فهرست:

راهنمای خرید پرینتر خانگی: چگونه چاپگر خانگی مناسب نیازهای خودمون را انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید پرینتر خانگی: هر آنچه برای چاپ نیاز دارید، یک پرینتر خانگی وجود دارد که می تواند آن را انجام دهد. اما دانستن نحوه انتخاب پرینتر، با توجه به تعداد زیاد گزینه های موجود در بازار، همیشه آسان نیست.در همین حال، راهنمای ما را بررسی کنید تا بهترین چاپگر را برای نیازهای خود پیدا کنید. با ما همراه باشید… 

راهنمای خرید پرینتر خانگی اولین سوالی که همه خریداران چاپگر باید به آن بپردازند به یک موضوع ساده مربوط می شود که چه چیزی و چقدر برای چاپ برنامه ریزی می کنید. پرینترهای جوهرافشان از کارتریج‌های جوهر استفاده می‌کنند که مرطوب روی کاغذ اعمال می‌شوند و به سرعت خشک می‌شوند، در حالی که پرینترهای لیزری از تونر استفاده می‌کنند، نوعی غبار جوهر که برای نتایج سریع و استفاده کارآمد از منابع به کاغذ می‌چسبد.

راهنمای جامع خرید اسپیکر | با انواع اسپیکرها و ویژگی های آنها آشنا شوید!

چاپگرهای جوهر افشان رنگی بخش عمده ای از بازار را به خود اختصاص داده اند زیرا می توانند تقریباً هر چیزی را چاپ کنند: مقالات، نمودارهای دایره ای، عکس های براق. و چاپگرهای جوهر افشان و همه کاره امروزی سریع هستند، اغلب با سرعت چاپی که با همتایان لیزری خود رقیب یا پیشی می گیرند.

 پرینترهای لیزری همچنان گزینه خوبی برای تنظیمات اداری هستند، در حالی که بیشتر چاپی که باید انجام دهید تک رنگ است. در بیشتر موارد، پرینترهای لیزری تک رنگ را می توان با قیمت های مقرون به صرفه خریداری کرد، سرعت چاپ خوبی را ارائه می دهد و با هزینه کمتری در هر صفحه نسبت به یک جوهر افشان رنگی چاپ می کند.اما شما باید تصمیم بگیرید که آیا از انعطاف پذیری چاپگر جوهرافشان رنگی صرف نظر کنید.

چاپگرهای لیزری رنگی گزینه دیگری هستند، اما معمولاً هزینه چاپ هر صفحه بالاتر از جوهر افشان رنگی هستند.چاپگرهای لیزری بازده صفحه عالی دارند. کارتریج های تونر با دوام آنها می تواند بین 3000 تا 20000 صفحه قبل از نیاز به تعویض دوام بیاورد.

کارتریج های جوهر افشان به طور متوسط بین 2000 تا 2500 دوام دارند. اگر زیاد یا اغلب چاپ نمی کنید، اهمیت کمتری دارد، اما برای چاپگرهای پرکار یا کسانی که برای دفترکار می خرند، می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند.

پرینترهای چند کاره

راهنمای خرید چاپگر خانگی 

چاپگر چندکاره پرینتری است که همچنین می تواند اسکن و فکس و همچنین چاپ کند. آنها در هر دو نوع جوهر افشان و لیزری عرضه می شوند و معمولاً به آنها چاپگرهای همه کاره یا چند منظوره (MFP) می گویند.

راهنمای خرید پرینتر خانگی برای مصارف خانگی، یک واحد چند منظوره بسیار منطقی است، نه تنها به این دلیل که ارزان تر از خرید یک چاپگر و یک اسکنر مستقل است، بلکه به خاطر صرفه جویی در اتاق یا میز کارتان میشود. ما آنها را به شدت برای کاربران خانگی توصیه می کنیم. MFP ها اسکن اسناد را مستقیماً در رایانه شما آسان می کنند، در حالی که برخی حتی فکس را نیز ارائه می دهند.

به احتمال زیاد از آنها در دفتر استفاده می شود، اما حتی در آن زمان، فکس تا حد زیادی از دنیای تجارت به جز در چند صنعت منتخب محو شده است، بنابراین ارزش افزوده آن زیاد نیست.

چاپگرهای عکس

راهنمای خرید چاپگر خانگی اگر به حفظ عکس های خانوادگی روی کاغذ بیشتر از چاپ تکالیف خانه و نمودارهای دایره ای علاقه دارید، یک چاپگر عکس اختصاصی (تک کاره) را در نظر بگیرید. اگرچه آنها فاقد انعطاف پذیری چند وظیفه ای هستند و کیفیت چاپ ها معمولاً بهتر است، اغلب با کیفیتی که از کیوسک یا خدمات پستی دریافت می کنید رقابت می کند یا فراتر می رود.

راهنمای خرید دوربین عکاسی برای مبتدیان

با این حال، هزینه ای که برای این نوع راحتی می پردازید، در هزینه چاپ است.بسیاری از چاپگرهایی که فقط برای استفاده اختصاصی عکس یا گرافیک فروخته می‌شوند، واحدهایی با اندازه کوچک هستند که می‌توانند عکس‌هایی تا اندازه ۴ در ۶ اینچ را چاپ کنند یا مدل‌هایی با فرمت عریض که برای چاپ رسانه‌هایی با عرض ۲۴ اینچ طراحی شده‌اند.

لوازم این چاپگرهای تخصصی نیز معمولاً گرانتر از لوازم چاپگرهای چندکاره معمولی هستند. هر دو کانن و اپسون مدل هایی دارند که 8.5 در 11 اینچ چاپ می کنند و از پنج یا شش رنگ جوهر برای تولید عکس هایی با دقت رنگ بیشتر استفاده می کنند و بسیاری از دستگاه‌های یکپارچه می‌توانند در صورت استفاده از کاغذ مناسب، عکس‌هایی تا اندازه 8.5 در 11 اینچ نشان دهند.

ادعاهای سرعت، وضوح و رنگ

راهنمای خرید پرینتر خانگی قبلاً برای یک تولیدکننده چاپگر، ادعای ظالمانه در مورد سرعت چاپگرهایشان یا انتظارات شما تا حد بازده صفحه از جوهر یا کارتریج تونر، بسیار آسان بود. امروزه تقریباً همه فروشندگان از مجموعه استانداردی از تست‌ها استفاده می‌کنند که توسط سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) توسعه یافته و دارای مجوز هستند.

پروتکل‌های تست ISO زمینه بازی برابر را فراهم می‌کنند – همه ادعاها و رتبه‌بندی‌ها با استفاده از مجموعه‌های اسناد و روش‌های آزمایش یکسان ایجاد می‌شوند. مشخصات مهم عبارتند از:

  • PPM:

به معنای “صفحات در دقیقه” است و راهنمایی برای سرعت چاپ یک چاپگر صفحات است. این به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، اما PPM می تواند به سرعت پیچیده شود. به عنوان مثال، چاپگرها دارای PPM بسیار متفاوتی برای سیاه و سفید در مقابل رنگ هستند، بنابراین برای بسیاری از چاپگرها معمول است که در صورت تمرکز بر رنگ، دو PPM متفاوت ارائه دهند.

PPM مخصوصاً برای چاپگرهای خانگی مهم نیست، مگر اینکه برای یک کار چاپی تحت فشار زمان قرار بگیرید یا نیاز به چاپ مقدار زیادی در یک زمان داشته باشید. میانگین PPM سیاه و سفید حدود 15 تا 20 صفحه است. رنگ کمتر است، در حدود 10 تا 15 صفحه در دقیقه.

  • DPI:

این به «نقطه در هر اینچ» یا چند نقطه جوهر اشاره دارد که چاپگر می‌تواند روی یک اینچ مربع کاغذ اعمال کند. این مشخصات برای مطالعه اینکه چگونه یک چاپگر در ایجاد تصاویر با وضوح بالا و جزئیات بالا خوب است مفید است. با این حال، این نیز کمی قدیمی است: روش‌ها و نرم‌افزارهای جدیدتر چاپ می‌توانند وضوح تصویر چاپ شده را بدون تغییر DPI افزایش دهند، بنابراین اجازه ندهید که این مشخصات تصمیم‌گیری نهایی باشد.

  • چرخه کار:

این عدد عبارت است از چند صفحه در ماه که به طور منطقی می توان انتظار داشت چاپگر چاپ کند. شما می خواهید تعداد صفحات مورد انتظار شما در ماه بسیار کمتر از این تعداد باشد تا چاپگر شما فرسوده و پارگی زیادی را تجربه نکند. این یک عدد مهم برای یک دفتر شلوغ با نیازهای چاپی زیاد است، اما برای استفاده در خانه معمولاً با شدت کمتر اهمیت کمتری دارد.

از این مشخصات به عنوان مبنایی برای مقایسه یک دستگاه با دستگاه دیگر استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که آنها فاکتورهای فراگیر نیستند، به خصوص اگر به دنبال چیز خاصی هستید.

قابلیت اتصال

راهنمای خرید پرینتر خانگی امروزه تقریباً هر دستگاه چاپی چندین گزینه اتصال را ارائه می دهد. اتصالات اولیه Wi-Fi و چاپ ابری اکنون استاندارد هستند، اما برای پروژه های خاص، انواع دیگر اتصالات ممکن است مفیدتر باشند.

  • USB:

اتصالات USB در چاپگرها رایج است و استاندارد USB-A مخصوصاً رایج است. این به شما امکان می دهد هارد دیسک های اکسترنال و انواع دستگاه های دیگر را متصل کنید، سپس از صفحه منوی چاپگر برای چاپ مستقیم فایل ها از آنها استفاده کنید. اگر نمی خواهید از رایانه خود به عنوان واسطه استفاده کنید، مفید است.

دوربین‌ها و سایر دستگاه‌هایی که از استاندارد PictBridge پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند این فرآیند را حتی روان‌تر کنند، اما به اندازه زمانی که در سال 2003 معرفی شد ضروری نیست. به خاطر داشته باشید که اکثر چاپگرهای خانگی هنوز از اتصالات USB-C پشتیبانی نمی‌کنند، اگرچه این در حال تغییر است.

  • اترنت:

چاپگرها همچنین ممکن است به درگاه های اترنت برای اتصال سیمی به اینترنت مجهز باشند. با این حال، نیازهای داده چاپگر نسبتاً ابتدایی است و اتصال اترنت سیمی به ندرت برای چاپگر خانگی ضروری است (این می تواند در برخی از تنظیمات چاپگر اداری مفیدتر باشد).

Wi-Fi:

اکثر چاپگرهای خانگی برای اتصال مستقیم به شبکه Wi-Fi شما طراحی شده اند. شما معمولاً اطلاعات Wi-Fi خود را در حین راه اندازی در اختیار آنها قرار می دهید.

سپس می‌توانید نرم‌افزاری را روی رایانه، تلفن یا دستگاه دیگری دانلود کنید تا کارهای چاپ را مستقیماً به چاپگر ارسال کنید، بدون نیاز به کابل. این یکی از راحت ترین گزینه ها برای پروژه های خانگی است. اتصالات Wi-Fi همچنین امکان چاپ از راه دور در دفتر را فراهم می کند که می تواند در موقعیت های کار از خانه بسیار مهم باشد.

  • Wi-Fi Direct:

Wi-Fi Direct یک اتصال همتا به همتا است که واقعاً به شبکه Wi-Fi شما مرتبط نیست. در عوض، سیگنال ایمن را مستقیماً بین دستگاه و چاپگر برقرار می کند. برای مثال AirPrint اپل نوعی اتصال Wi-Fi Direct است و سایر پلتفرم ها از فناوری های مشابه پشتیبانی می کنند. برای نیازهای چاپ در محل، ایمن، سریع و عالی است.

  • NFC:

NFC (ارتباطات میدان نزدیک) نیز در برخی از مدل‌ها موجود است و به شما این امکان را می‌دهد که چاپگر خود را به سادگی با لمس دستگاه در ناحیه مشخصی از چاپگر خود به تلفن هوشمند یا رایانه لوحی متصل کنید.

  • چاپ ابری:

بسیاری از چاپگرهای کاملاً برجسته، به‌ویژه AIOها، اکنون ویژگی‌های مبتنی بر اینترنت را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد به عکس‌های ذخیره‌شده در سایت‌هایی مانند Facebook، Flickr، Dropbox و Google Drive دسترسی داشته باشید ، همچنین به چاپ از راه دور و دسترسی به آثار هنری و صنایع دستی می‌توانید دسترسی داشته باشید.

راهنمای خرید بهترین هندزفری و هدفون

چاپ کنید به خاطر داشته باشید که اگر چاپگر شما به اینترنت وصل نباشد، نمی‌توانید به سرویس‌های گفته شده دسترسی داشته باشید یا از راه دور از دستگاه‌هایی مانند تلفن هوشمند یا تبلت روی آن چاپ کنید.

  • کارت‌های SD:

برخی از چاپگرها ممکن است اسلات‌هایی برای کارت‌های SD نیز داشته باشند که می‌توانید با استفاده از منوی چاپگر در میان آنها پیمایش کنید و فایل‌های انتخابی را برای چاپ انتخاب کنید. این ممکن است مخصوصاً برای عکاسانی مفید باشد که می‌توانند کارت‌های SD را مستقیماً از دوربین به چاپگر منتقل کنند.

هزینه جوهر

راهنمای خرید چاپگر خانگی اگر به طور مرتب کارهای چاپ بزرگ انجام می دهید – شاید برای یک تجارت خانگی یا یک موقعیت کاری از راه دور که نیاز به نسخه های چاپی دارد – هزینه جوهر چاپ فاکتور بزرگی است که باید در نظر بگیرید.

هزینه جوهر را می توان در هر صفحه اندازه گیری کرد، اما کارایی به مدل چاپگر و نحوه طراحی آن بستگی دارد. یک چاپگر قدرتمند و گران قیمت ممکن است فقط حدود 1200 تومان برای هر صفحه سیاه و سفید و 2400تومان برای هر صفحه رنگی قیمت داشته باشد.چاپگر مقرون به صرفه تر (یا کارتریج ارزان تر) ممکن است این هزینه ها را افزایش دهد، اما تفاوت زیادی نیست مگر اینکه صدها و صدها صفحه را هر ماه چاپ کنید.

راهنمای خرید دوربین عکاسی برای مبتدیان

برخی از چاپگرها اطلاعات مستقیم هزینه هر چاپ را ارائه می دهند که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به دنبال آن بگردید، یا می توانید هزینه کارتریج های تونر را بر بازده صفحه کارتریج از هزینه چاپ خود تقسیم کنید.

طرح های اشتراک برای عرضه مداوم جوهر چاپگر می تواند در صورت لزوم به کاهش هزینه های مشاغل خانگی کمک کند. خرید کارتریج های پر شده یا خود پر کردن مجدد آنها یک چشم انداز دشوار است: بسیاری از چاپگرها کارتریج هایی را که جدید نیستند و مستقیماً از سازنده خریداری شده اند نمی شناسند.

دورو (چاپ یا اسکن دو طرفه)

راهنمای خرید چاپگر خانگی یکی از ویژگی هایی که بسیار رایج شده است و ما آن را یک مزیت بزرگ می دانیم، دوبلکس شدن خودکار است. Duplexing به چاپ یا اسکن هر دو طرف صفحه بدون نیاز به ورق زدن دستی صفحه اشاره دارد. در چاپگر، دورو شدن با چاپ سمت اول صفحه، عقب کشیدن صفحه از طریق چاپگر، ورق زدن آن و چاپ سمت دیگر انجام می شود.

بسیاری از دستگاه‌های یکپارچه با یک تغذیه خودکار اسناد (ADF) برای اسکنر نیز دارای قابلیت دوطرفه هستند که به شما امکان می‌دهد هر دو طرف صفحه را اسکن کنید، زیرا سند از طریق ADF تغذیه می‌شود. یک دستگاه همه کاره بدون تغذیه خودکار اسناد نمی‌تواند اسکن دورو بدون اینکه صفحه را روی شیشه اسکن برگردانید، انجام دهد.

اگر صفحات دو طرفه را به طور مکرر اسکن می کنید، مانند صفحاتی که از یک مجله بریده شده اند، اسکن دوطرفه یک راحتی عمده است.

جابجایی کاغذ

paper guy 123RF هر چاپگر از یک پشته چربی 8.5 در 11 کاغذ تغذیه می کند، اما در مورد پاکت های قانونی، کارت های فهرست و استوک گلاسه چطور؟ خوشبختانه، اکنون بسیاری از چاپگرها دارای سینی های خوراک اختصاصی برای چاپ روی کاغذهای تخصصی با اندازه های غیرمعمول یا وزن های مختلف هستند، که رسیدگی به آن شرایط را در هنگام بیرون آمدن آسان تر می کند.

راهنمای خرید لپ تاپ| ۸ نکته کلیدی برای خرید لپ تاپ مناسب بودجه شما

اندازه سینی ورودی را در اینجا در نظر بگیرید: سینی های کوچکتر باید همیشه کاغذ اضافه کنید، در حالی که یک قیف 250 صفحه ای می تواند آن را یک بار در ماه تبدیل کند.

چاپگر برای خانه های مدرن بدون کاغذ

راهنمای خرید پرینتر خانگی بسیاری از خریداران چاپگر در دهه 2020 با معمایی از نوع متفاوت روبرو هستند: خانه های آنها عمدتاً بدون کاغذ است و بیشتر کارهای آنها دیجیتال است. با این حال، آنها هنوز برای پروژه های هنری عکس گاه به گاه یا اسکن و ارسال امضا به چاپگر نیاز دارند.

برای خریدارانی مانند اینها، چاپگر بزرگ ممکن است ارزشش را نداشته باشد، به خصوص وقتی صحبت از فضای اشغال شده و نگهداری کارتریج جوهر آنها می شود.

 نوع جدیدی از چاپگر محبوبیت زیادی پیدا کرده است – چاپگرهای خانگی جمع و جور و اغلب قابل حمل که برای کارهای عجیب و غریب در اینجا و آنجا بدون اشغال فضا یا تلاش ساخته شده اند. یک نمونه چاپگر بی سیم Canon Pixma iP110 است .

انتخاب دیگر HP Tango X بسیار قابل حمل است . چاپگرهایی مانند اینها به گونه ای طراحی شده اند که مستقیماً روی تلفن یا لپ تاپ شما کار کنند و تقریباً در هر جایی قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یک =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من