فهرست:

راهنمای خرید مودم همراه | کدام مودم مناسب کار من است؟

راهنمای خرید مودم همراه: وقتی نوبت به انتخاب بهترین مودم همراه می رسد، باید تحقیقات زیادی انجام دهید. این به این دلیل است که مودم های مختلف ویژگی های متفاوتی دارند که آنها را برای شرایط خاص مناسب می کند. به عنوان مثال، اگر در یک منطقه روستایی زندگی می کنید که در آن دکل های تلفن همراه زیادی در دسترس نیست، به یک مودم موبایلی نیاز دارید که ویژگی های دریافت داخلی بهتری داشته باشد.

خانه‌های مدرن امروزی اغلب دارای دکل‌های تلفن همراه مجازی هستند که به شما امکان می‌دهند حتی زمانی که کابل اترنت در دسترس نیست، به Wi-Fi متصل شوید. همین امر در مورد مودم های تلفن همراه نیز صدق می کند. آنها باید بتوانند به Wi-Fi و همچنین اتصال کابل اترنت متصل شوند.

مودم همراه یا جیبی چیست و چه کاربردی دارد؟

راهنمای خرید مودم همراه

مودم همراه مجهز به یک سیم کارت 4.5G،4G، 3G و در برخی مناطق 5G و همچنین یک رابط رادیویی وای‌فای است. بنابراین مودم همراه از طریق شبکه موبایل (اکثرا 4G/4.5G) به اینترنت متصل شده و با اشتراک گذاشتن این اتصال، سایر دستگاه‌های شما را نیز از طریق وای‌فای به اینترنت متصل می‌کند. از آن جایی که دیتای سیم کارت محدود به مکان خاصی نیست، شما در هر کجای ایران که باشید (هر نقطه‌ای که آنتن دهی سیم کارت وجود داشته باشد)، می‌توانید به اینترنت متصل باشید.

راهنمای خرید پرینتر خانگی: چگونه چاپگر خانگی مناسب نیازهای خودمون را انتخاب کنیم؟

تمام مودم‌های همراه دارای یک اسلات اختصاصی برای جاگذاری سیم کارت هستند. با قرار دادن سیم کارت می‌توانید از اینترنت آن بهره ببرید. با این حال قطعا خرید مودم همراه باعث می‌شود تا دیگر نگران فاصله خود از روتر جهت متصل ماندن به اینترنت نباشید.

قبل از خرید بهترین مودم همراه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

با بهره‌مندی از یک مودم TD-LTE دیگر نیازی نیست که هات‌اسپات گوشی شما دائما روشن باشد و در خطر نفوذ قرار بگیرید، همچنین باتری گوشی تخلیه نمی‌شود و دلیل های دیگری که خرید مودم سیم کارت خور را به گزینه‌ای ایده‌آل برای همه افرادی تبدیل می‌کند که کمتر در خانه و یا جای ثابت هستند.

  • مزایای خرید مودم همراه

اتصال چندین دستگاه به اینترنت بطور همزمان برخی از مودم‌های همراه می‌توانند تا 10 دستگاه (یا حتی بیشتر) را به اینترنت متصل کنند. در واقع استفاده از این مودم‌ها بسیار ارزان‌تر از این است که هر یک از اعضای خانواده بخواهد برای سیم کارت خود اینترنت تهیه کند.

  • مودم همراه به چه دستگاه هایی متصل میشود؟

ممکن است تصور کنید که با خرید مودم همراه تنها می‌توانید فقط گوشی‌های هوشمند را به اینترنت متصل کنید، اما اینگونه نیست. استفاده از اینترنت برای تبلت‌، لپ تاپ، گجت‌های هوشمند، تلویزیون های دارای وای فای و حتی سیستم ناوبری خودرو و هر دستگاهی که دارای وای‌فای باشد، به کمک مودم‌های همراه ممکن می‌شود.

بهتر است دستگاه مودم که انتخاب میکنید اصطلاحا آنلاک یا قفل نشده باشد و به شما اجازه می‌دهند هر نوع سیم‌کارت اپراتورهای مختلف موبایل را قرار دهید و استفاده کنید. مودم‌های قفل شده شرکت‌ها، ارزان‌تر هستند ولی محدودیت‌های بیشتری به شما تحمیل می‌کنند.

  • پشتیبانی از ۴G یا ۴.۵G

اولین سوالی که باید پاسخ دهید؛ انتخاب یک مودم ۴G یا ۴.۵G است. در حال حاضر، اپراتور های همراه اول، ایرانسل، رایتل، شاتل موبایل در سراسر ایران هم سرویس اینترنت ۴G و همچنین ۴.۵G ارایه می‌دهند که البته مناطق تحت پوشش هریک از این سرویس‌ها متفاوت است.

راهنمای خرید لپ تاپ| ۸ نکته کلیدی برای خرید لپ تاپ مناسب بودجه شما

به صورت تئوری، یک مودم ۴.۵G سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت می‌دهد ولی مودم ۴G سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت دارد. همه‌چیز بستگی به محدوده آنتن‌دهی محل شما و نوع شبکه مودم دارد! مودم‌های ۴.۵G گران‌قیمت‌تر از مودم‌های ۴G هستند؛ مشخصات و امکانات بیشتری دارند؛ مودم‌های ۴G ارزان‌تر و با تنوع بسیار بیشتری هستند!

  • سرعت ها و خدمات همراه را بررسی کنید

نوع مودم خود را با توجه به ثابت و یا سیار بودن نوع فعالیت خود انتخاب کنید و همچنین برای انتخاب سیم کارت و یا اپراتور اگر از دسکتاپ استفاده میکنید در ابتدا باید سیم کارت در آن محدوده ای که استفاده میکنید بیشترین آنتن دهی را دارد تهیه کنید و در مورد مودم های جیبی چون همه جا همراهتان هست سرعت اپراتورها با توجه به جا بجایی شما متغییر هستند.

       1.مودم های دسکتاپ:

راهنمای خرید مودم همراه

آیا مودمی که می‌خواهید ازش برای اینترنت موبایل یا همراه استفاده کنید؛ باید رومیزی و دسکتاپ باشد یا می‌خواهید همیشه همراه‌تان باشد؟ مودم‌های ۴G یا ۴.۵G برحسب نوع طراحی، اندازه و وزن به دو گونه دسکتاپ و همراه تقسیم می‌شوند.

راهنمای جامع خرید اسپیکر | با انواع اسپیکرها و ویژگی های آنها آشنا شوید!

مودم‌های دسکتاپ معمولا وزن و ابعاد بزرگ‌تری ساخته نصبت به مودم های همراه یا جیبی دارند. این مودم‌ها از درگاه‌های اترنت بیشتری سود می‌برند و به آنتن‌های خارجی مجهز شده‌اند. وای‌فای این مودم‌ها هم قوی‌تر است و تعداد کاربران بیشتری بدان‌ها متصل می‌شود.

      2. مودم‌های همراه یا جیبی:

مودم های جیبی جمع‌وجور تر ساخته می‌شوند تا سریعا نصب و همیشه همراه کاربران باشند. این مودم‌ها وای‌فای نسبتا ضعیف‌تری دارند و بیشتر برای استفاده تک نفره طراحی شده‌اند. درگاه‌های اترنت کمتری دارند و قابلیت حمل آن‌ها آسان‌تر است.

  •  بررسی شبکه‌های قابل پشتیبانی

تا چند سال پیش پوشش مودم‌های جیبی صرفا به 3G محدود شده بود و حداکثر سرعتی که می‌توانستید از آن دریافت کنید روی 150 مگابیت بر ثانیه بود. اما با به وجود آمدن شبکه‌های 4G و یا LTE که آن را با نام 4.5G نیز می‌شناسیم سرعت دانلود تا 4 برابر افزایش یافته و با این مودم‌ها می‌توان تا سرعت 600 مگابیت بر ثانیه را تجربه کرد.

  • ظرفیت باتری مودم

راهنمای خرید مودم همراه

مودم‌های همراه دارای باتری جداشونده هستند و حداقل ظرفیتی که این مودم‌ها دارند روی 2000 میلی‌آمپر بر ساعت بوده و در برخی مدل‌ها ظرفیت بالای 4000 میلی‌آمپر را نیز شاهد هستیم که بیشتر در مودم‌های 4G به بالا وجود دارند.

نکته مهم دیگر در بررسی باتری مودم جیبی این است که، از آنجایی که ممکن است شارژ مودم رو به اتمام رسیده و نیاز به استفاده از آن داشته باشید، مجبور می‌شوید تا همزمان که مودم در حال شارژ شدن است از ان استفاده کنید. این کار در دراز مدت باعث کاهش عمر باتری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − یک =

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
حساب من