فهرست:

راهنمای خرید تلویزیون 4K: نکات محم هنگام خرید تلویزیون هوشمند

راهنمای خرید تلویزیون 4K: اگر در دهه گذشته تلویزیون جدیدی خریداری نکرده اید، ممکن است بدانید چقدر تغییر کرده است یا ندانید. به یاد دارید زمانی که پخش HD پخش شد و صفحه‌های مسطح 1080p چیز مهمی بودند؟ امروزه، 1080p بیشتر در مورد نمایشگرهای بزرگتر مورد توجه قرار می گیرد، به طوری که اکثر تلویزیون های 40 اینچی یا بزرگتر از وضوح 4K و 8K پشتیبانی می کنند.

علاوه بر افزایش تعداد پیکسل‌ها، تلویزیون‌های امروزی در سبک‌های نورپردازی و صفحه‌نمایش متعددی نیز عرضه می‌شوند، با QLED و OLED که نشان می‌دهد کدام تلویزیون بهترین است. سپس، وقتی مواردی مانند نوع پورت های HDMI مورد نیاز، ویژگی های هوشمند، اندازه و قیمت کلی را در نظر بگیرید، خرید یک تلویزیون جدید می تواند به چرخه ای بی پایان از تحقیق و حدس زدن تبدیل شود.

با این حال نگران نباشید: راهنمای خرید تلویزیون 4K همه چیز را به زبانی آسان توضیح می دهد. در پایان، شما دقیقاً خواهید دانست که به دنبال چه ویژگی هایی باشید و کدام یک را می توانید برای دریافت بهت

در وضوح پیکسلی چهار برابر استاندارد قبلی – 1080p HD – تفاوت قابل توجه است، به خصوص زمانی که این تلویزیون ها محتوای 4K بومی را نمایش می دهند. تصاویر واضح تر هستند، جزئیات دقیق واضح و قابل مشاهده هستند، و شما می توانید بدون کاهش قابل توجه تصویر به تلویزیون های بزرگتر نزدیکتر بنشینید.

insignia f50 65 inch qled 4k tv

البته، برخی از تولیدکنندگان همچنان از نمایشگرهای 1080p یا 720p استفاده می‌کنند، اما معمولاً تلویزیون‌هایی با کمترین کیفیت با کوچک‌ترین اندازه‌های صفحه نمایش در خط تولید یک سازنده خاص هستند.

چند سال پیش، اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه بودید، منطقی بود که یکی از این مدل ها را در نظر بگیرید، اما امروزه، می توانید یک تلویزیون 50 اینچی 4K را با قیمت مناسب خریداری کنید، به این معنی که فقط کسانی که بودجه کمتری دارند نیاز دارند. تلویزیون هایی با وضوح کمتر را در نظر بگیرید.

در واقع، ما اکنون شروع به مشاهده انواع نمایشگرهای 6K و 8K کرده‌ایم، زیرا قیمت‌های 4K همچنان در حال کاهش است و چرخه به آرامی دوباره آغاز می‌شود.

 

در حالی که درست است که محتوای پخش تا 4K بسیار کند بوده است، ما انتظار داریم که اکنون که آخرین استاندارد پخش – ATSC 3.0 – اجرا شده است، این وضعیت به سرعت تغییر کند، و اکنون سازگاری در برندهای مختلف تلویزیون و ست تاپ گسترش یافته است.

راهنمای جامع خرید اسپیکر | با انواع اسپیکرها و ویژگی های آنها آشنا شوید!

 

دستگاه ها و در حالی که این ارتقا همچنان در حال گسترش است ، سرویس‌های استریم مانند Netflix ، Amazon Prime Video ، Disney+ ، و Vudu همچنان به اضافه کردن تعداد زیادی فیلم و نمایش تلویزیونی 4K به کتابخانه‌های مربوطه هر پلتفرم ادامه می‌دهند.

تلویزیون های هوشمند

یک تلویزیون هوشمند مستقیماً از طریق کابل Wi-Fi یا اترنت (معمولاً هر دو) به اینترنت متصل می شود و با برنامه های پخش داخلی مانند Netflix، Hulu، HBO و غیره همراه است. تقریباً مانند 4K و HDR، تقریباً همه تلویزیون های این روزها تلویزیون های هوشمند هستند.

با این حال، به دلیل نرم افزاری که هر سازنده استفاده می کند، بین تلویزیون های هوشمند تفاوت زیادی وجود دارد. ال جی از نرم افزار WebOS خود استفاده می کند، سامسونگ از سیستم عامل تایزن خود استفاده می کند و Vizio پلتفرم خود را SmartCast می نامد.

راهنمای خرید تلویزیون 4K

هر یک از اینها به شما امکان دسترسی به سرویس‌های پخش محبوب را می‌دهد و سیستم Vizio حتی دارای ویژگی ارسال محتوا Chromecast است که به شما امکان می‌دهد محتوا را از تلفن یا رایانه لوحی خود به تلویزیون ارسال کنید.

اما سه پلتفرم تلویزیون هوشمند دیگر وجود دارد که باید درباره آنها بدانید. Android TV پلتفرم تلویزیون هوشمند خود گوگل است که بر اساس سیستم عامل محبوب تلفن همراه اندروید آن ساخته شده است. تمام ویژگی های یک دستگاه Google Chromecast و همچنین دسترسی به صدها برنامه از طریق فروشگاه Google Play را در اختیار شما قرار می دهد.

در حالی که برندهایی مانند Hisense و Philips هنوز از Android TV استفاده می کنند، پلتفرم تلویزیون هوشمند به سیستم جدیدی به نام Google TV ارتقا یافته است که در حال حاضر در تعدادی از تلویزیون های جدید Sony، Hisense و TCL و همچنین Chromecast با Google TV فوق الذکر ساخته شده است.

تلویزیون های Roku ساخته شده توسط TCL، Toshiba، Hisense و سایرین دارای تمام ویژگی های یک استریمر Roku هستند. در واقع، این تلویزیون ها از رابط بسیار ساده Roku برای همه عملکردهای تلویزیون، از جمله تعویض ورودی ها و تماشای پخش تلویزیونی استفاده می کنند.

برخی از تلویزیون‌های Roku که در ابتدا در مدل‌های ارزان‌تر یافت می‌شوند، اکنون به خوبی یا بهتر از تلویزیون‌های هوشمند پیشرو سایر سازندگان هستند.

در نهایت، تلویزیون‌های Fire TV Edition وجود دارند: تلویزیون‌های هوشمندی که از پلتفرم استریم Fire TV آمازون به همان شیوه‌ای که تلویزیون‌های Roku هستند از نرم‌افزار Roku استفاده می‌شود، استفاده می‌کنند. این‌ها در حال حاضر توسط آمازون، اینسیگنیا و توشیبا ساخته می‌شوند و معمولاً از نظر اندازه، قیمت و ویژگی‌ها در پایین‌ترین سطح بازار هستند.

مدل‌های جدیدتر تلویزیون همچنین با Apple AirPlay 2 سازگاری دارند که مشابه Chromecast کار می‌کند اما فقط می‌تواند با دستگاه‌های اپل استفاده شود.

ویژگی‌های تلویزیون هوشمند راحت هستند و ادغام برنامه‌های پخش جریانی و سایر خدمات مستقیماً در تلویزیون فضا و درگاه‌های HDMI را آزاد می‌کند. با این اوصاف، همیشه می‌توانید هر تلویزیونی را با دستگاه استریم مانند Fire TV Stick 4K Max یا Roku Streaming Stick 4K ارتقا دهید، یا از ست‌اپ باکس‌هایی مانند Nvidia Shield استفاده کنید تا همه این ویژگی‌های تلویزیون هوشمند را در یک بسته مناسب دریافت کنید. این مهم است زیرا بسیاری از رابط های تلویزیون هوشمند هنوز چیزهای زیادی را برای دلخواه باقی می گذارند.

تلویزیون‌های 8K

ارتقا به وضوح تلویزیون به همان اندازه که به نظر می رسد در حال تغییر فصل اجتناب ناپذیر است، و حتی با وجود اینکه ما همچنان به پشتیبانی کامل از 4K افزایش می دهیم، 8K در حال حاضر وجود دارد – حداقل در قفسه فروشگاه ها.

اگرچه تنها چند مدل وجود دارد، اما می توانید تلویزیون های 8K را از سامسونگ ، ال جی ، سونی ، TCL و هایسنس و… خریداری کنید.

8k samsung header

تلویزیون‌های 8K هشت برابر بیشتر از 1080p HD پیکسل‌ها را در فضایی مشابه قرار می‌دهند – یا چهار برابر بیشتر از 4K. اگرچه تلویزیون های 8K در ابتدا بسیار گران بودند، اما اکنون می توانید یک تلویزیون 8K با65 اینچی را با قیمت مناسب تر خریداری کنید. اما آیا باید یکی بخرید؟

توصیه ما در حال حاضر منفی است، مگر اینکه جیب های عمیقی داشته باشید و تمایل شدیدی به داشتن فناوری پیشرفته داشته باشید. به دست آوردن محتوای 8K بومی هنوز بسیار سخت است.

راهنمای خرید لپ تاپ| ۸ نکته کلیدی برای خرید لپ تاپ مناسب بودجه شما

هر دو YouTube و Vimeo ویدیوهای 8K ارائه می دهند و بدون شک در تلویزیون 8K تماشایی به نظر می رسند، اما هنوز هم بیشتر یک نسخه نمایشی است تا منبع قابل اعتماد سرگرمی 8K، منابع 8K در جاهای دیگر معمولاً به رویدادها یا تبلیغات بسیار خاص محدود می شوند.

در حالی که پخش‌کننده‌هایی مانند نتفلیکس برخی از محتوای 8K را ضبط کرده‌اند، آن‌ها را در قالب 4K منتشر می‌کنند. چند استثنا وجود دارد، مانند کانال NHK BS8K ژاپن به طور خاص برای محتوای 8K، اما هیچ چیز دیگری تاکنون وجود ندارد.

با این اوصاف، اگر تصمیم دارید از مدل 8K استفاده کنید، توصیه می کنیم اندازه صفحه نمایش کمتر از 85 اینچ نباشد. اینها تلویزیون‌های بزرگی هستند، اما نکته اینجاست: 8K در نمایشگرهای بزرگ‌تر از تلویزیون‌های کوچک‌تر، مزایای ملموس‌تری دارد.

dolby vision

HDR مخفف محدوده دینامیکی بالا است، و تا آنجا که به ما مربوط می شود، وقتی به درستی انجام شود، تغییر بسیار چشمگیرتری در کیفیت کلی تصویر نسبت به وضوح به تنهایی است.

HDR از طریق روشنایی و کنتراست بالاتر و طیف رنگی وسیع‌تر، تصاویر را زنده‌تر و زنده‌تر می‌کند، این تعداد کل رنگ‌هایی است که یک تلویزیون می‌تواند نمایش دهد، در بهترین حالت HDR واقعا خیره کننده است. شما نمی خواهید به SDR (محدوده دینامیکی استاندارد) برگردید، پس از مشاهده HDR آن در عمل.

مهم ترین چیزی که در مورد HDR باید بدانید این است: اگرچه تقریباً تمام تلویزیون های 4K که امروزه فروخته می شوند تلویزیون های HDR نیز هستند، اما همه آنها HDR نیستند، تلویزیون ها برابر ایجاد می شوند. ممکن است تفاوت‌های زیادی در کیفیت وجود داشته باشد، و برخی از تلویزیون‌های HDR به سادگی از مواد لازم برای استفاده حداکثری از این فرمت ویدیویی جدید برخوردار نیستند.

همچنین باید بدانید که HDR یک فرمت واحد نیست، بلکه مجموعه‌ای از فرمت‌ها است: HDR10، HLG ، Dolby Vision و HDR10+ مزه‌های اصلی هستند. به این ترتیب، تلویزیون شما باید همان فرمت HDR را که ویدیوی HDR شما استفاده می کند، پشتیبانی کند، در غیر این صورت بهترین نتایج را نخواهید داشت.

بررسی‌های محصول به شما کمک می‌کند ببینید که چگونه ویژگی‌های HDR در هر تلویزیون مشخصی در مقایسه با سایرین در سطح قیمت آن، از جمله سطوح روشنایی، کنتراست و کیفیت کلی تصویر، قرار می‌گیرد، و باید قبل از خرید، آن‌ها را بررسی کنید.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که برای بهره مندی از مزایای تلویزیون HDR، به یک منبع ویدیوی HDR نیاز دارید. در حال حاضر، این بدان معناست که سرویس‌های استریم (بزرگ‌ها همگی پشتیبانی HDR را برای انتخاب فیلم‌ها و نمایش‌های 4K اضافه کرده‌اند) یا استفاده از پخش‌کننده بلوری 4K Ultra HD با دیسک‌های بلوری 4K Ultra HD که با فرمت HDR تولید شده‌اند.

نرخ تجدید

نرخ تازه‌سازی تلویزیون به تعداد فریم‌های منفرد در ثانیه اشاره دارد که با هرتز (Hz) نشان داده می‌شود. دو روش مختلف وجود دارد که سازندگان به نرخ‌های تازه‌سازی اشاره می‌کنند: بومی و موثر.

اینکه تلویزیون چقدر حرکت را نمایش می دهد به نرخ تازه سازی اصلی آن بستگی دارد. به طور کلی، اگر بتوانید آن را دریافت کنید، نرخ تازه سازی 120 هرتزی را می خواهید، اگرچه ما تلویزیون های 60 هرتزی عالی را در آنجا دیده ایم.

benq refresh rate

نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که فقط برخی از انواع محتوا از نرخ‌های تازه‌سازی بالاتر بهره می‌برند، به‌طوری‌که ورزش فرزند پوستر تلویزیون‌های 120 هرتزی است. اکشن سریع بازی‌هایی مانند هاکی یا ورزش‌های موتوری وقتی می‌توانید جزئیات را به جای تاری ببینید هیجان‌انگیزتر می‌شود.

سرگرمی‌های معمولی فیلم‌برداری‌شده مانند فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی در واقع می‌توانند با تحمیل نرخ‌های تازه‌سازی بالاتر تحریف شوند، که منجر به چیزی به نام اثر «اپرا صابون» شود. اما نگران نباشید: تنظیم این تنظیمات به اندازه کافی آسان است تا همه چیز همانطور که باید به نظر برسد.

نرخ تازه سازی موثر تلویزیون به پردازش تصویر دیجیتال آن اشاره دارد. این عبارت را در تلویزیون هایی خواهید دید که نرخ تازه سازی بالای 120 هرتز را تبلیغ می کنند.

ممکن است هیجان‌انگیز به نظر برسد، اما ما نسبت به تکیه بر نرخ تازه‌سازی موثر به عنوان یک شاخص معنادار هشدار می‌دهیم. در واقع، بهتر است هر چیزی بالاتر از 120 هرتز را نادیده بگیرید. چیزی به نام تلویزیون 240 هرتز واقعی وجود ندارد – 60 هرتز و 120 هرتز وجود دارد و این در تلویزیون ها (در حال حاضر) تمام است.

نرخ نوسازی متغیر

یک ویژگی نسبتاً جدید برای تلویزیون ها VRR (نرخ تازه سازی متغیر) است. این اولین بار به مدل‌هایی مانند تلویزیون‌های OLED 2019 و 2020 ال‌جی اضافه شد تا با بازی‌های ویدیویی مبتنی بر کنسول و رایانه شخصی سازگارتر باشد که در واقع نرخ فریم را از یک قسمت از بازی به قسمت دیگر تغییر می‌دهند.

معمولاً تلویزیون‌ها در یک نرخ تازه‌سازی (60 یا 120 هرتز) قفل می‌شوند، به این معنی که نمی‌توانند با تغییرات نرخ فریم بدون ایجاد پارگی مقابله کنند – یک اشکال قابل مشاهده زمانی که نرخ‌های فریم و نرخ تازه‌سازی به خوبی به هم متصل نمی‌شوند.

راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی

نکته اصلی در اینجا این است که اگر قصد دارید از تلویزیون خود برای بازی استفاده کنید، ایده بسیار خوبی است که مطمئن شوید از VRR پشتیبانی می کند. و اگر از تلویزیون خود با رایانه شخصی استفاده می کنید که دارای یک پردازنده گرافیکی اختصاصی Nvidia یا AMD (واحد پردازش گرافیکی) است، باید به دنبال تلویزیون هایی با قابلیت همگام سازی باشید.

G-Sync (برای Nvidia) و FreeSync (برای AMD) به هماهنگی نمایشگرها با پردازنده‌های گرافیکی برای نرخ فریم بهینه‌ای که از پاره شدن و سایر مشکلات جلوگیری می‌کند کمک می‌کند به علاوه، نسخه‌های پیشرفته‌تر G-Sync و FreeSync می‌توانند به بهینه‌سازی تصاویر مشابه با نحوه عملکرد HDR کمک کنند.

در حال حاضر، می‌توانید پشتیبانی از G-Sync و FreeSync را روی کنسول‌های بازی PS5 و Xbox Series X و همچنین پردازنده‌های گرافیکی اختصاصی رایانه شخصی پیدا کنید.

ورودی ها و HDMI 2.1

تلویزیون‌ها می‌توانند طیف وسیعی از ورودی‌ها و خروجی‌های مختلف را حمل کنند، و اغلب تلویزیون‌هایی با مجموعه‌ای رنگارنگ از پورت‌های مختلف در پشت یا پانل‌های کناری آن‌ها را می‌بینید.تنها ورودی که واقعاً باید به آن توجه کنید (مگر اینکه تعداد زیادی تجهیزات قدیمی داشته باشید)، HDMI است.

HDMI (رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا) روش استاندارد اتصال منابعی مانند دستگاه های پخش جریانی، پخش کننده های بلوری، کنسول های بازی و حتی رایانه های شخصی به تلویزیون است.

lg e8 series oled tv review rear hdmi

برای محافظت از تلویزیون در آینده، حداقل به دنبال سه درگاه HDMI باشید (اگرچه دریافت چهار پورت امن تر و آسان تر است). اگر می‌خواهید از نوار صوتی یا گیرنده A/V برای تلویزیون خود استفاده کنید، مطمئن شوید که از HDMI ARC یا ترجیحا eARC پشتیبانی می‌کند، که راهی ساده برای انتقال صدا از تلویزیون و سیستم بلندگوی شما در عین حال سایر ویژگی های مفید است.

HDMI فقط ظاهر یک پورت را توصیف نمی کند، بلکه مجموعه ای از ویژگی هایی را که این پورت ها می توانند پشتیبانی کنند را توصیف می کند. به همین دلیل است که ارجاعاتی به HDMI 1.4، 2.0b، 2.1، و به زودی، 2.1a را مشاهده خواهید کرد.

و در حالی که ویژگی‌هایی که در بالا در مورد آن صحبت کردیم، مانند VRR، توسط HDMI 2.0b پشتیبانی می‌شوند، برای مثال، HDMI 2.1 تنها به عنوان یک پروتکل پیشرو برای تجهیزات جانبی مانند تلویزیون‌ها، گیرنده‌های A/V و سیستم‌های بازی گسترش می‌یابد. همانطور که گفته شد، اگر نمی خواهید تلویزیون دیگری را در مدت پنج سال یا بیشتر بخرید، توصیه می کنیم روی تلویزیونی سرمایه گذاری کنید که از آخرین استاندارد HDMI 2.1 پشتیبانی می کند.

تلویزون هایLCD، LED، OLED، QLED ،مینی ال ای دی و میکرو ال ای دی

samsung qled tv featured

عجب حروف زیادی است! این کلمات اختصاری ممکن است گیج کننده باشند، بنابراین بیایید کمی مسائل را کوچک کنیم. مهمترین چیزی که باید بدانید این است که واقعاً فقط دو نوع نمایشگر تلویزیون وجود دارد. نمایشگرهای انتقال دهنده برای منبع نور خود به نور پس زمینه بستگی دارند. آن منبع نور سپس از ماتریسی از پیکسل ها و فیلترهای رنگی عبور می کند.

LCD، LED، QLED و mini-LED همگی نمونه هایی از نمایشگرهای انتقال دهنده هستند. در مقابل، نمایشگرهای تابشی دارای پیکسل هایی هستند که نور خود را تولید می کنند. OLED و microLED در حال حاضر تنها انواع نمایشگرهای تابشی هستند.

OLED

بزرگترین مزیت نمایشگرهای تابشی مانند OLED (دیود ساطع کننده نور ارگانیک) این است که وقتی یک پیکسل نوری تولید نمی کند، کاملاً سیاه می شود. بنابراین نه تنها نمایشگرهای OLED عمیق‌ترین و واقعی‌ترین رنگ‌های مشکی را ارائه می‌کنند بلکه در هنگام تماشای صحنه‌های فضایی فوق‌العاده هستند.

پخش نور زمانی اتفاق می افتد که نور از یک ناحیه روشن از صفحه نمایش به ناحیه ای که قرار است تاریک یا سیاه باشد اپیش میاید.

بسیاری از شرکت ها تلویزیون های OLED را می فروشند، اما همه آنها پنل های OLED خود را از یک شرکت خریداری می کنند: LG Display. تنها استثنای این قانون سامسونگ است. در حال حاضر، Samsung Display، یک شرکت خواهر سامسونگ، در حال تولید صفحه نمایش های OLED با نقطه کوانتومی خود است که قصد دارد آن ها را به برندهای مختلف تلویزیون بفروشد.

اما پنل OLED واقعی تنها یکی از عناصر تلویزیون OLED است، زیرا هر برند از فناوری پردازش تصویر خود استفاده می‌کند، بنابراین با وجود پنل‌های معمولی آن‌ها هنوز تفاوت‌های قابل مشاهده وجود دارد.

میکرو ال ای دی

The Wall Modular MicroLED 146 inch TV 1

به عنوان نوع دیگری از نمایشگرهای تابشی، microLED به دو دلیل بسیار مهم شایسته شناسایی است. اول، از یک طراحی ماژولار استفاده می کند که به شما امکان می دهد تلویزیونی با اندازه بسیار زیاد – تا ارتفاع 17 فوت – و با وضوح 16 مگاپیکسل بسازید.

راهنمای خرید دوربین عکاسی برای مبتدیان

دوم، این درخشان ترین فناوری صفحه نمایش است که می توانید دریافت کنید. MicroLED هنوز برای بسیاری از مصرف کنندگان دور از دسترس است، اما این در حال تغییر است. آخرین نسخه از سازندگانی مانند سامسونگ در اندازه های قابل تنظیم به اندازه 178 اینچ موجود است.

ال سی دی

ال سی دی فروتن (نمایشگر کریستال مایع) نام ماتریس پیکسل هایی است که برای ایجاد تمام نمایشگرهای انتقال دهنده استفاده می شود. تلویزیون ال سی دی، ال ای دی، مینی ال ای دی یا تلویزیون QLED، همه از پنل های LCD برای ایجاد تصاویری که می بینید استفاده می کنند. تفاوت بین آنها به نوع نور پس زمینه آنها برمی گردد و اینکه آیا لایه ای از نقاط کوانتومی اضافه شده است یا خیر.

تلویزیون ال ای دی

اولین تلویزیون های LCD از CCFL (نور فلورسنت کاتد سرد) به عنوان نور پس زمینه خود استفاده می کردند، اما با ظهور LED ها به عنوان جایگزین مناسب، صنعت به LED ها روی آورد. تلویزیون LED متولد شد. در این مرحله، تقریباً تمام تلویزیون های LCD، تلویزیون های LED هستند. نور پس‌زمینه‌های LED نسبت به CCFL از نظر انرژی کارآمدتر هستند و بسته به تعداد LED‌های جداگانه استفاده می‌شوند، می‌توانند کنترل روشنایی و کنتراست را بسیار افزایش دهند.

مینی ال ای دی

tcl ces mini led tech

اگر ال‌ای‌دی‌ها یک گام بزرگتر از CCFL بودند، کوچک‌تر کردن آن‌ها – بسیار کوچک‌تر – پیشرفت بزرگ‌تری است. مینی ال ای دی ها به قدری کوچک هستند که یک تلویزیون 75 اینچی می تواند 25000 عدد از آنها را در خود جای دهد. این امر کنترل روشنایی و کنتراست را بیش از هر زمان دیگری به آنچه که پیکسل های تابشی OLED می توانند انجام دهند، نزدیک می کند.

در حال حاضر چندین تلویزیون مینی ال ای دی در بازار برای علاقه مندان وجود دارد. ال‌جی نمونه بارز تولیدکننده‌ای است که با تلویزیون‌های QNED (Quantum Dot + NanoCell + Mini-LED) از این فناوری استقبال کرده است. سامسونگ همچنین با تلویزیون‌های mini LED Neo QLED 4K خود وارد بازی می‌شود.

QLED

تلویزیون QLED به هر تلویزیون LED یا مینی ال ای دی گفته می شود که دارای یک لایه اضافی از نقاط کوانتومی است که درست در پشت ماتریس LCD اما در جلوی نور پس زمینه تعبیه شده است. نقاط کوانتومی نانوذراتی هستند که دارای خاصیت غیرمعمولی هستند که با برخورد نور به آنها گسیل می شوند.

هنگامی که آنها را به یک صفحه نمایش LED اضافه می کنید، روشنایی بیشتری ایجاد می کنند و می توانند با جبران نور آبی طبیعی که بیشتر LED ها ساطع می کنند، به ایجاد رنگ های طبیعی تر کمک کنند. هر چه نور پس‌زمینه روشن‌تر شود، جلوه آن بیشتر می‌شود. این باعث می شود تلویزیون های QLED برای محیط هایی با نور روشن عالی باشند. آنها ممکن است نتوانند به اندازه OLED کاملاً مشکی شوند، اما با روشن تر شدن آن را جبران می کنند.

QD-OLED

بسیار خوب، اکنون که QLED، OLED، و هر چیز دیگری را بررسی کردیم، وقت آن است که در مورد یکی از موردهای  جدید در بلوک صحبت کنیم: QD-OLED. ترکیبی از OLED و QLED (منطقی است)، QD-OLED از فناوری OLED برای منبع نور خود استفاده می‌کند، اما فیلتر رنگ تلویزیون OLED را با نقاط کوانتومی جایگزین می‌کند، این بهترین هر دو جهان است زیرا یک صفحه نمایش فوق‌العاده روشن، زیبا و رنگارنگ ایجاد می‌کند.

آیا به نوار صوتی نیاز دارید؟

vizio m51a h6 best dolby atmos soundbars

نوار صوتی بلندگوی است که برای قرار گرفتن در مقابل تلویزیون HD (بدون مسدود کردن دید) طراحی شده است و صدای واضح تر و قوی تر از توانایی بلندگوهای تلویزیون ارائه می دهد. نوارهای صوتی پیشرفته تر می توانند واقعاً چشمگیر باشند، با ترکیبی از درایورها و توییترها که می توانند بهترین چیز بعدی را برای یک سیستم صدای فراگیر کامل تر ارائه دهند.

آنها همچنین به اندازه کافی هوشمند هستند که می توانند به عنوان بلندگوهای بلوتوث عمل کنند، با دستورات صوتی کار کنند و موارد دیگر.

آیا باید یک نوار صوتی به همراه تلویزیون 4K خود بخرید؟ به دو عامل متفاوت نگاه کنید. ابتدا قیمت ساندبار را با بودجه کلی خود برای یک تلویزیون جدید مقایسه کنید. ساندبارها می توانند به سرعت گران شوند، و ممکن است ارزش آن را نداشته باشد که هزینه های اولیه خود را تا این حد بالا ببرید، در صورتی که همیشه می توانید بعداً اگر بخواهید یکی را اضافه کنید.

دوم، به نحوه استفاده از تلویزیون فکر کنید. اگر یک مرکز سرگرمی است که معمولاً چندین نفر به طور همزمان از آن لذت می‌برند (مخصوصاً در مکان‌های کوچک‌تر که صدای نوار صوتی واقعاً می‌درخشد)، یک نوار صوتی می‌تواند انتخاب عالی باشد. به عنوان مثال، اگر در اصل از تلویزیون هایی با هدفون استفاده می کنید، تقریباً به اندازه کافی از نوار صوتی استفاده نخواهید کرد.

نتیجه گیری

امیدواریم برخی از اصطلاحات و روندهای جدیدتر در تلویزیون های امروزی را ابهام کرده باشیم. اکنون که به تمام دانشی که نیاز دارید مجهز شده‌اید، توصیه می‌کنیم برای بهترین تلویزیون‌هایی که می‌توانید بخرید، از انتخاب‌های ما استفاده کنید؟ همچنین، مطمئن شوید که آخرین بررسی های تلویزیون ما را مطالعه بفرمایید تا بتوانید خود را با دانش در مورد جدیدترین و بهترین تلویزیون های 4K موجود در بازار مرتفع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 12 =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من