فهرست:

5نکته، چگونه با سه پایه عکس های شارپ بگیریم؟

چگونه با سه پایه عکس های شارپ بگیریم اگر هدف شما گرفتن عکس های واضح در هنگام عکاسی در داخل خانه، در شب، در مناطق سایه دار یا با دیافراگم باریک است، سه پایه یک قطعه ضروری از تجهیزات است. متأسفانه، قرار دادن دوربین روی سه پایه و شلیک عکس‌های معمولی، تصاویر واضحی برای شما به همراه نخواهد داشت. در عوض، باید سه پایه، تنظیمات و لوازم جانبی خود را با دقت تنظیم کنید تا وضوح را به حداکثر برسانید – و این چیزی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

به طور خاص، ما پنج تکنیک اساسی عکاسی از سه پایه برای عکس‌های شارپ را به اشتراک می‌گذاریم، و تعداد انگشت شماری از نمونه‌ها را درج می‌کنیم تا بدانید تکنیک‌های ما دقیقاً چه چیزی می‌توانند ارائه دهند. چه سعی کرده باشید از سه پایه استفاده کنید اما به تولید عکس های تار ادامه دهید، یا فقط یک سه پایه خریداری کرده باشید و برای گرفتن عکس های شفاف نحوه استفاده را نمی دانید، مطمئناً این مقاله برای شما مفید خواهد بود!

1. پایه های سه پایه را فقط در صورت لزوم باز کنید:

چگونه با سه پایه عکس های شارپ بگیریم

قبل از خرید سه پایه ، احتمالاً حداکثر ارتفاع آن را بررسی کرده اید. پس از همه، شما احتمالا ایده خم شدن برای هر ضربه را دوست نداشتید. اما در حالی که خرید یک سه پایه بلند کاملاً خوب است – و مطمئناً با سناریوهایی مواجه خواهید شد که قد بلندتر بهتر است! – من توصیه نمی‌کنم زمانی که سه‌پایه‌تان را از کیف بیرون می‌آورید، آن را تا حداکثر ارتفاعش دراز کنید.

نوشته های مرتبطراهنمای خرید دوربین عکاسی برای مبتدیان

گاهی وقت هامی بینیم که عکاسان جوان همیشه این کار را انجام می دهند، اما حقیقت این است: با افزایش طول پاها، ثبات و استحکام سه پایه کاهش می یابد و این از دست دادن پایداری می‌تواند بر وضوح تأثیر بگذارد، به‌خصوص اگر روی زمین ناهموار کار می‌کنید، نوردهی‌های بسیار طولانی می‌گیرید یا در مکانی بادخیز تنظیم شده‌اید.

البته بلند کردن پاها تا قد کامل گاهی اجتناب ناپذیر است، اما اگر می‌خواهید پاها را دراز کنید، با باز کردن قسمت بالایی (بزرگتر/ضخیم‌تر) پاها شروع کنید و تنها پس از آن به سمت پایین‌تر (نازک‌تر) بروید.

2

شما باید ستون مرکزی سه پایه خود (گردن سه پایه) را در آخر گسترش دهید. ستون‌های وسط بسیار مستعد ایجاد لرزش هستند و قطعاً نمی‌خواهید با ستون وسط گسترده در باد، باران یا آب تند عکس بگیرید، مگر اینکه راه دیگری برای گرفتن عکس مشاهده نکنید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند:۸ نکته که قبل از خرید ساعت هوشمند توجه کنید!

به خاطر داشته باشید که نتایج شما به شدت به نوع سه پایه ای که خریداری کرده اید نیز بستگی دارد. یک مدل بزرگ، سنگین و ناهموار ممکن است قادر باشد تا تمام قد خود – حتی در شرایط سخت‌تر – بدون از دست دادن پایداری قابل توجهی گسترش یابد، در حالی که یک سه پایه مسافرتی سبک وزن (مخصوصاً اگر در سمت ارزان‌تر باشد) به مراتب بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

2. هر گونه لرزشگیر تصویر را خاموش کنید:

چگونه با سه پایه عکس های شارپ بگیریم

آیا دوربین شما تثبیت کننده تصویر را ارائه می دهد؟ لنز شما چطور؟

این روزها، بسیاری از تجهیزات دارای تثبیت‌کننده هستند که می‌تواند برای گرفتن عکس‌های تیز دستی با سرعت شاتر پایین بسیار مفید باشد. با این حال، اگر تجهیزات تثبیت‌شده تصویر را بردارید و آن‌ها را روی سه‌پایه نصب کنید، تثبیت‌کننده باعث می‌شود که لنز یا قسمت‌های داخلی دوربین پس از فشار دادن دکمه شاتر حرکت کنند (به نظر می‌رسد حرکت آهسته در منظره یاب است).

همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید، یک تصویر متحرک برای وضوح چندان عالی نیست، و در حالی که هنگام عکاسی با سرعت شاتر در حدود 1/60 ثانیه و بالاتر مشکلی ایجاد نمی کند، به محض اینکه وارد منطقه ای با نوردهی طولانی می شوید، شروع به دیدن اثرات آن خواهم کرد.

توصیه محم؟ به محض اینکه دوربین خود را روی سه پایه نصب کردید، مطمئن شوید که تمام فناوری تثبیت کننده خاموش است. به طور کلی می‌توانید تثبیت‌کننده دوربین را در منو غیرفعال کنید، در حالی که تثبیت لنز را می‌توانید با یک سوئیچ روی پایه غیرفعال کنید.

توجه: اگر در شرایط ناپایدار (مثلاً باد شدید) عکس می‌گیرید، شاید ارزش آن را داشته باشد که لرزشگیر تصویر را دوباره روشن کنید. تعیین اینکه آیا تثبیت در چنین شرایطی ایده‌آل است یا خیر، دشوار است، بنابراین من واقعاً شما را تشویق می‌کنم چند عکس بگیرید، برخی با تثبیت و برخی بدون تثبیت انجام دهید.

3. مطمئن شوید که آینه دوربین خارج از مسیر است:

4.1

دوربین های DSLR دارای آینه هایی هستند که نور را از طریق منظره یاب منعکس می کنند تا بتوانید از طریق لنز ببینید. با این حال، آینه اصلی – که در جلوی سنسور دوربین قرار می‌گیرد – با فشار دادن دکمه شاتر به سمت بالا می‌چرخد، و این «لپ زدن آینه» می‌تواند باعث ایجاد لرزش‌های داخلی شود که به آن منجر می‌شود.

نوشته های مرتبط…. راهنمای خرید دوربین عکاسی برای مبتدیان

خوشبختانه تاری، چند راه آسان برای جلوگیری از تاری در اثر سیلی آینه وجود دارد. می توانید از تنظیمات قفل آینه دوربین خود استفاده کنید، که معمولاً با فشار دادن دکمه شاتر باعث می شود آینه به سمت بالا برگردد ( برای گرفتن عکس باید دوباره دکمه را فشار دهید).

گزینه دیگر این است که دوربین خود را به حالت Live View تغییر دهید، که به طور خودکار آینه را از مسیر خارج می کند. توجه داشته باشید که دوربین‌های بدون آینه – همانطور که از نامشان پیداست – فاقد این آینه هستند و بنابراین از ضربه زدن به آینه کاملاً خودداری کنید.

5

یک نکته (مرتبط) دیگر: حتی زمانی که با هر گونه ارتعاش مربوط به آینه برخورد کردید، شاتر دوربین شما می تواند هنگام حرکت برای نمایش سنسور، لرزش ایجاد کند. با این حال، می توانید با تنظیم دوربین خود بر روی حالت شاتر الکترونیکی پرده جلو یا حالت شاتر الکترونیکی استاندارد آن، از این امر جلوگیری کنید.

4. از تایمر دو ثانیه ای یا شاتر از راه دور استفاده کنید:

6

آیا تا به حال از دکمه شاتر برای گرفتن عکس در زمانی که دوربین روی سه پایه قرار دارد استفاده می کنید؟ اگر پاسخ “بله” است، احتمالاً با فشار دادن دکمه شاتر با انگشت خود تاری را معرفی می کنید – بنابراین ضروری است تایمر دو ثانیه ای دوربین خود را روشن کنید می بینید، یک تایمر دو ثانیه ای به تاری یک لحظه اجازه می دهد تا قبل از اینکه شاتر عملاً روشن شود، خاموش شود.

توجه داشته باشید که پس از فشار دادن دکمه شاتر، باید دستان خود را از دوربین بردارید. در غیر این صورت، تایمر دو ثانیه تاثیری نخواهد داشت.

با این حال، اگر می‌خواهید بیشتر محتاط باشید – یا این ایده را دوست ندارید که بعد از هر بار فشار دادن دکمه شاتر منتظر بمانید – می‌توانید از راه دور استفاده کنید. این به شما امکان می دهد دوربین خود را به صورت بی سیم فعال کنید، بنابراین مطمئن می شوید که هرگز دکمه شاتر را لمس نمی کنید و تصاویر شما واضح و واضح هستند.

(بعضی از دوربین ها به شما اجازه می دهند با استفاده از گوشی هوشمند خود همان جلوه ایجاد کنید، بنابراین اگر نمی خواهید برای کنترل از راه دور پولی بپردازید، توصیه می کنیم از طریق قابلیت های گوشی و دوربین را بررسی کنید!)

5. از یک سه پایه محکم استفاده کنید (و به آب و هوا توجه کنید)

چگونه با سه پایه عکس های شارپ بگیریم

حتی اگر همه کارها را به درستی انجام دهید، ممکن است همچنان با عکس‌های تار مواجه شوید – فقط به این دلیل که سه پایه شما و/یا شرایط تکنیک خوب شما را خراب می‌کنند. برخی از سه پایه ها به سادگی سست هستند، به خصوص مدل های پلاستیکی.

من واقعاً خرید یک مدل آلومینیومی یا فیبر کربنی را توصیه می‌کنم (آلومینیوم ارزان‌تر اما سنگین‌تر است، در حالی که فیبر کربن سبک‌تر اما گران‌تر است). همچنین باید مطمئن شوید که سه پایه‌ای که خریداری می‌کنید می‌تواند وزن تنظیمات دوربین شما را تحمل کند.

یک دوربین بدون آینه جمع و جور با لنز پرایم 24 میلی‌متری نسبت به دوربین‌های DSLR سنگین با لنز 70 تا 200 میلی‌متری f/2.8 ثابت نگه‌داشتن آن بسیار آسان‌تر است. مهم است که به آب و هوا و شرایط نیز فکر کنید.

باد می تواند یک سه پایه خوب را بی ثبات کند (به خصوص اگر پاها و ستون مرکزی کاملاً کشیده شده باشند)، همین امر در مورد آب جاری نیز صدق می کند (مثلاً اگر در ساحل یا رودخانه عکاسی می کنید) می‌توانید سه‌پایه‌های ناهموار و فوق‌العاده محکمی بخرید که می‌توانند شرایط سخت را تحمل کنند، اما این سه پایه‌ها بسیار گران یا به‌طور نامطلوب سنگینی هستند.

گاهی اوقات، گرفتن یک عکس واضح با تجهیزاتی که در اختیار دارید به سادگی امکان پذیر نیست، در این صورت یا باید کمی تاری را بپذیرید یا زمانی که شرایط چندان سخت نیست، برگردید.

می دانید که چگونه با استفاده از سه پایه عکس های واضح بگیرید و آماده هستید که با دوربین خود بیرون بروید و عکس های شگفت انگیزی بگیرید! فقط به یاد داشته باشید که از تایمر دو ثانیه ای یا کنترل از راه دور بی سیم استفاده کنید، با دقت به شرایط توجه کنید، با مشکلات ناشی از داخلی دوربین (مثلاً تثبیت کننده تصویر) مقابله کنید و مطمئن شوید که ابزار مناسبی برای کار دارید.

photographi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 6 =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من