنها معمولاً دارای دو مخروط هستند، معمولاً یک توییتر و درایور یا ووفر میان رده، در حالی که می توان از آنها به عنوان یک جفت استریو استفاده کرد، آنها معمولا برای تکمیل اسپیکرهای اضافی به جای اینکه به عنوان جذابیت اصلی عمل کنند، استفاده می شوند.

برای جلوگیری از پخش کابل ها در ناحیه گوش دادن، اسپیکرهای ماهواره ای اغلب به دیوار یا سقف نصب می شوند. اسپیکرهای ماهواره ای بی سیم گزینه دیگری است. فقط به یاد داشته باشید که اینها همچنان به سیم برق نیاز دارند.

6

  • اسپیکرهای مرکز کانال

اسپیکرهای کانال مرکزی تقریباً بخشی جدایی ناپذیر از هر تنظیم صدای فراگیر هستند. آنها بین اسپیکرهای چپ و راست جلو هستند هنگامی که در یک سینمای خانگی استفاده می شود، معمولاً درست زیر صفحه نمایش قرار می گیرند. با توجه به اینکه آنها در مرکز می نشینند، فقط مناسب است که آنها در فرکانس های میان رده تخصص داشته باشند. هنگام تماشای فیلم ها و نمایش ها، اسپیکرهای کانال مرکزی مسئول تولید اکثر دیالوگ ها هستند.

راهنمای جامع خرید اسپیکر

  • ساب ووفرها

برای لذت بردن از نت های باس عمیق و غنی، یک ساب ووفر ضروری است. اکثر ساب ووفرهای امروزی “پاوردار” هستند، به این معنی که دارای یک تقویت کننده داخلی و یک شبکه متقاطع هستند که به شما امکان می دهد پاسخ فرکانس بالای ساب را تنظیم کنید تا با اسپیکرهای اصلی خود به طور موثرتر ترکیب شود.

عملکرد ساب ووفر تا حد زیادی تحت تأثیر مکان قرارگیری است. برخی از مکان‌ها در یک اتاق، بیس را به طور کامل لغو می‌کنند. بنابراین، جایی که ساب ووفر را قرار می دهید و جایی که می نشینید، برای بهترین استفاده از آن بسیار مهم است.

راهنمای جامع خرید اسپیکر

  • ساندبار

نوارهای صوتی ساده ترین راه برای بهبود کیفیت صدای تلویزیون شما هستند. نصب آنها اغلب به سادگی وصل کردن سیم برق به پریز برق یا محافظ برق و سپس اتصال کابل HDMI یا صدا به تلویزیون است.

  • اسپیکرهای داخلی

اسپیکرهای داخلی به شما این امکان را می دهند که از صدای باکیفیت بدون درهم ریختگی فضای خود لذت ببرید. در حالی که بیشتر اسپیکرها در جعبه های اسپیکر تعبیه شده اند که می توانند روی پایه، قفسه یا برخی سطوح سفت دیگر قرار گیرند، اسپیکرهای داخلی در سقف یا دیوار پنهان می شوند.

این اسپیکرها با پنل جلویی یا گریل ارائه می‌شوند، اما جعبه کامل ندارند زیرا دیوار یا سقف به عنوان یک جعبه کار می‌کنند. در نتیجه، خود اسپیکر اغلب از یک قفسه کتاب یا اسپیکر ماهواره ای مشابه قیمت کمتری دارد.

9

اسپیکرهای داخل دیوار اسپیکرهای درون دیواری به زیبایی به عنوان اسپیکرهای فراگیر عقب عمل می کنند و به شما این امکان را می دهند که از تجربه ای کاملاً غوطه ور لذت ببرید بدون اینکه نگران سیم اسپیکر یا سیم های برق در سراسر ناحیه گوش دادن خود باشید. مانند اسپیکرهای قفسه کتاب، معمولاً یک توییتر و یک ووفر دارند. همچنین استفاده از اسپیکرهای داخلی به عنوان جفت استریو در مکان های فرعی مانند آشپزخانه یا اتاق خواب معمول است.

10

  • اسپیکرهای داخل سقفی

طراحی اسپیکرهای سقفی شبیه به واحدهای داخلی است که دارای ووفر و توییتر هستند. از آنجایی که قرار است آنها در بالای ناحیه گوش دادن نصب شوند، به اندازه اسپیکرهای فراگیر موثر نیستند. با این حال، آنها برای فرمت‌های صوتی مبتنی بر شی مانند Dolby Atmos و DTS:X که یک بعد عمودی به صدای فراگیر برای فراگیرترین تجربه شنیداری موجود می‌افزایند، عالی هستند.

اسپیکرهای درون سقفی نیز انتخابی عالی برای تنظیمات صوتی چند اتاقه هستند و به شما این امکان را می دهند که منبع صدا را پنهان کنید و در عین حال از آهنگ های خود خارج از ناحیه اصلی گوش دادن لذت ببرید.

  • اسپیکرهای فضای باز

لازم نیست موسیقی به دیوارهای خانه شما محدود شود. اسپیکرهای فضای باز به گونه ای طراحی شده اند که در برابر عناصر مقاومت کنند و به شما این امکان را می دهند که از هنرمندان مورد علاقه خود در حین کار و استراحت در پاسیو یا انجام کارهای حیاط لذت ببرید.

برخی ظاهر خود را با اسپیکرهای ماهواره یا قفسه کتاب به اشتراک می گذارند و معمولاً در کنار خانه شما نصب می شوند. برخی دیگر در دید ساده پنهان می شوند، که به گونه ای طراحی شده اند که شبیه سنگ یا تزئینات چمن باشد.

11

  • اسپیکرهای هوشمند

اسپیکرهای هوشمند یک راه ساده برای آوردن صدای با کیفیت به هر اتاق از خانه است. نصب به سادگی وصل کردن آنها به پریز و اتصال آنها به شبکه خانگی است. پس از اتصال، می توانید آنها را از طریق یک برنامه در تلفن خود کنترل کنید یا از دستورات صوتی برای پخش موسیقی از بهترین سرویس های پخش استفاده کنید.

بسیاری از اسپیکرهای هوشمند، از جمله تمام خط Sonos، برای سیستم‌های صوتی چند اتاقه عالی هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که پخش را از طریق چندین اسپیکر در سراسر خانه از طریق برنامه تلفن هوشمند یا کنترل های صوتی خود همگام سازی کنید و این اطمینان را به شما می دهد که هرگز از دست نخواهید داد.

اگر یک گیرنده سازگار در اتاق سرگرمی خود یا دستگاهی مانند پورت Sonos دارید، حتی می توانید پخش را از هر دستگاهی که به گیرنده خود متصل است همگام سازی کنید تا همچنان بتوانید هنگام دویدن به آشپزخانه برای خوردن میان وعده بشنوید که چه خبر است.

12

  • اسپیکرهای قابل حمل

برای صدای با کیفیت خارج از خانه، یک اسپیکری بلوتوث قابل حمل راه حلی است، این دستگاه‌ها می‌توانند به اندازه‌ای کوچک باشند که در جیب شما قرار بگیرند یا به بزرگی بوم باکس‌ها باشند. اگر دوست دارید وقت خود را در ساحل یا روی آب بگذرانید، به دنبال یک مدل ضد آب باشید تا مطمئن شوید که در برابر هر چیزی که سر راهتان قرار می گیرد مقاومت خواهد کرد.

انتخاب یک اسپیکر با کیفیت

بهترین اسپیکرها صدا را دقیقاً همانطور که ضبط شده است بازتولید می کنند. متأسفانه، مشخصات ساده و جامعی وجود ندارد که بتوانید برای تعیین کیفیت یک اسپیکر به آن نگاه کنید. و از آنجایی که کیفیت صدا می تواند ذهنی باشد، اسپیکرهایی که برای یک مجموعه از گوش ها بی عیب و نقص به نظر می رسند ممکن است در گوش دیگری کوچک به نظر برسد. در حالت ایده‌آل، می‌توانید قبل از بردن یک اسپیکر به خانه، به آن گوش دهید. با این اوصاف، می توانید به مشخصات زیر توجه کنید تا ایده نسبتا خوبی از کیفیت یک اسپیکر داشته باشید.

sound frequency

پاسخ فرکانس

محدوده پاسخ فرکانسی یک اسپیکر اندازه گیری میزان وسیعی از صداهایی است که می تواند بازتولید کند. گوش انسان قادر به شنیدن صداهایی از 20 تا 20000 هرتز است. هر چه عدد کمتر باشد، لحن کمتر و بالعکس. اکثر اسپیکرها می توانند از حدود 45 تا 20000 هرتز پاسخ دهند. اما فقط به این دلیل که یک اسپیکر می تواند یک محدوده مشخص را پوشش دهد به این معنی نیست که صدای با کیفیتی را برای هر فرکانس ارائه می دهد.

تغییر یک اسپیکر از “تخت” می تواند معیار مفیدی برای عملکرد آن باشد. این مشخصات به صورت “+/- x dB” بیان شده است. هر چه واریانس بیشتر باشد، پاسخ گوینده صاف یا دقیق تر است. واریانس‌های معمولی از +/-. یعنی، اسپیکری که پاسخ فرکانسی منتشر شده آن 50-25 کیلوهرتز، +/- 3 دسی بل است، در فرکانس 50 هرتز و 25 کیلوهرتز، -3 دسی بل زیر “مسطح” خواهد بود. این بدان معنا نیست که اطلاعات زیر 50 هرتز شنیده نخواهد شد، فقط ممکن است افت پس از آن نقطه تند باشد.

حساسیت

حساسیت یک سخنران معیاری برای کارایی آن است، اسپیکرهای بسیار حساس در یک ولتاژ معین ولوم بالاتری را تولید می کنند. این به شما ایده می دهد که چقدر تقویت کننده برای راه اندازی اسپیکرها نیاز دارید. این اندازه گیری به صورت تعداد معینی دسی بل (dB) در هر ورودی 2.83 ولت بیان می شود. به عنوان مثال: “88 dB/2.83V.” مگر اینکه از تقویت کننده هیولا استفاده کنید، احتمالاً اسپیکرهایی با راندمان حداقل 86 دسی بل می خواهید، هرچند 88 دسی بل یا بالاتر ترجیح داده می شود.

قدرت هندلینگ

پاور هندلینگ به شما می گوید که اسپیکرها چقدر قدرت می توانند بدون آسیب دریافت کنند. اگر یک اسپیکر دارای رتبه “حداکثر 100 وات” است، اگر تقویت کننده 200 وات در هر کانال را انتخاب کرده اید یا دارید، زیاد نگران نباشید. این احتمال وجود دارد که هرگز قدرت زیادی را به اسپیکرها وارد نکنید. در واقع، چیزی که معمولاً به یک اسپیکر آسیب می‌زند، استفاده از یک تقویت‌کننده بسیار کوچک و رساندن آن به سطوح «بریده شدن» (اعوجاج) است. هارمونیک های بالای سطح بلند در اعوجاج چیزی است که باعث آسیب می شود.

امپدانس

امپدانس یک اسپیکر به مقاومتی اشاره دارد که تقویت کننده هنگام تلاش برای راه اندازی یک اسپیکری معین با آن مواجه می شود. امروزه اکثر اسپیکرها دارای 8 اهم هستند. با این حال، امپدانس یک اسپیکر با فرکانس آن متفاوت است. تقویت کننده های حالت جامد مدرن می توانند به طور موثر اسپیکرهایی را که به درستی طراحی شده اند هدایت کنند. با این حال، به دلایل بسیار پیچیده ای که نمی توان در اینجا به آن پرداخت، به دنبال اسپیکرهایی با امپدانس “اسمی” 8 اهمی باشید، حتی اگر اکثر تقویت کننده ها به راحتی بار 6 اهم را تحمل کنند.

صداگذاری

یکی دیگر از نکات مهم، تصویربرداری استریو یا “صوتی سازی” است. اسپیکرهایی با صحنه سازی عالی به شما این امکان را می دهند که “موقعیت” صداهای مختلف را بشنوید به گونه ای که گویی گروه در مقابل شما در حال پخش است. شاید خواننده جلو و مرکز باشد و نوازنده گیتار و کیبورد در هر دو طرف در حالی که درامر پشت سر آنها چکش می زند.

راهنمای خرید لپ تاپ| ۸ نکته کلیدی برای خرید لپ تاپ مناسب بودجه شما

 

برای درک واقعی توانایی پخش صدا در یک اسپیکر، مهم است که مستقیماً بین اسپیکرها بنشینید و به یک ضبط زنده یا “آکوستیک” ساده تولید شده گوش دهید، نه یک تولید استودیویی مصنوعی با چند آهنگ. گوش انسان به نشانه های صحیح مکانی به شکل بازتاب های ظریف از سطوح در اتاقی که موسیقی در آن ضبط می شود، به خوبی پاسخ می دهد. هنگامی که این بازتاب ها به طور صادقانه ضبط و پخش شوند، نتیجه می تواند یک پرتره صوتی واقعی و خیره کننده از یک رویداد موسیقی باشد.

موارد دیگری که باید در نظر بگیرید

هنگامی که در مورد مجموعه کامل اسپیکرها تصمیم گرفتید، چند متغیر دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از سیستم صوتی خود می برید.

home theater placement

  • تعیین سطح

جایی که اسپیکرهای خود را قرار می دهید می تواند تأثیر زیادی بر آنچه می شنوید داشته باشد. در حالی که اسپیکرها به طور موثر قادرند صداهای فرکانس بالا را به جلو هدایت کنند، فرکانس‌های متوسط و به‌ویژه فرکانس‌های پایین در همه جهات به بیرون پخش می‌شوند. اگر اسپیکرهای خود را نزدیک دیوار یا گوشه قرار دهید، فرکانس‌های پایین‌تر از دیوار (دیوارها) منعکس می‌شوند و باعث می‌شوند صدا به نظر برسد که پایین آن با یک EQ پایین قفسه تقویت شده است.

در حالی که برخی از شنوندگان از افزایش لذت می برند، همیشه می توانید با استفاده از EQ روی گیرنده خود آن را اصلاح کنید.

همچنین مهم است که باسپیکری خود را روی یک سطح سفت قرار دهید تا از لرزش از کاهش کیفیت صدا جلوگیری کنید. اگر موسیقی را از یک پخش کننده ضبط پخش می کنید، مطمئن شوید که اسپیکرهای شما روی همان سطح پخش کننده قرار ندارند. همانطور که قلم روی وینیل چرخان می‌لغزد، ارتعاشات موجود در شیار را می‌خواند تا یک سیگنال صوتی تولید کند. ارتعاشات خارج شده از یک اسپیکر می تواند در این فرآیند ظریف اختلال ایجاد کند و صدا را مخدوش کند.

  • اجزای اضافی

اسپیکرها در خلاء کار نمی کنند. مطمئن شوید که در مورد سایر اجزای مورد نیاز برای تکمیل سیستم صوتی خود فکر کنید.

13

  • گیرنده ها و تقویت کننده ها

یک گیرنده برای اکثر تنظیمات صوتی ضروری است. به عنوان نوعی مرکز فرماندهی عمل می کند و سیگنال صوتی را از منبع رسانه شما (یک پخش کننده ضبط، جعبه کابل، سیستم بازی…) دریافت می کند و آن را به اسپیکرهای مناسب ارسال می کند.

گیرنده‌ها همچنین دارای تقویت‌کننده‌های داخلی هستند که به آنها اجازه می‌دهد با همان سیم اسپیکر که سیگنال‌های صوتی را ارسال می‌کند، اسپیکرها را تغذیه کنند. اگر می‌خواهید صدا را تا 11 افزایش دهید یا فضای بزرگی دارید، می‌توانید یک آمپر برق جداگانه اضافه کنید، اما این برای اکثر سیستم‌ها ضروری نیست.

14

  • براکت ها، پایه ها

سرمایه گذاری روی نصب سخت افزار به نوعی می تواند کیفیت صدای سیستم شما را بهبود بخشد. قرار دادن یک اسپیکر روی قفسه یا میز می تواند منجر به لرزش هایی شود که می تواند کیفیت صدا را گل آلود کند. پایه های اسپیکر به عنوان یک پایه محکم برای جلوگیری از این لرزش های ناخواسته عمل می کنند. براکت‌ها و پایه‌های اسپیکر عملکرد مشابهی را انجام می‌دهند و مزیت افزوده آن باز کردن امکان قرارگیری است.

15

  • سیم و کابل

اکثر اسپیکرها سیم کشی لازم برای اتصال آنها به گیرنده را ندارند. مطمئن شوید که سیم اسپیکر کافی برای کشیده شدن از گیرنده به هر یک از اسپیکرها دارید. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که کابل های صوتی و تصویری مناسب برای اتصال دستگاه های رسانه ای خود به گیرنده را دارید.

اگر دستگاه‌های شما قبلاً راه‌اندازی شده‌اند، تقریباً مطمئناً آنچه را که نیاز دارید را دارید. با این حال، اگر مستقیماً به تلویزیون شما وصل شده باشند، ممکن است همچنان به یک کابل HDMI و/یا نوری برای اتصال گیرنده به تلویزیون نیاز داشته باشید.

abt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 12 =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من