فهرست:

راهنمای خرید بهترین هندزفری و هدفون

امروزه بازار صوت پرشده از برندهای مختلف و هدفون های گوناگون اما انتخاب بین بهترین هندزفری و هدفون کار دشواری است. انتخاب های زیادی در نوع ، مارک و قیمت گیج کننده است، بازار مملو از مارک های صوتی است ، برخی از برندهای برجسته ای که نام خود را در صنعت صوت تقویت کرده اند و مجموعه ای از مارک های نسبتاً جدید که به دلیل کیفیت و/یا قیمت مناسب دستگاه هایشان به طور فزاینده ای محبوب می شوند.

چند نام مشهور در صنعت صوت عبارتند از: Sony ، Jabra ، AKG ، Poineer ، Bose ، Audio Technica ، Skullcandy ، Philips  و غیره. از سوی دیگر ، برخی از مارک های صوتی مقرون به صرفه و جدید عبارتند از Noise ، Boat ، Mi Audio ، OnePlus ، Honor ، pTron و Realme.

اولین چیزی که می خواهید پس از تعیین بودجه برای خرید راهنمای خرید بهترین هندزفری و هدفون قریب الوقوع تصمیم بگیرید ، نوع هدفون مورد نظر شما است. سه نوع اصلی در سبک هدفون وجود دارد که شامل:

1. هدفون های داخل گوش

2. هدفون های روی گوش

3. هدفون‌های دور گوش

بهترین هندزفری و هدفون برای موسیقی و مکالمه

  • هدفون داخل گوش

راهنمای خریدبهترین هندزفری و هدفون داخل گوش که در اصطلاح عامیانه به عنوان هدفون نیز شناخته می شوند ، قابل حمل ترین وسیله از بین این سه نوع هستند و در مجرای گوش شما قرار می گیرند. هدفون‌های داخل گوش می‌توانند از مدل‌های یک‌بار مصرف که در هواپیما تهیه می‌کنید گرفته تا گوشی‌هایی که سازندگان گوشی‌های هوشمند با محصولات خود شامل می‌شوند، گرفته تا جوانه‌های درجه یک که سعی می‌کنند با مدل‌های بزرگ اندازه صوتی مطابقت داشته باشند. برخی از مدلها ، به ویژه مدلهای اسپرت ، مجهز به بال یا باله برای تناسب مناسب و ایمن هستند.

بهترین هندزفری و هدفون برای موسیقی و مکالمه

  • هدفون روی گوش

هدفون های روی گوش یا “فوق شنوایی” آنهایی هستند که در بالای گوش بیرونی شما قرار دارند اما گوش شما را کاملاً نمی پوشانند یا آن را در بر نمی گیرند. نوار هدفون معمولاً روی این هدفون از پشت یا پشت سر شما عبور می کند. اینها به طورکلی کوچک‌تر و سبک‌تر از هدفون‌های گوش هستند و در انواع باز و بسته عرضه می‌شوند. گوش های داخل گوش همچنین اجازه می دهد سر و صدای محیط بیشتر از گوش های اضافی عبور کند.

370a778f56e7c3b4c5e04fa5e05491d55be7e48d

  • هدفون دور گوش

هدفون های دورگوش شامل آنهایی هستند که گوش های شما را به طور کامل در بر می گیرد. اینها بزرگ‌ترین هدفون از سه نوع هدفون هستند و همچنین در دو نسخه پشت بسته و پشت‌باز عرضه می‌شوند. هدفون‌های پشت‌باز معمولاً راحت‌ترین نوع از این سه نوع هستند و هدفون‌های پشت بسته نیز عایق صوتی طبیعی عالی را ارائه می‌دهند.

 

مقالات مرتبط: نقد و بررسی تخصصی هدفون بلوتوثی اپل مدل AirPods Max

 

  • لغو سر و صدای فعال در مقابل جداسازی نویز منفعل

ANC (لغو نویز فعال) در حال حاضر یک ویژگی بسیار برجسته است که کاربران از محصولات صوتی باکیفیت انتظار دارند. حتی داخل گوش با ANC همراه است ، غوطه ور شدن در یک پیله صدا به طور کامل می تواند برای برخی جذاب باشد. آنها با استفاده از میکروفون در هدفون برای تجزیه و تحلیل سر و صدای محیط کار می کنند و سپس امواج صوتی مخالف تولید می کنند تا صدا را به طور کلی لغو کنند.

برخی از افراد احساس می کنند که ANC دچار تشنج می شود زیرا به دلیل فشار زیاد به گوش برخی افراد آسیب می رساند و باعث سردرد می شود. آنها همچنین باتری مدل های بی سیم را بسیار سریعتر از هدفون ها با حذف نویز غیرفعال ساده تخلیه می کنند. با این حال ، اگر دائماً در محیط های پر سر و صدا هستید یا اغلب در هواپیما سفر می کنید ، هدفون ANC می تواند مفید باشد زیرا حتی صداهای کوچک و آزاردهنده مانند صدای زنگ AC را نیز لغو می کند.

بنابراین ، اگر این سطح از انزوا برای شما جذاب است ، خرید هدفون ANC را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ، هدفون را با عایق معمولی (منفعل) خریداری کنید. هدفون هایی با انزوا غیرفعال ارزان تر هستند و در محدود کردن صداهای خارجی مناسب هستند.

  • هدفون بی سیم

هدفون و هدفون بی‌سیم به‌آرامی اما مطمئناً به‌وسیله‌ای برای گوش دادن به مصرف‌کنندگان تبدیل می‌شود. این امر به دلیل اخراج جک 3.5 میلی‌متری صدا در تلفن‌های هوشمند سرعت گرفته است. همچنین کابل ها را حذف می کند ، به جز هدبند یا کابل که دو ایرباد یا فنجان گوش را متصل می کند و باعث تحرک بیشتر می شود.

هدفون‌های بی‌سیم همچنین مجهز به کدک های جدید و بهبودیافته بلوتوث مانند AAC، AptX، AptX HD، AptX Low Latency هستند که تجربه گوش دادن را بهبود می‌بخشد و/ یا مشکلات تأخیری را حل می‌کند. با این حال ، هدفون های بی سیم معمولاً گرانتر از هدفون های سیمی هستند. مشکل دیگر این است که باید آنها را به طور مداوم شارژ کرد. هدفون بی سیم به طور معمول دارای عمر باتری 15 تا 30 ساعت است در حالی که عمر باتری هدفون های بی سیم بین 6 تا 18 ساعت متغیر است.

  • هدفون های بی سیم واقعی

بهترین هدفون بی‌سیم واقعی برای موسیقی در حال حاضر یک بخش بسیار محبوب در محصولات صوتی است. آنها هدفون‌های داخل گوش هستند که در کیفی ذخیره می‌شوند که به‌عنوان شارژر نیز برای آنها عمل می‌کند. آنها بسیار قابل‌حمل هستند، برای یک شیوه زندگی فعال عالی هستند. اکثر آنها حتی دارای عمر باتری قابل توجهی هستند ، به طور متوسط ​​5-8 ساعت روی خود هدفون با 2-3 بار اضافی از قاب شارژ.

مشخصات صوتی را که در انتخاب بهترین هندزفری و هدفون برای موسیقی و مکالمه بیشتر از آن لذت می برید در نظر بگیرید و هدفونی را خریداری کنید که در آن دسته قرار می گیرد. سه نوع اصلی صدا وجود دارد – گرم ، خنثی و روشن.

خنثی به‌عنوان مقدس شنیدن صدای پیشرفته در نظر گرفته می‌شود و افراد صوتی معمولاً به دنبال نمای صوتی خنثی برای شنیدن “خالص‌ترین” صدا هستند. با این حال ، هدفون های خنثی بسیار مبهم و نادر هستند زیرا باید هر فرکانس صدا را به همان اندازه تولید کنند.

اکثر هدفون ها صدای خود را دارند و حتی هدفون هایی که اغلب اوقات بی طرف هستند ، به معنای واقعی خنثی نیستند. بنابراین ، بهتر است سعی کنید یک هدفون با صدای متعادل با کمی گرما یا روشنایی پیدا کنید.

هدفون های “گرم” به سمت فرکانس های باس متمایل می شوند که باعث می شود صدا و بیس برجسته تر شوند. آنها معمولاً دارای امضای صوتی بسیار جذاب و صدا “راحت” هستند. برخی از هدفون های گرم گرچه بسیار تپنده و بیس سنگین هستند ، و شما باید از آن ها خودداری کنید زیرا صدا را یکپارچه می کنند. هدفون های “روشن” در بازتولید صداهای بلند سه برابر بهتر عمل می کنند. آنها می توانند خش خش و نقص در ضبط ها را آشکار کنند ، بنابراین کاربران معمولی معمولاً نمی خواهند این را در استفاده روزمره خود بشنوند.

 

مقالات مرتبط: راهنمای خرید بهترین رینگ لایت

 

  • هدفون های پشت بسته یا پشت‌باز

بهترین هندزفری و هدفون برای موسیقی و مکالمه

دو مدل از هدفون های پشت باز و پشت بشته

برای انتخاب یک جفت هدفون پشت بسته دارای یک بدنه بیرونی بدون سوراخ یا دریچه است که صدای داخل فنجان ها را به دام می اندازد و همچنین صداهای خارجی را خارج می کند. این امر گاهی اوقات باعث می شود موسیقی شما کمی غیر طبیعی به نظر برسد ، به ویژه در مقایسه با هدفون های پشت باز ، با این حال ، آنها قطعاً خروجی باس قوی تری را ارائه می دهند که می تواند به دلیل انعکاس کمی در نت های باس باشد. بااین‌وجود، آنها برای رفت‌وآمد و گوش دادن به موسیقی در مکان هایی مانند دفتر کار، هواپیما یا هر مکان عمومی، گزینه بهتری هستند. اینها همچنین برای ضبط و میکس صوتی بهتر هستند زیرا جداسازی برای این کارها بسیار مهم است.

آنها صدای زیادی را وارد می‌کنند، که شمارا از گوش دادن منحرف می‌کند و علاوه بر این، نشت صدای زیادی نیز دارند. بنابراین، اگر در یک مکان عمومی هستید، همه‌کسانی که نسبتاً نزدیک شما نشسته‌اند قادر به شنیدن موسیقی هستند، و شما قادر خواهید بود به شکایت آنها در مورد آن گوش دهید! آنها همچنین کمی شکننده تر از هدفون‌های بسته هستند زیرا رطوبت می تواند به راحتی وارد آن شود و وسایل الکترونیکی داخلی را خراب کند.

بنابراین، نکته اصلی این است که هدفون پشت‌باز طبیعی‌تر به نظر می‌رسد، اما پشت بسته برای گوش دادن به موسیقی در خارج از خانه یا استودیوی شما بهتر است.

آنها به هوا اجازه می دهند از طریق کاسه های گوش عبور کند و از ایجاد فشار جلوگیری می کند. بسیاری از هدفون های درجه یک دارای پشت باز هستند تا بتوانند صدای طبیعی تری داشته باشند. با این حال ، اگر در سکوت کامل نباشید ، این هدفون تمام جذابیت خود را از دست می دهد.


خرید هدفون بلوتوثی AirPods Max از دیجی کالا

 

آنها صدای زیادی را وارد می‌کنند، که شمارا از گوش دادن منحرف می‌کند و علاوه بر این، نشت صدای زیادی نیز دارند. بنابراین، اگر در یک مکان عمومی هستید، همه‌کسانی که نسبتاً نزدیک شما نشسته‌اند قادر به شنیدن موسیقی هستند، و شما قادر خواهید بود به شکایت آنها در مورد آن گوش دهید! آنها همچنین کمی شکننده تر از هدفون‌های بسته هستند زیرا رطوبت می تواند به راحتی وارد آن شود و وسایل الکترونیکی داخلی را خراب کند.

بنابراین، نکته اصلی این است که هدفون پشت‌باز طبیعی‌تر به نظر می‌رسد، اما پشت بسته برای گوش دادن به موسیقی در خارج از خانه یا استودیوی شما بهتر است.

  • هدفون سیمی در مقابل بی سیم

در چند سال گذشته ، هدفون های بی سیم محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و بازار را در دست دارند. همچنین، از زمانی که اپل AirPods را در سال 2016 منتشر کرد ، هدفون‌های بی سیم واقعی مورد توجه قرار گرفته است و اکثر مارک‌های صوتی تصمیم گرفته‌اند منقار خود را در این بازار پرسود فرو کنند. بیایید به دسته‌های سیمی و بی سیم نگاه کنیم.

bisim blotooth

  • هدفون سیمی

در داخل گوش ، روی گوش و بیش از گوش دارای انواع سیم دار هستند که معمولاً به عنوان انتخاب مطمئن در دنیای صوتی مورد استقبال قرار می گیرند. افراد صوتی معمولاً به کیفیت صدای هدفون‌های سیمی قسم می‌خورند زیرا سیگنال آنالوگ دریافت می‌کنند که می‌تواند داده‌ها را بیشتر از بلوتوث کنترل کند. فرمت های بدون ضرر مانند FLAC ، WAV یا ALAC در هدفون های سیمی بسیار بهتر از نمونه های بی سیم آنها به نظر می رسند. با این حال ، فناوری بلوتوث در صدا بسیار سریع در حال پیشرفت است.

با این وجود ، هدفون های سیمی تاخیری ندارند و نیازی به شارژ مداوم باتری ندارند مانند هدفون های بی سیم . بسیاری از آنها در USB-C و انواع Lightning برای رفع عدم وجود جک 3.5 میلی متری در تلفن های هوشمند عرضه می شوند. بااین‌حال، گاهی اوقات خود کابل می تواند مشکل‌ساز باشد زیرا برخی از آنها به‌راحتی درهم‌پیچیده و/یا شکسته می شوند.

ویژگی های بهترین هندزفری و هدفون برای موسیقی و مکالمه

  • امپدانس

مطابقت امپدانس هدفون با دستگاهی (که از آن استفاده می‌کنید) ضروری است. ما قصد نداریم به تعریف دقیق فنی امپدانس بپردازیم. فقط بدانید که بیشتر هدفون‌هایی که دارای امپدانس کم (16 تا 32 اهم) هستند، بهقدرت کمتری برای هدایت سطوح صوتی بالا نیاز دارند. بنابراین، هدفون‌های کم امپدانس با دستگاه‌هایی باقابلیت تقویت ضعیف مانند پخش کننده‌های موسیقی قابل حمل و تلفن‌های هوشمند به خوبی کار می‌کنند. در همین حال، هدفون‌هایی با امپدانس بالا قدرت بیشتری را برای ارائه سطوح صوتی قابل قبول می‌طلبند.

بنابراین، هدفون‌های استودیویی با امپدانس 250 اهم، مانند Beyerdynamic DT-880 Pro، برای هدایت آن به منبع قدرت اختصاصی (مانند تقویت کننده‌ها) نیاز دارند. بنابراین، شما باید به طور گسترده در این موردتحقیق کنید. هنگام استفاده از تقویت کننده‌های قوی، هدفون‌هایی با امپدانس کم نیز مستعد “ضربه زدن” هستند.

  • حساسیت

اگر در مورد میزان صدای هدفون خود بسیار نگران هستید ، باید حساسیت هدفون را بررسی کنید. حساسیت میزان صدای بلند یک هدفون را مشخص می کند. اکثر هدفون ها با حساسیت تقریبی 96-110 دسی بل هستند. هدفونهای زیر 85 دسی بل بسیار نرم هستند و باید از آنها اجتناب کرد ، و بالاتر از 110 دسی بل به طور بالقوه می تواند به توانایی شنوایی شما آسیب برساند.

  • راحتی و تناسب

راهنمای خرید بهترین هندزفری و هدفون بسیار مهم است که هدفون هایی را پیدا کنید که مناسب ترین ساعت ها برای شما باشد. معمولاً هدفون های بیش از حد راحت ترین هستند ، اما حتی در اینجا نیز باید در مورد چند مورد احتیاط کنید. هنگام خرید گوشواره ، اطمینان حاصل کنید که نوار سر به بالای سر شما نفوذ نکرده و باعث ناراحتی شما نشود. معمولاً نوارهای سر با فوم حافظه یا لایه فوم معمولی به راحتی کمک می کند.

اطمینان حاصل کنید که فنجان های گوش نیز نرم و راحت هستند. فنجان های حافظه فوم مموری بهترین هستند زیرا با شکل منحصر به فرد گوش شما مطابقت دارند. روکش روی فوم حافظه معمولاً از چرم یا مش است. چرم راحت است اما پس از مدت طولانی استفاده می تواند خیلی گرم شود. بنابراین، مش برای ساعات طولانی گوش دادن گزینه بهتری خواهد بود.

بااین‌حال، مش بر نشت و جداسازی صدا تأثیر منفی می‌گذارد. وقتی صحبت از داخل گوش به میان می‌آید، استاندارد طلایی نوک گوش با فوم حافظه است. اینها همچنین با شکل مجرای گوش شما مطابقت دارند و باعث افزایش انزوا و خروجی بهتر بأس می‌شوند. بااین‌حال، در صورت یافتن تناسب مناسب، نکات لاستیکی معمولی نیز می‌تواند موثر باشد.

برخی از تولیدکنندگان صدا، مانند 1MORE، تعداد زیادی گوش را با اشکال و اندازه‌های مختلف ارائه می‌دهند. این به کاربران امکان می‌دهد تناسب بسیار سفارشی را پیدا کنند که به‌راحتی کلی کمک می‌کند و همچنین به شما کمک می‌کند تجربه گوش دادن بهتری داشته باشید. همچنین، سعی کنید گوش‌هایی با نازل‌های زاویه‌دار (نوک جوانه‌ها) پیدا کنید. اینها ارگونومیک‌تر هستند و به‌تناسب بهتر کمک می‌کنند.

  • مشخصات صدا

01b76cbd2d11a0b5324d287f0fbc307949b7b739

  • پاسخ فرکانس

این مشخصات محدوده صدایی را که هدفون قادر به تولید آن است به شما می گوید. محدوده بر اساس هرتز (هرتز) اندازه گیری می شود و معمولاً محدوده فرکانس در بیشتر هدفون ها بین 20 هرتز تا 20000 هرتز است.

چرا؟ انسانها فقط می توانند بین این محدوده صوتی بشنوند و طبیعتاً هدف محصولات این است. با این حال ، برخی از تولید کنندگان صدا به طور معمول اعداد پاسخ فرکانسی مبالغه آمیزی را به منظور جلب مشتری جذب می کنند.

اگر اعداد کمی از محدوده شنوایی خارج هستند ، این مسئله ای نیست زیرا پاسخ فرکانسی کمی گسترده تر است ، مثلاً 15 هرتز – 25000 هرتز می تواند به صدا در انتهای شدید فضایی برای تنفس بدهد. با این حال ، فراتر از این ، این فقط یک ترفند بازاریابی است. با این وجود ، شما واقعاً نیازی به نگرانی در مورد اعداد پاسخ فرکانسی ندارید زیرا نمی توانید تفاوت بین محدوده معمولی و محدوده وسیع تر را بشنوید مگر اینکه گوش خفاش داشته باشید.

  • زیبایی شناسی

این باید آخرین چیزی باشد که هنگام خرید بهترین هندزفری و هدفون برای موسیقی و مکالمه  به ذهن شما می رسد زیرا طراحی های فوق العاده اغلب منجر به سازش می شوند. به عنوان مثال ، Bose NC 700 با طراحی منحصر به فرد ارائه می شود. دارای یک سربند باریک است که باعث می شود هدفون در عین حال بسیار آینده نگر و زیبا به نظر برسد. بااین‌حال، با توجه به این طراحی، هدبند تا نمی‌شود، که باعث می‌شود کاربران مجبور شوند کیف حمل حجیم‌تری از معمول ارائه‌شده با این هدفون را حمل کنند. فقط زمانی به دنبال زیبایی‌شناسی باشید که هیچ ویژگی منسجم، راحتی و کیفیت صدای هدفون شمارا مختل نکند.


خرید پرفروش ترین هدفون و هندزفری از دیجی کالا

  • نحوه نمایش محصول ها
هندزفری بلوتوثی لیتو مدل LT7

هندزفری بلوتوثی لیتو مدل LT7

1,790,000 1,190,000 تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: USB Type-C ، Bluetooth
مشاهده و خرید از دیجی کالا
هدفون بی سیم لیتو مدل LT - 17

هدفون بی سیم لیتو مدل LT - 17

1,400,000 تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: Bluetooth
مشاهده و خرید از دیجی کالا
هندزفری بلوتوثی لیتو مدل LT-5

هندزفری بلوتوثی لیتو مدل LT-5

1,430,000 تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: Bluetooth
مشاهده و خرید از دیجی کالا
هندزفری بلوتوثی لیتو مدل lb-11

هندزفری بلوتوثی لیتو مدل lb-11

1,800,000 تومان
  • نوع گوشی: تک گوشی
  • رابط‌ها: Bluetooth ، پورت USB
مشاهده و خرید از دیجی کالا
هدست بی سیم لیتو مدل L - 10

هدست بی سیم لیتو مدل L - 10

950,000 899,000 تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: Bluetooth ، microUSB ، جک 3.5 میلی‌متری خروجی صدا ، جک 3.5 میلی‌متری ورودی صدا
  • قابلیت‌های مقاومتی: مقاوم در برابر گرد و غبار
مشاهده و خرید از دیجی کالا
هدفون بی سیم لیتو مدل LT - 24

هدفون بی سیم لیتو مدل LT - 24

1,500,000 تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: Bluetooth
مشاهده و خرید از دیجی کالا
هدفون بی سیم لیتو مدل LT - 28

هدفون بی سیم لیتو مدل LT - 28

1,400,000 تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: Bluetooth
مشاهده و خرید از دیجی کالا
هدفون بی سیم لیتو مدل LT - 22

هدفون بی سیم لیتو مدل LT - 22

1,200,000 تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: Bluetooth
مشاهده و خرید از دیجی کالا
هدفون بی سیم لیتو مدل LT - 18

هدفون بی سیم لیتو مدل LT - 18

2,400,000 تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: Bluetooth
مشاهده و خرید از دیجی کالا
هدست بی سیم لیتو مدل L - 12

هدست بی سیم لیتو مدل L - 12

1,500,000 999,000 تومان
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • رابط‌ها: Bluetooth ، microUSB ، جک 3.5 میلی‌متری خروجی صدا ، جک 3.5 میلی‌متری ورودی صدا
  • قابلیت‌های مقاومتی: مقاوم در برابر خط و خش
مشاهده و خرید از دیجی کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 12 =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من