فهرست:

راهنمای خرید ساعت هوشمند:8 نکته که قبل از خرید ساعت هوشمند توجه کنید!

راهنمای خرید ساعت هوشمند: اگر هنوز صاحب یک ساعت هوشمند نیستید و به‌دنبال خرید آن به‌زودی هستید، تصمیم‌گیری برای خرید کدام مچ بند و ساعت هوشمند مناسب نیازهای شماست که در بازار وجود دارند، دشوار است، گزینه‌های زیادی در دسترس است.

بنابراین به احتمال زیاد اگر در حال خواندن این راهنما هستید، در حال حاضر در بازار برای خرید یک ساعت هوشمند هستید. اما به دلیل چنین تقاضای مردمی، ساعت های هوشمند موجود در بازار یکسان نیستند و هر کدام دارای مجموعه ای از ویژگی های متفاوت هستند. بنابراین امروز به شما کمک می‌کنیم بدانید که چه ویژگی‌هایی باید هنگام جستجوی یک ساعت هوشمند جدید برای خرید به آن توجه کنید.

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند

 

 

ساعت های هوشمند یکی از پرطرفدارترین محصولات مصرفی در حال حاضر هستند. امروزه دنیا مملو از ساعت‌های هوشمند باکیفیت است که می‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد، اما برخی از مردم هنوز تعجب می‌کنند که این ساعت‌های هوشمند کدامند که جایگزین هوشمندتری برای ساعت‌های سنتی هستند.

1.صفحه نمایش

با توجه به برندهایی مانند Oppo و RealMe که نام خود را در صنعت پوشیدنی انجام می دهند، اکنون کاربران گزینه های بیشتری نسبت به قبل دارند. صفحه نمایش به عاملی حیاتی در تصمیمات خرید ساعت هوشمند تبدیل شده است. در ساعت‌های هوشمند ممتاز مانند اپل و سامسونگ، می‌توانید نمایشگرهای OLED را پیدا کنید. اما با انتخاب‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر از شرکت‌هایی مانند RealMe، Oppo و Xiaomi، اغلب صفحه‌های LCD را خواهید دید.

در بسیاری از ساعت های هوشمند میان رده، می توانید صفحه نمایش AMOLED را نیز دریافت کنید که نسبت به صفحه نمایش های LCD قیمت بهتری دارد. در حالی که نمایشگرهای LCD ممکن است عمر باتری ضعیفی نسبت به OLED یا AMOLED داشته باشند که در مصرف انرژی کارآمد هستند و خوانایی بهتری در داخل و خارج از خانه ارائه می دهند.

2. سیستم عامل و سازگاری

Smartwatch 1

قبل از شروع انتخاب برنامه، باید تصمیم بگیرید که کدام سیستم عامل ساعت هوشمند را انتخاب کنید. اگر صاحب آیفونی هستید که روی iOS کار می‌کند، می‌توانید هر ساعت هوشمندی را انتخاب کنید، اما بهترین سازگاری با سری اپل واچ است و در صورتی که صاحب یک گوشی هوشمند اندرویدی هستید که می توانید از بین هر ساعت هوشمندی به جز ساعت اپل انتخاب کنید زیرا با اندروید سازگار نیست.

ساعت هوشمند می تواند یک دستگاه نسبتا کوچک باشد اما ظرفیت اجرای هزاران برنامه طراحی شده برای آن را دارد، می‌توانید اپلیکیشن‌هایی مانند واتس‌اپ، اوبر را که برای پلتفرم‌های ساعت هوشمند سفارشی شده‌اند پیدا کنید.

مقاله مرتبط: راهنمای خرید دوربین عکاسی برای مبتدیان

اپل واچ از بسیاری از برنامه‌های محبوب پشتیبانی می‌کند و به نظر می‌رسد سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن خودش در حال رسیدن به این موج است. حتی Google دارای Wear OS است که از بسیاری از برنامه های بهینه شده برای ساعت های هوشمند پشتیبانی می کند. بنابراین باید ساعتی بخرید که از بسیاری از برنامه هایی که هر روز استفاده می کنید پشتیبانی می کند.

در بخش اندروید، به یاد داشته باشید که اگر از یکی از تلفن‌های این شرکت استفاده می‌کنید، برخی از ساعت‌های هوشمند، مانند Galaxy Watch4 سامسونگ ، عملکرد بیشتری به شما می‌دهند.

توصیه می‌کنیم اگر گوشی هوشمند اندرویدی دارید، هر ساعت هوشمندی را با سیستم عامل WearOS Google تهیه کنید و در صورتی که آیفون دارید، به سراغ Apple Watch بروید. این تنظیمات حداکثر سازگاری را فراهم می کند.

3. ردیابی تناسب اندام

ردیابی فعالیت بزرگترین دلیل روی آوردن مردم به ساعت های هوشمند است، این ساعتی است که اولین قدم‌ها، کالری‌ها و تمرین‌های شما را قفل می‌کند و اکثر لباس‌های پوشیدنی امروزی حتی یک نمایشگر ضربان قلب نیز دارند. بسیاری از تولیدکنندگان ساعت هوشمند دارای GPS داخلی هستند که برای ردیابی دویدن در فضای باز یا پیاده روی عصرگاهی شما بسیار مفید است.

در طول سال‌ها ردیابی نیز پیشرفته‌تر شده است و خوشبختانه ساعت‌های هوشمند اپل و فیت‌بیت اکنون می‌توانند سطح اکسیژن خون را تخمین بزنند و همچنین ECG را اندازه‌گیری کنند. اما اکثر ساعت‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه شامل ویژگی‌هایی مانند ECG و ردیابی اکسیژن نخواهند بود، بنابراین اگر مشتاق به جمع‌آوری داده‌های بهداشتی مانند آن هستید، باید هزینه‌ای را به تولیدکنندگانی مانند اپل و سامسونگ بپردازید.

4. عمر باتری

راهنمای خرید ساعت هوشمند

عمر باتری یکی از ویژگی های محبوبی است که اکثر کاربران از آن شکایت دارند، اما اخیراً پیشرفت های زیادی در این زمینه ایجاد شده است. می‌توانید از ساعت‌های هوشمند مانند اپل و حتی دستگاه‌های Wear OS انتظار دو روز عمر باتری داشته باشید.

عمر باتری می تواند از یک روز تا 7روز متغیر باشد، نه تنها به باتری ساعت بلکه به نحوه استفاده شما از ساعت نیز بستگی دارد. برخی از برنامه‌ها – GPS یک مثال است – به ویژه تشنه انرژی هستند.

ساعت‌هایی که از پردازنده Snapdragon 3100 استفاده می‌کنند از ویژگی عمر باتری طولانی‌تری پشتیبانی می‌کنند که به شما امکان می‌دهد تا پنج روز را با یک بار شارژ، شارژ کنید. دستگاه های دیگر با ویژگی های کمتر می توانند 5 تا 7 روز دوام بیاورند اما این شامل بیشتر ردیاب های تناسب اندام موجود در بازار می شود.

  •  شارژ:

برخی از ساعت های هوشمند دارای شارژرهای بی سیم راحت هستند. برخی دیگر برای شارژ دارای پایه‌های snap-on هستند، در حالی که برخی نیاز به کابلی دارند که به خود ساعت متصل شود.

ساعت های هوشمند Fitbit سیستم عامل خاص خود را دارند، مسائل مختلفی باید در نظر گرفته شود، از آسانی شارژ کردن یک ساعت هوشمند گرفته تا پاسخ‌دهی ورودی‌های اولیه مانند سهولت تعامل (توانایی ساعت برای پاسخ سریع به ورودی‌های کاربر) و دقت تعداد گام‌ها و قلب نظارت بر نرخ عمر باتری می تواند از کمتر از یک روز تا بیش از یک هفته متفاوت باشد.

بسیاری از ساعت‌های هوشمندی که امروز عرضه می‌شوند از شارژ سریع‌تر پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال، اپل وعده داده است که ساعت جدید اپل واچ سری 7 می تواند تنها در 45 دقیقه از 0 به 80 درصد برسد که 33 درصد سریعتر از ساعت های سری 6 است. ساعت جدید OnePlus حتی سریع‌تر است و تنها در 10 دقیقه شارژ می‌تواند از 0 به 43 درصد برسد.

5. ارتباطات

همچنین ساعت‌های هوشمند اطلاع‌رسانی در مورد آخرین هشدارهای ارتباطی شما مانند پیام‌های متنی و تماس‌های از دست رفته را آسان‌تر می‌کنند. تنها با یک نگاه می توانید بدون برداشتن گوشی هوشمند خود بررسی کنید که چه کسی با شما تماس گرفته یا پیامک ارسال کرده است.

CR BG smartwatches apps samsung 1

برخی از ساعت‌ها به شما امکان می‌دهند در صورت هشدارهای متنی، پاسخ‌های از پیش تعیین‌شده کوتاهی که از مچ دست شما از پیش تعریف شده‌اند ارسال کنید. دیگر ساعت‌های هوشمند ممتاز مانند اپل و سامسونگ این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که با هر کسی تماس بگیرید یا حتی با تلفن خاموش تماس بگیرید.

  •  راحتی:

استفاده از ساعت هوشمند شما باید راحت باشد، بنابراین اگر ساعتی که امتحان می کنید بزرگ و درهم و برهم به نظر می رسد، به جستجو ادامه دهید. توجه داشته باشید که تناسب در واقع تفاوت‌هایی را برای دریافت دقیق ضربان قلب ایجاد می‌کند، بند فلاپی یا حتی خیلی سفت می‌تواند حسگرهای ساعت را از بین ببرد.

6. NFC

Smartwatch 3

بسیاری از ساعت‌های هوشمند دارای ویژگی‌هایی مانند NFC هستند که به شما امکان می‌دهد بدون حمل کیف پول، هزینه‌هایی را بپردازید. نحوه کار این است که شما فقط باید اطلاعات کارت اعتباری یا بدهی خود را ذخیره کنید و می توانید ساعت هوشمند خود را نزدیک خواننده NFC نگه دارید تا هزینه یک فنجان قهوه یا ساندویچ را در یک کافه و … بپردازید.

مهم است که در نظر داشته باشید که ساعت‌های مختلف از روش‌های پرداخت متفاوتی استفاده می‌کنند، مانند ساعت‌های Apple از Apple pay، دستگاه‌های Wear OS از Google Pay استفاده می‌کنند، در حالی که ساعت‌های هوشمند Fitbit و Garmin نسخه‌های خود را به نام‌های Fitbit pay و Garmin pay دارند.

7. مقاومت در برابر آب:

Apple Watch 1

اکثر ساعت‌های هوشمند حداقل تا حدودی در برابر آب مقاوم هستند، اما فقط مدل‌های خاصی می‌توانند فرو رفتن در استخر یا غواصی عمیق‌تر را تحمل کنند. اگر این ویژگی برای شما مهم است، مشخصات را بررسی کنید.

شناگران همچنین چیزی مقاوم در برابر آب می خواهند و بسیاری از ساعت های هوشمند امروزی دارای رتبه IP هستند و شما به راحتی می توانید آنها را در استخر ببرید.ساعت‌های هوشمند شرکت‌هایی مانند گارمین بیشتر بر تناسب اندام متمرکز هستند و ویژگی‌های اضافی مانند ردیابی واریانس ضربان قلب، تشخیص خودکار ورزش، تخمین زمان بهبودی، نقشه‌های داخلی و غیره را ارائه می‌دهند.

8. قیمت گذاری

مشابه بسیاری از لوازم الکترونیکی مصرفی، بودجه و قیمت گذاری برای بسیاری از آنها مشکل ساز است. سازندگانی مانند RealMe و Oppo گزینه های سطح ابتدایی بسیار خوبی را در محدوده قیمت بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهند.

اگر به دنبال چیزی بهتر در میان رده هستید، شرکت هایی مانند Fossil و Fitbit گزینه های ساعت خوبی در آنجا دارند. وقتی صحبت از ساعت‌های ممتاز به میان می‌آید، اپل واچ سری 8 جدیدترین ساعت هوشمند این شرکت در بازار ایران است که در کل یک ساعت هوشمند خوب است و همچنین می‌توانید Galaxy Watch5 Pro را که جدیدترین پیشنهاد سامسونگ در رده ساعت‌های هوشمند اندرویدی است، بررسی و خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هفت =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من