فهرست:

اپل چه محصولاتی را در سال 2022 معرفی خواهد کرد

اپل چه محصولاتی را در سال 2022 معرفی خواهد کرد؟سال 2021 به پایان رسید و وارد سال 2022 شدیم. شرکت‌ها امسال از محصولات زیادی رونمایی خواهند کرد که باارزش‌ترین آن‌ها، اپل است. کوپرتینویی‌ها هر ساله از دستگاه‌های زیادی رونمایی می‌کنند که تاثیر بزرگی روی بازار دارند، اما در سال 2022 باید منتظر معرفی چه محصولاتی از سوی اپل باشیم؟

محصولات اصلی اپل برای سال 2022

طبق گزارش‌ها و شایعات، 2022 سال شلوغی برای اپل خواهد بود و کوپرتینویی‌ها محصولات زیادی از نسل جدید آیفون‌ها گرفته تا هدست واقعیت مجازی/افزوده خود را معرفی خواهند کرد. در ادامه نگاهی به تمام محصولاتی داریم که احتمالا اپل در سال جاری میلادی معرفی خواهد کرد. باید به این موضوع اشاره کنیم که ترتیب خاصی برای قرارگیری محصولات در لیست ما وجود ندارد.

گوشی‌های سری آیفون 14

اگر شایعاتی که هم اکنون درباره گوشی‌های آینده اپل منتشر شده‌اند، صحت داشته باشند، امسال با آیفونی بدون ناچ نمایشگر روبه‌رو می‌شویم. احتمالا کوپرتینویی‌ها برای مدل‌های گران‌قیمت آیفون 14 به سراغ حفره درون نمایشگر می‌روند؛ طراحی که مدت‌هاست در دنیای اندروید شاهدش هستیم. در کنار حفره مخصوص دوربین سلفی، قطعات مربوط به سیستم امنیتی فیس آیدی هم احتمالا زیر نمایشگر قرار می‌گیرند.

با این سبک طراحی، دیگر خبری از برش بالای نمایشگر نخواهد بود، هرچند هنوز برای نتیجه‌گیری زود است و چندین ماه دیگر با معرفی نسل جدید آیفون‌ها فاصله داریم. علاوه بر این، احتمالا امسال دیگر خبری از مدت مینی نباشد و آیفون 14 مینی با نمایشگر 5.4 اینچی از راه نمی‌رسد، البته این موضوع به معنای عرضه سه آیفون جدید در سال 2022 نخواهد بود.

iPhone 14 Mock Feature Pruple 2

آنطور که گزارش‌ها می‌گویند، امسال هم اپل از 4 آیفون قدرتمند رونمایی می‌کند که دو مدل آن نمایشگر 6.1 اینچی و دو نسخه دیگرش صفحه نمایش 6.7 اینچی خواهد داشت. مدل‌های مجهز به پنل 6.1 اینچی با نام‌های آیفون 14 و 14 پرو از راه می‌رسند و دو نسخه دیگر با نمایشگر 6.7 اینچی نام آیفون 14 پرو مکس و 14 مکس را یدک می‌کشند. در حقیقت مدل مینی جای خودش را به نسخه مکس می‌دهد، چرا که کاربران به نمایشگرها بزرگ علاقه بیشتری دارند. برخلاف سال گذشته که تنها مدل‌های پرو نمایشگر 120 هرتزی پروموشن داشتند، نسل بعدی آن‌ها در تمام نسخه‌ها احتمالا از چنین فناوری بهره می‌برند.

برخی شایعات به بدنه تیتانیومی و افزایش ضخامت نسل بعدی آیفون‌ها اشاره می‌کنند که در این صورت، دیگر خبری از برآمدگی دوربین اصلی نخواهد بود و لنزها، فلش و اسکنر LiDAR هم‌راستای پنل پشتی قرار می‌گیرند. در بخش دوربین انتظار داریم لنز اولترا واید کیفیت بهتری داشته باشد. اگرچه برخی شایعات از دوربین پریسکوپی در سری آیفون 14 خبر می‌دهند، اما احتمالا باید منتظر چنین فناوری در آیفون‌های 2023 باشیم.

اپل در نسل بعدی آیفون از تراشه بروز شده A16 استفاده خواهد کرد که طبق انتظار، قدرت بالاتر و بهره‌وری انرژی بهتری نسبت به نسل قبلی‌اش خواهد داشت. آیفون‌های بعدی همچنین به مودم جدید اسنپدراگون X65 5G کوالکام مجهز خواهند شد تا سرعت بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهند. این تراشه جدید کوالکام امکان ارتباط ماهواره‌ای برای ارتباطات اضطراری را هم فراهم می‌کند.

از سایر ویژگی‌های احتمالی آیفون‌های بعدی می‌توان به 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و پشتیبانی از وای فای 6E اشاره کرد. با توجه به فاصله زیادی که تا معرفی گوشی‌های سری آیفون 14 داریم، گزارش‌های بیشتری درباره آن‌ها منتشر خواهد شد و احتمالا برخی از ویژگی‌های مورد انتظار کنونی تغییر خواهند کرد.

مقالات مرتبط:

نقد و بررسی تخصصی هدفون بلوتوثی اپل مدل AirPods Max

اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 7 به قابلیت‌های سلامتی جدیدی مجهز نشده، اما این موضوع در نسل بعدی‌اش تغییر خواهد کرد. اپل هم اکنون مشغول کار روی ویژگی‌های جدیدی است که شامل اندازه‌گیری و نظارت روی قند خون، فشار خون، دمای بدن و بهبود قابلیت‌های نظارت روی خواب کاربر می‌شود.

با وجود توسعه چنین قابلیت‌هایی، هنوز نمی‌دانیم کدام یک از آن‌ها به اپل واچ سری 8 می‌آیند، با این حال حداقل یکی دو مورد از آن‌ها مانند اندازه‌گیری دمای بدن در نسل بعدی اپل واچ حضور خواهند داشت. قابلیت‌هایی مانند اندازه‌گیری فشار خون و قند خون احتمالا سال 2023 یا 2024 از راه می‌رسند.

Apple Watch Series 8 What We Know Feature 2

یکی دیگر از قابلیت‌های احتمالی ساعت هوشمند بعدی اپل می‌تواند تشخیص تصادف خودرو باشد که روی ویژگی تشخیص سقوط توسعه می‌یابد. قابلیت تشخیص تصادف می‌تواند بطور خودکار به سرویس‌های اضطراری تماس بگیرد.

انتظار می‌رود حداقل یک نسخه از اپل واچ سری 8 به عنوان جان سخت و مقاوم از راه برسد تا ورزشکاران و سایر افرادی که در محیط‌های سخت مشغول فعالیت هستند را جذب کند. این نسخه مقاومت و دوام ساعت هوشمند بعدی را افزایش می‌دهد.

در بحث طراحی نمی‌توان اظهارنظر چندانی کرد چرا که شایعات درباره اپل واچ سری 7 چندان دقیق نبودند، هرچند ابعاد نمایشگر آن‌ها افزایش پیدا کرد و حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش هم کمتر شد، اما خبری از فریم تخت در این ساعت هوشمند نبود و شاید در اپل واچ سری 8 با چنین طراحی روبه‌رو شویم.

همچنین گفته می‌شود اپل در سال جاری میلادی از نسخه بروز شده اپل واچ SE هم رونمایی می‌کند، اما در حال حاضر اطلاعی از ویژگی‌ها و مشخصات این ساعت هوشمند مقرون به‌صرفه اپل نداریم.

ایرپاد پرو 2

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره نسل بعدی ایرپاد پرو هستیم، اما هنوز کوپرتینویی‌ها آن را معرفی نکرده‌اند. گفته می‌شود سال 2022 زمان رونمایی از این ایربادهای بی‌سیم باشد و اپل آن‌ها را با طراحی جدید با ساقه‌های کوتاه یا حتی بدون ساقه روانه بازار کند.

airpods pro 2 1024x576 1

از آنجایی که احتمالا با طراحی جدیدی روبه‌رو می‌شویم، اپل در قرارگیری قطعات درون آن با چالش‌هایی روبه‌رو شده است. انتظار می‌رود این ایرباد بی‌سیم اپل قابلیت‌های مشابه نسخه کنونی‌اش را در اختیار کاربران قرار دهد، هرچند کیفیت صوتی‌اش افزایش می‌یابد و احتمالا قادر به پشتیبانی از صدای بی‌اتلاف هم باشد. ایرپاد پرو 2 که گفته می‌شود در فصل سوم 2022 از راه می‌رسد، احتمالا ویژگی‌های مخصوص تناسب اندام هم داشته باشد.


خرید هدفون بلوتوثی AirPods Max از دیجی کالا

آیفون SE 3

انتظار داریم اپل در سال جاری میلادی از نسل جدید گوشی مقرون به صرفه آیفون SE رونمایی کند. تا به امروز گزارش‌های زیادی درباره این گوشی هوشمند منتشر شده که همدیگر را نقض کرده‌اند. برای مثال در حالی که گفته می‌شد اپل برای این دستگاه به سراغ نمایشگر بزرگتری نسبت به نسل کنونی‌اش می‌رود، جدیدترین گزارش‌ها نظر دیگری دارند.

طبق شایعات، نسل سوم آیفون SE از طراحی مشابه با نسل کنونی‌اش بهره می‌برد که البته این دستگاه هم طراحی مشابه با آیفون 8 دارد. بنابراین در آیفون SE 2022 از یک نمایشگر 4.7 اینچی با حاشیه‌های ضخیم در بخش بالایی و پایینی و همچنین دکمه هوم با تاچ آیدی استفاده خواهد شد.

iPhone SE 3

با وجود طراحی قدیمی، آیفون SE 3 مناسب افرادی خواهد بود که به تاچ آیدی بجای فیس آیدی علاقه دارند. انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها درون این دستگاه از تراشه A14 یا A15 استفاده کنند و همچنین به سراغ مودم 5G برای آن بروند تا به مقرون به‌صرفه‌ترین آیفون 5G تا به امروز تبدیل شود.

اگرچه احتمالا با افزایش ابعاد نمایشگر روبه‌رو نمی‌شویم، اما شاید کوپرتینویی‌ها آن را با نام آیفون SE پلاس روانه بازار کنند که دلیل چنین نامگذاری، می‌تواند پشتیبانی این گوشی هوشمند از شبکه 5G باشد. بنابراین پلاس می‌تواند به سرعت بالاتر این گوشی هوشمند اشاره کند. نسل آیفون SE احتمالا در نیمه اول سال 2022 با قیمت پایه 399 دلار از راه می‌رسد.

نسل جدید مک بوک ایر

یکی دیگر از محصولات مورد انتظار اپل برای سال 2022، نسل جدید مک بوک ایر است که گفته می‌شود با بزرگترین تغییر طراحی از سال 2010 از راه می‌رسد. گفته می‌شود این دستگاه از طراحی مشابه با مک بوک پرو بهره می‌برد و در اطراف نمایشگرش حاشیه‌های کمی خواهد داشت.

گفته می‌شود اپل وزن و ضخامت نسل جدید مک بوک ایر را کاهش می‌دهد و از زبان طراحی مشابه آی‌مک 24 اینچی در آن استفاده خواهد کرد. حاشیه‌های نمایشگر و کیبورد سفید رنگ خواهد بود، اما بدنه‌ای با رنگ‌های متنوع مانند آی‌مک از راه می‌رسد. ظاهرا باید منتظر استفاده از نمایشگر Mini-LED مشابه مک بوک پرو 2021 در این لپ‌تاپ باشیم، البته در آن خبری از فناوری پروموشن نخواهد بود. این احتمال وجود دارد که کوپرتینویی‌ها برای این محصولشان هم به سراغ ناچ نمایشگر بروند.

اپل چه محصولاتی را در سال 2022 معرفی خواهد کرد

در بخش پورت‌ها شاهد چندین پورت USB-C/تاندربولت خواهیم بود، اما نباید منتظر درگاه HDMI یا کارت حافظه باشیم. این لپ تاپ همچنین به نسل بعدی چیپ M1 مجهز می‌شود؛ تراشه‌ای که احتمالا با نام M2 از راه می‌رسد. اگرچه این پردازنده به اندازه M1 پرو یا M1 مکس مورد استفاده در مک بوک پرو 2021 قدرتمند نخواهد بود، اما نسبت به M1 ارتقا می‌یابد.

طبق شایعات، تعداد هسته‌های پردازشی تراشه M2 مشابه M1 خواهد بود و کاربران به 8 هسته دسترسی پیدا می‌کنند، با این حال عملکردش بهبود می‌یابد. علاوه بر این، با گرافیک‌های بهتر با 9 یا 10 هسته روبه‌رو خواهیم شد. برای مقایسه باید به پردازشگر گرافیکی 7 و 8 هسته‌ای نسل کنونی مک بوک ایر اشاره کرد. انتظار داریم این لپ تاپ در اواخر فصل دوم یا اوایل فصل سوم 2022 از راه برسد.

آی‌مک پرو جدید

اپل در سال 2021 از آی‌مک 24 اینچی جدید با اپل سیلیکون رونمایی کرد، اما یک نسخه بروز شده 27 اینچی هم در راه است. در حالی که نسخه کوچکتر بجای نمایشگر 21 اینچی به صفحه نمایش 24 اینچی مجهز شد، خبری از افزایش ابعاد نمایشگر مدل 27 اینچی نخواهد بود. انتظار می‌رود این محصول به یک نمایشگر 27 اینچی Mini-LED با حاشیه‌های باریک مشکی رنگ مجهز شود و طراحی مشابه مانیتور پرو دیسپلی XDR داشته باشد.

2020 iMac Mockup Feature teal

انتظار می‌رود نمایشگر Mini-LED این محصول قادر به پشتیبانی از فناوری پروموشن و رفرش ریت 120 هرتز باشد. اگرچه اپل مدت‌هاست مشغول آزمایش فناوری فیس آیدی برای این محصول است، اما هنوز نمی‌دانیم خبری از آن در آی‌مک پرو خواهد بود یا نه. احتمالا از نظر پورت، با پورت‌های مشابه مک بوک پرو 2021 روبه‌رو شویم و همچنین اپل آن را با تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس روانه بازار کند.

تراشه M1 پرو از 16 هسته گرافیکی بهره می‌برد، در حالی که پردازشگر گرافیکی M1 مکس دارای 32 هسته گرافیکی است. اپل برای اینکه تفاوت میان مدل 24 و 27 اینچی بیشتر نمایان شود، در مدل بزرگتر از پسوند پرو استفاده خواهد کرد. انتظار داریم آی‌مک پرو در بهار 2022 از راه برسد.

مک مینی جدید

نسل جدید مک مینی با طراحی بروز شده از راه می‌رسد، با این حال همچنان طراحی چهارگوش خواهد داشت. کوپرتینویی‌ها احتمالا ابعاد این محصول را کاهش می‌دهند و همچنین به سراغ مواد جدیدی برای بدنه‌ آن می‌روند.

mac mini back ports

طبق شایعات، با بدنه‌ای شبیه به Plexiglass روی شاسی آلومینیومی روبه‌رو می‌شویم و بدنه آن طراحی دو رنگ خواهد داشت. انتظار داریم در مک مینی بعدی از تراشه M1 پرو و M1 مکس استفاده شود. از سایر مشخصات احتمالی این محصول می‌توان به 4 پورت تاندربولت، دو پورت USB-A، یک پورت اترنت، یک پورت HDMI و یک پورت برای کابل شارژ مغناطیسی اشاره کرد.

نسل بعدی مک پرو

مک پرو همچنان از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کند، اما شاید این موضوع در سال 2022 تغییر کند و اپل بالاخره بتواند برای این کامپیوتر قدرتمند به سراغ تراشه‌های اختصاصی‌اش برود تا مهاجرت از پردازنده‌های اینتل به اپل سیلیکون تکمیل شود.

طبق شایعات، کوپرتینویی‌ها مشغول توسعه دو مدل جدید از مک پرو هستند که یکی از آن‌ها جایگزین مستقیم مک پرو 2019 خواهد بود. این محصول از طراحی ماژولار بهره می‌برد و تغییر طراحی چندانی را تجربه نخواهد کرد. مدل دوم مک پرو، بدنه کوچکتری خواهد داشت و کامپکت‌تر خواهد بود. این محصول با بدنه آلومینیومی، طراحی مشابه Power Mac G4 Cube را برای کاربر تداعی می‌کند.

اپل چه محصولاتی را در سال 2022 معرفی خواهد کرد

گفته می‌شود اپل برای مدل بزرگتر مک پرو همچنان به استفاده از پردازنده‌های اینتل ادامه می‌دهد و برای آن به سراغ پردازنده‌های قدرتمند Ice Lake SP می‌رود. اما در مدل کوچکتر باید منتظر استفاده از اپل سیلیکون باشیم. احتمالا این محصول در بالاترین نسخه‌اش از پردازنده با 20 تا 40 هسته پردازشی و 64 تا 128 هسته گرافیکی بهره خواهد برد.

طبق گزارشی، اپل از یک تراشه M1 مکس با دو دای (Die) در مدل قدرتمند این محصولش استفاده خواهد کرد. اگرچه از تاریخ دقیق معرفی مک پرو جدید اطلاعی نداریم، اما در سال جاری میلادی با آن ملاقات خواهیم کرد.


خرید لوازم جانبی اپل از دیجی کالا

یکی از محصولاتی که مدت‌هاست منتظر معرفی‌اش هستیم، هدست واقعیت مجازی/واقعیت افزوده اپل یا همان هدست واقعیت ترکیبی است که احتمالا اواخر 2022 از راه می‌رسد. گفته می‌شود این هدست طراحی مشابه هدست واقعیت مجازی Oculus Quest خواهد داشت، اما باریک‌تر و سبک‌تر خواهد بود.

در این محصول شاهد استفاده از دو نمایشگر Micro-OLED سونی با رزولوشن 4K و چندین سنسور و دوربین خواهیم بود که از قابلیت نقشه‌برداری و ردیابی حرکات سر پشتیبانی می‌کنند. به گفته تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» باید منتظر استفاده از 15 ماژول دوربین در این محصول باشیم که 8 مورد آن برای تجربه واقعیت افزوده مورد استفاده قرار می‌گیرند و 6 مورد دیگرش برای بیومتریک خلاقانه و نوآورانه کاربرد دارد.

%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af %d9%87%d8%af%d8%b3%d8%aa %d9%88%d8%a7%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa %d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c

اپل روی چندین روش کنترل کار می‌کند که یکی از آن‌ها دستگاهی است که روی انگشت کاربر قرار می‌گیرد. این هدست قادر به ردیابی حرکات چشم و ژست‌های دست خواهد بود و همچنین از کنترل فیزیکی بهره می‌برد.

طبق شایعات، این هدست از تراشه‌ای مشابه M1 در مک بوک‌ها بهره می‌برد و می‌تواند بدون اتصال به آیفون یا دیگر محصولات اپل به صورت مستقل کار کند. اپل احتمالا یک فروشگاه مستقل برای این محصولش توسعه می‌دهد که در آن بازی‌ها، سرویس‌های استریم ویدیو و موارد دیگر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هدست واقعیت ترکیبی کوپرتینویی‌ها قیمت بالایی خواهد داشت و احتمالا با قیمت نزدیک به 3000 دلار روانه بازار می‌شود.

نسل جدید آیپد پرو

انتظار داریم امسال با نسل جدید آیپد پرو در نسخه‌های 11 و 12.9 اینچی روبه‌رو شویم. نسخه 11 اینچی احتمالا به نمایشگر Mini-LED مجهز می‌شود، نمایشگری که کوپرتینویی‌ها سال گذشته میلادی در مدل 12.9 اینچی آیپد پرو استفاده کردند. شایعات به پنل پشتی شیشه‌ای برای پشتیبانی از شارژ بی‌سیم هم در این محصولات اشاره می‌کنند.

این احتمال وجود دارد که آیپد پرو 2022 به شارژر مگ‌سیف مشابه آنچه در آیفون 12 و آیفون 13 دیده‌ایم، مجهز شود. همچنین این محصولات شاید قادر به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معکوس باشند تا کاربران بتوانند با تبلت خود، آیفون یا ایرپاد را شارژ کنند.

macbook air 2022

در این تبلت‌ها از جدیدترین تراشه سری A یا M استفاده خواهد شد که توسط شرکت TSMC به تولید می‌رسد. این احتمال وجود دارد که محل قرارگیری دوربین و لوگو روی پنل پشتی تغییر کند. برخی شایعات به نمایشگر OLED در نسل بعدی آیپد پرو اشاره می‌کنند، اما انتظار نداریم شاهد چنین پنلی در آیپد پرو 2022 باشیم و باید همچنان منتظر بمانیم.

مانیتورهای جدید اپل

اپل روی نسخه بروز شده مانیتور پرو دیسپلی XDR کار می‌کند و همچنین ظاهرا مشغول توسعه نمایشگرهای ارزان‌تر است. این احتمال وجود دارد که با مانیتورهای 24 و 27 اینچی اپل روبه‌رو شویم و البته نسل جدید پرو دیسپلی XDR با پنل 32 اینچی هم از راه برسد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین هندزفری و هدفون

راهنمای خرید بهترین رینگ لایت

محصولات اپل که در سال 2022 بروزرسانی می‌شوند

در کنار معرفی محصولات جدید با طراحی تازه، کوپرتینویی‌ها از محصولات دیگری هم در سال 2022 رونمایی خواهند کرد که تغییرات زیادی را تجربه نخواهد کرد و بیشترین پیشرفت آن‌ها مربوط به سخت افزار می‌شود.

در سال جاری میلادی اپل از نسل جدید آیپد رونمایی خواهد کرد که طراحی مشابه نسل قبلی‌اش خواهد داشت و همچنان شاهد استفاده از حاشیه‌های ضخیم در اطراف نمایشگر و دکمه هوم با تاچ آیدی خواهیم بود، البته مشخصات سخت افزاری‌اش بهبود می‌یابد.

یکی دیگر از این محصولات، آیپد ایر جدید خواهد بود که احتمالا تنها با بهبود قطعات سخت افزاری از راه می‌رسد. از دیگر محصولات اپل برای سال 2022 می‌توان به نسخه جدید مک بوک پرو 13، 14 و 16 اینچی اشاره کرد.

Apple 2022

تمام محصولات بالا بر اساس شایعات و گزارش‌های غیررسمی معرفی شده‌اند و اپل بطور رسمی اشاره‌ای به آن‌ها نکرده، بنابراین نمی‌توان کامل درباره رونمایی از آن‌ها مطمئن بود. با این حال برخی محصولات مانند گوشی‌های سری آیفون 14 بدون هیچ شکی امسال از راه می‌رسند.

نظر شما درباره محصولات اپل در سال 2022 چیست؟ برای کدام یک از آن‌ها بیشتر هیجان زده‌اید؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران دیجیاتو در میان بگذارید.

منبع:digiato

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 12 =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من